Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi stivuitoare IC si electrice

Jungheinrich a anuntat lansarea, in primavara acestui an, a unei noi serii de electrostivuitoare cu contragreutate, ce include modelele EFG 425 si EFG 430, precum si a noilor stivuitoare cu ardere interna (IC) si transmisie hidrostatica, tip VFG 540s si V550s ("the big ones")
Modelele EFG 425-430 pot transporta maximum 3 t, inlocuiesc versiunile similare precedente si sunt acum cu 13% mai economice din punct de vedere al consumului de energie. In timp ce unul dintre echipamente are un centru de greutate mai mare cu 60 cm, celalalt are sasiul mai scurt, pentru a reduce unghiul de viraj.

Gratie utilizarii ultimei generatii de tehnologii trifazice pe curent alternativ (AC), electrostivuitoarele au un raport ridicat de operare, in conditiile mentinerii unui consum redus de energie. Daca este necesar, bateria de 80 V poate fi inlocuita cu usurinta. Adaptorul SnapFit are rolul de a fixa bateria pe pozitie si este complementar caruciorului pentru baterie Jungheinrich. Practic, SnapFit ofera un sistem standardizat de inlocuire a bateriilor de 48 si 80 V.
Noile EFG 425-430 pot fi configurate in variantele Efficiency sau Drive&Lift Plus, in functie de cerintele individuale ale clientilor. Echipamentele au fost imbunatatite si la nivel ergonomic: inaltimea si inclinarea coloanei de directie sunt reglabile, iar cotiera montata pe scaun ofera confort suplimentar operatorului. Optional, se poate monta o cotiera "solo" sau "multi pilot". Cabina in sine este spatioasa si podeaua este plata, fara obstacole care sa incomodeze operatorul. Iar spatiile de depozitare sunt usor de accesat, chiar daca amplasarea lor este discreta. Parbrizul larg si profilurile zvelte asigura vizibilitate optima.

Numeroase sisteme de siguranta
Noile EFG 425 si 430 sunt dotate cu numeroase sisteme de asistenta modulare, care ajuta operatorul in functie de modul in care doreste sa utilizeze echipamentul. Sistemul "access control", de exemplu, deblocheaza stivuitorul doar dupa ce anumite actiuni consecutive au fost realizate (de exemplu, operatorul s-a asezat pe scaun si si-a cuplat centura de siguranta). Sistemul "drive control" (de regularizare a transmisiei) este in stransa legatura cu "curve control" (curba de control), pe care Jungheinrich a integrat-o pe echipamentele sale de mai bine de 10 ani. In paralel cu reducerea vitezei de deplasare in viraje, aceasta este restrictionata in momentul in care furcile sunt ridicate peste un anumit nivel. In plus, in cadrul pachetului de asistenta "lift control", recomandat pentru manipularea incarcaturii in conditii de siguranta, ritmul de crestere a vitezei este dat tocmai de inaltimea la care sunt ridicate furcile. Un panou de control este amplasat pe lateral, iar pe display este afisat gradul de inclinatie a catargului.

VFG 540s-550s satisfac standardul III b
VFG 540s-550s beneficiaza de cea mai noua tehnologie de propulsie common-rail, care satisface standardele de poluare III b, ce vor deveni obligatorii din 2013.
Supranumite "the big one(s)", stivuitoarele pot transporta pana la maximum 5 t, au centrul de greutate de 600 mm si pot ridica incarcatura la inaltimi de pana la 7 m. Noile stivuitoare sunt propulsate de motor Volkswagen ce poate functiona atat pe motorina (DFG), cat si pe gaz/GPL (TFG). Pompele variabile cu piston plonjor si motoarele de roata sunt produse de Bosch Rexroth, iar sistemul de control – conceptie proprie Jungheinrich – joaca un rol determinant in obtinerea performantelor foarte bune ale echipamentelor, inclusiv in ceea ce priveste eficienta energetica.
Lansarea acestor doua modele de stivuitoare marcheaza completarea gamei de echipamente Jungheinrich cu transmisie hidrostatica, prezentate inca din 2008, cu modelele 425s si 435s. Caracteristicile transmisiei hidrostatice sunt confortul la manevrare si performantele foarte bune, chiar si in conditii de utilizare intensiva. Viteza motorului este automat crescuta in timpul procesului de ridicare a incarcaturii. Practic, transmiterea proceselor este directa, precisa si facila gratie tehnologiei hidrostatice. Cinci programe de operare predefinite permit operatorului sa-l seteze pe cel dorit, in functie de aplicatie, a precizat Marek Scheithauer, seful de productie al diviziei de echipamente cu ardere interna Jungheinrich.
Comparativ cu stivuitoarele IC cu convertor de cuplu, transmisia hidrostatica are mai putine componente mecanice, astfel ca este mai usor de servisat. Utilizand ultima tehnologie common-rail de la Volkswagen, echipamentele beneficiaza de multe dintre avantajele autoturismelor, respectiv consumul redus de combustibil si de emisii poluante, precum si de un nivel scazut de zgomot si vibratii. Motorul, la care este atasat filtru de particule, confera cele mai curate emisii dintre toate echipamentele din aceasta clasa, a declarat Scheithauer. In plus, testele au demonstrat ca transmisia hidrostatica asigura o economie de 2 l de motorina sau 2 kg de gaz lichid pe ora. Si, de aici, emisii poluante mai mici.

Centru de greutate coborat si stabilitate foarte buna
Jungheinrich VFG 540s-550s cu transmisie hidrostatica asigura un nivel ridicat de siguranta in timpul operatiunilor zilnice. Stivuitoarele au o stabilitate foarte buna, gratie centrului de greutate coborat. Acest lucru se datoreaza designului special al contragreutatii si calitatilor axei viratoare, astfel ca nu se impune echiparea cu programul electronic de stabilitate.
Designul panoului frontal permite operatorului o vizibilitate foarte buna a furcilor si a incarcaturii. In acelasi timp, vizibilitatea in spatele stivuitorului a fost imbunatatita semnificativ, gratie inaltimii reduse a contragreutatii, iar plafonul din sticla securizata asigura observarea fara probleme a manevrarii paletilor la inaltimi ridicate.
Si VFG 540s-550s dispune de aceleasi sisteme de siguranta ca si EFG 425-430, respectiv "acces control", "drive control" si "lift control".
Spatiul generos si ergonomic al VFG 540s-550s asigura nu numai confort pentru operator, dar si performante bune pentru echipament. "Operatorul trebuie sa se simta in siguranta, dar si confortabil, pentru a avea maximum de productivitate. Dubla decuplare a unitatii motoare si a cabinei de sasiu (cabina este rabatabila) reduce vibratiile la maximum. Practic, valorile in acest caz sunt la fel ca la electrostivuitoare", a mai precizat Scheithauer.
Display-ul si comenzile sunt integrate in cotiera scaunului, reglabila in doua directii. Operatorul poate alege dintre versiunile Solo si Multi Pilot, amandoua cu schimbator de directie integrat. Noile VFG 540s-550s beneficiaza si de frana automata de parcare si coloana de directie zvelta, cu dubla ajustare si functie de memorie pentru si mai mult spatiu la nivelul picioarelor.
Atat EFG 425-430, cat si VFG 540s-V550s au intrat deja in oferta Wylze Logistic, importator oficial Jungheinrich pe piata romaneasca. Timpul de livrare este si pentru acestea scurt, de 6-8 saptamani. Cum insa sunt echipamente specializate si mai rar cerute de clienti, atat electrostivuitoarele, cat si stivuitoarele cu ardere interna nou lansate vor fi aduse doar pe baza de comanda.

Articole similare

Ad