Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul E-Transit are o autonomie de până la 350 km

La finalul anului trecut, Ford a prezentat în premieră mondială E-Transit, varianta 100% electrică a celui mai bine vândut van din lume, cu circa 10 milioane de unități până acum. Noua utilitară este cel mai inteligent Transit dintotdeauna, oferind un nivel ridicat de conectivitate (datorită modemului Standard FordPass Connect, care ajută clienții să-și optimizeze eficiența inclusiv prin faptul că identifică stații de încărcare și plătește energia), posibilități multiple de carosare, productivitate ridicată, cost total de operare bun, disponibilitate mare și confort și siguranță pentru șofer.

E-Transit este disponibil ca van, cabină dublă și șasiu-cabină, cu o gamă largă de lungimi și înălțimi ale acoperișului, cu greutăți totale de până la 4,25 t, adică în 25 de variante posibile pentru Europa, iar sarcina utilă este de până la 1.616 kg pentru van și de până la 1.967 kg pentru șasiu-cabină. Bateria este plasată sub caroserie, permițând un spațiu de marfă de 15,1 m3, același de la Transit diesel cu tracțiune pe spate.

Trenul de rulare și suspensia spate au fost regândite pentru a optimiza spațiul de marfă și a garanta o direcție și o manevrare mai precise, alături de o tracțiune mai bună și când vehiculul este încărcat, și când este descărcat.

Motorul electric dezvoltă maximum 269 CP și un cuplu de 430 Nm, fiind cel mai puternic motor de van complet electric vândut în Europa. Iar tracțiunea pe spate este foarte bună când mașina este încărcată complet.

Datorită sistemului Pro Power Onboard, o premieră pentru vehiculele comerciale ușoare de pe continentul nostru, noul model devine o sursă mobilă de putere de până la 2,3 kW, pentru încărcarea diverselor echipamente la locul unde sunt folosite.

Ford oferă o gamă largă de soluții de încărcare, acasă, la sediul firmelor sau pe șosea, pentru a se adapta nevoilor flotelor și șoferilor. Încărcarea se poate face și AC, și rapid (DC), și încărcătorul de la bord de 11,3 kW poate realiza încărcarea completă în cel mult 8,2 ore. Iar dacă se încarcă până la 115 kW folosind un încărcător rapid DC de mare putere bateria poate ajunge de la 15% la 80% în circa 34 de minute.

E-Transit are o baterie de 67 kWh și o autonomie estimată de până la 350 km în parcurs combinat, aproape de trei ori distanța medie pe care o atinge într-o zi un van din Europa, așa cum a rezultat din interviurile cu diverși clienți. Deci există suficiente rezerve pentru a face față mai multor greutăți și condiții meteo.

Reprezentanții Ford promit că noul model electric are costuri de service cu 40% mai mici decât ale unui Transit diesel, inclusiv datorită intervalelor de service mari, de un an fără limită de kilometri – caracteristică posibilă datorită construcției foarte simple și robuste. Noul model va fi comercializat și servisat de 1.800 de dealeri din lume, inclusiv 1.000 de centre europene dedicate Transit, și va beneficia și de colaborarea cu sute de carosieri la nivel global, ce vor oferi echipările și accesoriile compatibile cu acesta. În Europa clienții vor beneficia de garanție de un an fără limită de kilometri și de opt ani sau 160.000 km pentru baterie și componentele electrice de voltaj înalt.

Numeroase sisteme de asistență a șoferului

Modurile de condus sunt personalizate în funcție de trenul de rulare electric, Eco Mode, de exemplu, propunându-și să ofere o îmbunătățire cu 8-10% a folosirii energiei dacă vehiculul merge descărcat sau la viteze de autostradă, limitând viteza maximă, reglând accelerația și optimizând controlul climatizării pentru a maximiza autonomia. Vehiculul dispune și de Scheduled Pre-Conditioning, ce permite sistemului de control al climatizării să fie programat să ajusteze temperatura preferată în cabină.

Când este activată navigația operatorii pot beneficia de tehnologii avansate de asistență a șoferilor, inclusiv de Traffic Sign Recognition și Intelligent Speed Assist, care identifică restricțiile de viteză și le permit managerilor să seteze limite de viteză.

În plus, mai sunt disponibile tehnologii care scad primele de asigurare pentru probleme cauzate de șoferi: Pre-Collision Assist, Blind Spot Information System cu Lane Change Warning & Aid și o cameră 360O cu Reverse Brake Assist, care, toate, împreună cu Intelligent Adaptive Cruise Control, reduc riscul de accidente.

Nivel foarte înalt de conectivitate

Modemul FordPass Connect oferă o conectivitate ce le permite managerilor de flote să optimizeze folosirea vehiculelor și include o gamă largă de servicii dedicate vanurilor electrice, disponibile prin Ford Telematics.

Producătorul își ajută clienții să treacă mai ușor la vehicule electrice cu noile instrumente de monitorizare a energiei și de management al utilitarelor, disponibile printr-o aplicație cu interfață bazată pe internet. Operatorii pot optimiza costurile de operare și disponibilitatea mașinilor monitorizând performanța fiecăreia legată de consumul de kWh, viteza de încărcare și datele despre distanța ce poate fi parcursă cu energia rămasă, astfel încât managerii să înțeleagă mai bine cum operează acestea în timp real.

 În plus, Ford Telematics permite monitorizarea de la distanță a vehiculelor după programul de muncă, pentru a preveni furtul sau folosirea fără autorizație, dacă sunt remorcate sau dacă au fost avariate în parcare. Iar dacă se întâmplă vreunul din aceste incidente monitorizarea prin GPS le permite managerilor să vadă locația unde sunt vehiculele chiar dacă ele nu sunt pornite. În plus, sistemul oferă training pentru șoferi, legat de stilul de condus, în timp real, prin asistentul cu voce SYNC 4, care intervine de câte ori aceștia depășesc o limită de viteză, accelerează prea rapid, frânează brusc, lasă motorul diesel ori pe benzină pornit când parchează sau nu își pun centura de siguranță. Alertele anunță managerii dacă vehiculele nu sunt conectate la priză atunci când sunt programate, iar alte instrumente le permit să administreze de la distanță tranzacțiile pentru încărcarea la stații publice și să primească rapoarte care să le permită să le ramburseze șoferilor contravaloarea energiei dacă încarcă acasă.

Tehnologia SYNC 4 de comunicații și entertainment, cu ecran tactil de 12″, este ușor de folosit, are sistem optimizat de recunoaștere a vocii și navigație care folosește cloud.

Ford mai oferă Driver ID integrat, pentru asocierea ușoară a șoferilor cu vehiculele, pentru a analiza performanțele fiecăruia și a identifica nevoile de training pe care le au aceștia, astfel încât să-și îmbunătățească performanțele.

Managerii de flote pot acum să monitorizeze și date de la alte mărci de vehicule decât Ford, direct prin Ford Telematics, pentru a optimiza și în cazul lor disponibilitatea, planul de întreținere și stilul de condus al șoferului fără a folosi mai multe softuri.

Aplicația Ford Telematics Drive preia sarcinile consumatoare de timp ale șoferilor și le transmit managerilor date despre parametrii vehiculului și raportează daune sau probleme mecanice.

În cele din urmă, Ford Data Services îi furnizează producătorului date despre vehicule, pentru integrarea cu softul propriu sau cu softurile furnizorilor autorizați fără a fi nevoie de dispozitive terțe plug-in.

Producătorul nu numai că pune la dispoziție aceste sisteme și aplicații, dar și reduce costurile cu softul și serviciile digitale, în încercarea de a ajuta clienții de flote să crească și să fie tot mai eficienți.

În Europa din 2022

Compania va produce E-Transit în fabrica Ford Otosan Kocaeli din Turcia, pe o linie dedicată, alături de Transit Custom Plug-In Hybrid, iar modelele de pe piața americană vor proveni de la centrul de producție Kansas City din Claycomo, Missouri.

E-Transit va ajunge în Europa la începutul lui 2022 ca parte a investiției globale de 11,5 miliarde de dolari din 2022 a producătorului în electrificare, care va viza și alte două modele 100% electrice, Mustang Mach-E și F-150, oferite tot din 2022 în Europa, respectiv America de Nord.

Ford este lider pe piața europeană și nord-americană de vehicule comerciale, deci tranziția spre emisii zero, mai ales pentru distribuția last mile, care se dezvoltă rapid în ultimul timp, este foarte importantă pentru a atinge până în 2050 obiectivul de a elimina emisiile de carbon, așa cum subliniază președintele și CEO-ul companiei, Jim Farley. Și face asta deja cu Transit Custom Plug-In Hybrid și EcoBlue Hybrid, care nu doar că sunt prietenoase cu mediul, ci aduc și numeroase avantaje clienților, în primul rând costurile mici de exploatare și tehnologiile ce permit conectarea.

În Europa, Ford testează vehicule comerciale electrice încă din 2018, lucrând cu autoritățile din Anglia, Germania, Spania și Turcia pentru a studia modul în care șoferii au folosit Transit Custom Plug-In Hybrid și folosind informațiile, mai ales pe cele legate de exploatarea și alimentarea vehiculelor, pentru a dezvolta E-Transit și serviciile dedicate acestuia, astfel încât să fie un model ideal pentru orașe, pentru rute fixe și livrări în zonele unde sunt acceptate doar vehiculele cu emisii zero, fără ca proprietarii lor să fie nevoiți să plătească pentru o capacitate suplimentară a bateriei, de care nu au nevoie.

Iar ca urmare a parteneriatelor de succes cu diverse municipalități, pentru Transit Custom Plug-In Hybrid, Ford va face din 2021 teste intensive în condiții reale și cu E-Transit pe piețele europene.   

Articole similare