Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul Centru Logistic sprijină optimizarea distribuției de piese

Mercedes-Benz România a deschis un nou Centru Logistic, cu o suprafață construită de 7.835 m2, din care spațiu de depozitare de 5.500 m2, în Dragomirești-Vale. Creat pentru a deservi punctele de service autorizate din România, indiferent că vorbim de automobile, vanuri, camioane sau autobuze, noul centru îl va înlocui pe cel din Oradea, cu avantajul unor timpi de livrare reduși cu circa 25%. În fiecare zi, patru camioane cu piese Mercedes-Benz sosesc de la Nürnberg la noul centru, în timp ce alte zece camioane sau vanuri se ocupă de distribuția pieselor, parcurgând peste 12.000 km, astfel încât acestea să ajungă în 18 ore la partenerii autorizați din întreaga țară. Gândit ca un proces de eficientizare a rețelei logistice și a distribuției, noul pas făcut de Daimler va oferi beneficii evidente din punct de vedere al costurilor, timpilor de execuție și activităților de service, deci va avea un aport calitativ la serviciile oferite.

Activitatea în noul centru a debutat în octombrie 2020, însă dezvoltarea acestuia a început în 2017, odată cu integrarea echipei logistice din România în cadrul operațiunilor Global Service & Parts. Scopul final a fost reprezentat de integrarea activităților de after-sales din România sub umbrela Operațiunilor Globale de Logistică și Piese ale Mercedes-Benz. „Încă din 2017, ideea acestui centru începea să prindă contur. Atunci am desenat și creionat viitorul pe care ni-l doream. Pentru finalizarea proiectului am avut nevoie de 1.000 de zile (600 dedicate procesului de design, de proiectare și obținere de avize, 340 pentru finalizarea locației actuale, 120 pentru pregătirea infrastructurii IT, 90 pentru pregătirea personalului și 35 de zile pentru aprovizionarea stocului inițial). De remarcat însă că un sfert din timp s-a derulat într-o perioadă destul de dificilă, de pandemie“, a spus Ionuț Icsaru, manager al noului Centru Logistic Mercedes-Benz România, completând: „depozitul din Oradea și-a încetat activitatea în primul trimestru al lui 2021. Din punct de vedere economic, costurile mutării din Oradea la București au fost mai mari, dar prioritatea noastră a fost de a oferi acoperire la nivel național și aceleași procese logistice tuturor partenerilor din România.“

Capacitățile de stocare pot fi extinse

Situat în aproprierea Bucureștiului, Centrul Logistic are o suprafață de peste 7.835 m2. În octombrie 2020, stocul inițial era de 23.000 de articole SKU – articole identificabile printr-un cod unic de piesă – ceea ce înseamnă 300.000 de articole.

„În acest moment, capacitatea de stocare este de aproximativ 70%. Însă ținta noastră în viitorul apropiat, pe parcursul anului, este de a consolida structura stocului disponibil aici, astfel încât să putem crește calitatea serviciilor și a produselor pe care le oferim partenerilor și clienților“, a precizat managerul Ionuț Icsaru.

Suprafața totală a terenului este de 29.644 m2, din care spațiu verde 11.839 m2, iar exterior construcției există 9.900 m2 de platforme necesare derulării activităților de logistică. Mai mult, facilitățile centrului pot fi extinse cu încă 3.000 m2 pe viitor. „Am analizat previziunile pentru următorii ani, din punct de vedere al evoluției activităților Centrului Logistic, astfel că acesta reprezintă o soluție de depozitare pe termen lung pentru operațiunile locale de after-sales. Procesul de eficientizare a rețelei logistice era prevăzut de mult și ne aduce beneficii din punct de vedere al costurilor, al timpilor de execuție și al activităților de service. Am implementat o perspectivă comercială holistică, având o abordare concentrată pe satisfacția clienților”, a menționat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România de la 1 martie 2021, care va aplica aici experiența de peste 20 de ani în organizație. „În ultimii șase ani am activat în zona europeană, contribuind la construcția unor hub-uri regionale în Marea Britanie, Germania, Cehia sau Polonia. În România mă impresionează optimismul, pasiunea, determinarea de a învinge, adaptabilitatea și reziliența echipei.“

Timpi de livrare reduși cu 25%

Centrul, în care lucrează 31 de angajați, oferă piese necesare proceselor obișnuite de reparații și întreținere, precum și reparațiilor mai complexe, ca tinichigerie și caroserie, dar și asamblărilor pentru propulsie – motor, transmisie, cutie de viteze. Prin înființarea noului centru, timpii de livrare au fost reduși cu circa 25%, comparativ cu fosta locație. „Depozitul din Oradea se afla în improbabilitatea de a acomoda cerințele dinamice ale pieței de after-sales din România. Terenul din apropierea Bucureștiului este locația perfectă, întrucât ne oferă posibilitatea de a optimiza procedurile de distribuție și totodată de a amplifica nivelul serviciilor destinate clienților și partenerilor noștri“, a declarat Ionuț Icsaru. În funcție de gradul de prioritate al comenzii, produsele și serviciile ajung la partenerii autorizați Mercedes-Benz într-un interval de timp cuprins între 18 și 96 de ore. În fiecare zi, patru camioane cu piese Mercedes-Benz sosesc de la Nürnberg la noul centru, în timp ce alte zece camioane ale partenerilor se ocupă de distribuția pieselor în țară, parcurgând peste 12.000 km. „Am definit acele sinergii pentru a asigura un serviciu logistic flexibil, complex, adaptat cerințelor actuale, care permite livrarea comenzilor plasate până la ora 16:00 pe întreg teritoriul, înainte de ora 9:00 a zilei următoare. În 2020 am înregistrat o ușoară scădere față de anul anterior, însă am recuperat rapid la final de an și am reușit să încheiem 2020 la același nivel cu 2019 – cel mai bun an din punct de vedere al activităților locale. Obiectivul nostru pentru 2021 este să putem livra aproximativ 670.000 de articole tip piese de schimb, majoritatea din noua locație, în aproximativ 18 ore de la momentul comenzii. Ținând cont de faptul că businessul de after-sales pe plan local a crescut cu până la 200% în ultimul deceniu, sunt curios de progresul din următorii ani“, a punctat Ionuț Icsaru.

Centrul Logistic înglobează procesele de preluare, consolidare și returnare a pieselor de la punctele de service autorizate. Piesele returnate trec printr-un proces de sortare și consolidare în cadrul Centrului din Dragomirești. De aici, ele sunt returnate către Centrele Logistice Daimler în care sunt derulate procesele de remanufacturare. Acestea au un rol foarte important în conservarea resurselor și reducerea costurilor, având un necesar redus de energie și mobilizând mai puține materii prime, spre deosebire de piesele noi.

Digitalizare 100%, în scopul eficientizării proceselor zilnice

Depozitul dispune de tehnologii și sisteme avansate, iar comunicarea cu punctele de service din țară este 100% digitală. Rețeaua formată din 46 de parteneri are acces la un sistem digital, conectat la procesele de depozitare, primind notificări instant cu privire la disponibilitatea și timpul de livrare a comenzilor. Mai mult, centrul folosește un sistem digital de gestionare a inventarului, o soluție dezvoltată de Daimler, asigurând astfel un maxim de eficiență din punct de vedere al operațiunilor cotidiene.

„Folosim un sistem de gestionare a inventarului 100% digitalizat, care include module de depozitare, prin intermediul cărora administrăm procesele operaționale (binning, picking, packing). Toate articolele gestionate au un cod unic, care poate fi scanat pentru monitorizare online.

Gestionarea comenzilor are loc integral online – tracking, notificări instant, timp de livrare.

De asemenea, am inclus sisteme care asigură depozitarea optimă în funcție de tipul pieselor. De exemplu, avem un spațiu special pentru anvelope, unde sunt ferite de razele UV. Mai dispunem de spații cu temperatură controlată – tavan dublu pentru menținerea unei temperaturi optime. Nu în ultimul rând, au fost instalate sisteme avansate de detecție și prevenire a incendiilor.”

Sistemul digital de management al depozitului acoperă toate procesele, încă de la preluarea comenzii și până la logistica necesară pentru livrarea acesteia: recepția mărfurilor în gestiune (Check-In), așezarea mărfurilor în depozit (Put-Away), inventarierea și livrarea către clienți a mărfurilor din depozit (Picking), oferind astfel o vizibilitate în timp real asupra proceselor și resurselor din cadrul depozitului.

De asemenea, accesul în cadrul depozitului este monitorizat în permanență.

Cu grijă pentru mediu

Sustenabilitatea este o parte importantă din strategia de dezvoltare a noului centru. Astfel, sunt implementate procese bine definite în ceea ce privește colectarea și reciclarea deșeurilor și folosirea energiei verzi pentru a minimiza impactul asupra mediului.

„Pe lângă electrificarea întregii flote până în 2039, suntem interesați să implementăm măsuri durabile în cadrul locațiilor noastre și să ne reducem amprenta locală de carbon”, a spus Ionuț Icsaru.

Centrul Logistic este echipat cu sisteme moderne de iluminare de tip LED atât în spațiile interioare, cât și în cele exterioare. Pentru reducerea consumului de energie electrică, acoperișul a fost prevăzut cu o suprafață vitrată, astfel încât să existe lumină naturală. Încălzirea spațiului destinat depozitului se realizează cu ajutorul panourilor radiante cu apă caldă amplasate la nivelul acoperișului și pe pereții laterali ai clădirii. Agentul termic este furnizat de două cazane amplasate sub pardoseală.

Mai mult, a fost instalată și o centrală de tratare a aerului, pe acoperiș, cu rolul de a distribui aer proaspăt în interior.

Un spațiu special, de 155 m2, este alocat depozitării temporare a deșeurilor reciclabile.

„Deschiderea acestui centru a coincis cu un an plin de noi provocări, aduse de pandemie. Pe lângă operaționalizarea integrală a acestui nou centru, prioritățile noastre au fost sănătatea și siguranța angajaților noștri. Echipa din România a dovedit un grad ridicat de agilitate și competență, printr-un proces de tranziție lină atât pentru partenerii locali, cât și pentru clienții Mercedes-Benz, asigurându-se totodată că angajații pot activa într-un mediu de lucru sigur“, a menționat Klaus Ziemsky Director Global Parts Logistics Operations și Site Manager al Centrului Global de Logistică Mercedes-Benz din Germersheim, locație care are o capacitate de stocare de 1.000.000 m2.

Arhitectura depozitului, definită după experiența grupului

Structura depozitului asigură zone dedicate fiecărui proces în parte.

Pentru inbound există un spațiu de aproximativ 730 m2 dedicat proceselor de sortare a pieselor recepționate din Germania. Această zonă dispune de 3 rampe de andocare echipate cu sistem de automatizare (cilindru hidraulic cu acționare electrică).

Zona outbound – un spațiu de aproximativ 950 m2, dedicați proceselor de consolidare – este împărțită în 7 zone echipate cu 7 benzi de transport si sisteme de scanare utilizate în procesul de consolidare a pieselor de schimb comandate de parteneri, rezultate în urma procesului de picking și crossdock. În cadrul zonei de outbound se derulează și procesul de împachetare și formare a unităților finale pentru transport – colete/pachete.

Depozitarea este organizată în 5 zone speciale care oferă soluții flexibile. Prima zonă – de depozitare piese și subansamble de dimensiuni mari, cu o suprafață totală de aproximativ 450 m2 – include 54 de locații de depozitare. A doua zonă, de rafturi supraetajate (aproximativ 1.000 m2), destinată depozitării pieselor de dimensiuni mici și medii, este organizată pe 3 etaje și include un număr de compartimente de depozitare. Sistemul de rafturi pentru depozitarea mărfurilor paletizate sau a pieselor de dimensiuni mari (elemente de caroserie – panouri laterale, uși, aripi – motoare, geamuri, parbrize, uleiuri și lichide), a treia zonă, are o suprafață de depozitare dedicată de aproximativ 1.600 m2 . Zona de depozitare amenajată special pentru depozitarea anvelopelor și a roților, prevăzută cu sistem de control al temperaturii precum și cu sisteme de protecție împotriva razelor solare, are o suprafață amenajată de 230 m2. Iar zona dedicată produselor cu condiții specifice de depozitare, pe categorii, are alocată o suprafață de aproximativ 240 m2.

Toate echipamentele utilizate în procesele logistice – stivuitoare electrice cu furcă, echipamente de tip order picker, un utilaj electric destinat transportului mărfurilor în cadrul depozitului – sunt deținute de Mercedes-Benz România și au rolul de a optimiza derularea activităților din cadrul depozitului, având totodată în vedere și diminuarea eforturilor angajaților.

Articole similare

Ad
Ad