Sub umbrela unei extinderi definite ca „strategice“, Renault reînnoiește gama de vehicule utilitare ușoare, cu accent pe noul Kangoo Van, pe care îl promovează cu inovații „fără precedent“, dar și pe noul Trafic, reproiectat complet. În plus, pentru a asigura tranziția energetică, Renault LCV deschide alte orizonturi cu o ofertă electrificată și pe bază de hidrogen, cu produse și servicii noi. Noutățile au fost prezentate online, la finalul lui martie, în cadrul evenimentului „LCV Show – Open new doors“.
Cu o experiență în producerea de vehicule comerciale de peste 120 de ani, Renault a fost întotdeauna un lider în inovație. „Open Sesame by Renault” de pe noul Kangoo Van este o premieră mondială în lumea vehiculelor comerciale. „Lider în Europa pe segmentul utilitarelor electrice, ne pregătim și pentru viitor cu produse și soluții noi, electrice și pe bază de hidrogen“, a declarat, la începutul prezentării, Mark Sutcliffe, directorul Diviziei Vehicule Comerciale a Alianței. Pe lângă prezentarea noii game de utilitare ușoare, producătorul își extinde soluțiile și serviciile personalizate cu Renault Pro+ care, datorită celor 626 de centre Renault Pro+ și rețelei formate din peste 400 de carosieri, oferă soluții digitale și de conectivitate la cheie.
Două inovații majore
Disponibil în două lungimi, Kangoo Van este fabricat la uzina Renault din Maubeuge (Franța). Noul model este caracterizat de lipsa stâlpului central, care îi oferă cel mai larg acces pe partea dreaptă de pe piață (1.446 mm), de două ori mai mare decât la versiunea precedentă. Acest lucru este realizat printr-o inovație majoră, despre care compania spune că este fără precedent. Se numește „Open Sesame by Renault” și ușurează accesul lateral la spațiul cargo, șoferul putând încărca sau descărca marfa mult mai ușor. Compania spune că această caracteristică va fi disponibilă și pe versiunea complet electrică a noului Kangoo. Opțiunea „Open Sesame“ este disponibilă numai pe partea dreaptă la toate modelele cu lungime standard și două scaune în față. Cu această nouă caracteristică, dat fiind faptul că scaunul pasagerului este rabatabil, compartimentul de încărcare poate suporta obiecte lungi, până la 3,05 m lungime. Totodată, scaunul pasagerului este prevăzut cu două inele de ancorare pentru a asigura o prindere eficientă a încărcăturii. După ce a scos stâlpul ușii pasagerului și a lărgit accesul lateral, această funcționalitate a permis noului model mai multe tipuri de conversii. Spre exemplu, Kangoo Van poate suporta un set suplimentar de rafturi suspendate, ceea ce îi va permite o extindere cu 60% a cantității de echipamente transportate.
Pe lângă accesul lateral generos, modelul vine și cu „Easy Insider Rack“, o altă inovație adusă de producător, de data aceasta pentru încărcarea la înălțime. Sistemul face posibilă o mai bună utilizare a zonei de încărcare prin stocarea obiectelor lungi (de la 2 m la 2,5 m în versiunea lungă). Raftul, care este retractabil și poate fi blocat, are o capacitate de până la 30 kg și nu depășește limitele de înălțime întâlnite adesea în parcări sau tuneluri, fiind poziționat în partea superioară a zonei de încărcare, deasupra celei pentru pasageri. Ca și inovația privind accesul lateral, noul raft este disponibil numai pe partea dreaptă a vehiculului, indiferent dacă volanul este poziționat pe stânga sau pe dreapta.
Un aspect nou, atât la interior, cât și la exterior
Noul Kangoo Van se distinge printr-un stil mai robust și linii musculoase: capota orizontală dungată, calandrul vertical și lateralele sculptate. Privit din față, vorbim de un facelift, cu faruri în forma literei C, identitatea Renault, și cu o linie cromată aflată între grilă și fațada frontală. Inserțiile cromate și finisajele atractive îmbogățesc designul. Pe lateral, noul Kangoo Van iese din tiparul cubic specific camionetelor, cu linia orizontală și ușile spate curbate și înclinate care îi conferă dinamism și fluiditate. Clienții pot opta pentru jante din oțel, cu diametrul de 16″, și au la dispoziție șapte nuanțe exterioare, dintre care două complet noi: Roșu Carmin, Albastru Cavansite, Alb Mineral, Gri Urban, Gri Oyster, Gri Highland și Negru Pearl. La interior găsim un spațiu modern, rafinat și ergonomic. Tabloul de bord orizontal este pus în evidență de inserția textilă longitudinală de pe bord, care se prelungește pe uși, oferind senzația de spațiu. Chiar mai practic în versiunea cu trei scaune față, interiorul are 60 l spațiu de stocare, devenind astfel lider în categoria sa. Pe lângă faptul că scaunele au fost reproiectate, poziția și confortul la volan sunt îmbunătățite. Scaunul șoferului poate fi reglat în funcție de înălțime și adâncime și beneficiază și de un suport lombar reglabil (adâncime +/- 40 mm, înălțime +/- 30 mm). Volanul era deja reglabil pe înălțime, însă acum este reglabil și în adâncime. Accesul pe scaun al șoferului este extrem de ușor datorită ușii care se poate deschide la 90O. Pentru a îmbunătăți siguranța pe șosea, noul Kangoo Van este echipat cu oglindă cu vedere panoramică, ceea ce face posibilă vizibilitatea în punctul mort. De anul acesta va fi introdusă și frâna electrică de parcare. Mai trebuie menționat că oglinzile laterale sunt mai largi, ceea ce permite o vizibilitate mai mare cu 35%. Chiar și în versiunea standard, modelul vine cu lumini laterale cu LED față și spate. Mai mult, a fost introdus și noul sistem de comutare fază lungă/fază scurtă.
În privința conectivității și siguranței, noul Kangoo Van vine echipat cu noul sistem multimedia Renault EASY LINK și ecran de 8″, pentru un confort suplimentar, alături de nu mai puțin de 12 sisteme opționale de asistență, inclusiv frânare automată de urgență, unghi mort, cruise control sau cameră în marșarier. În viitorul imediat, vanul va include o selecție de funcții de tip conducere autonomă.
Cea mai bună lungime utilă și diverse motorizări economice
În versiunea standard, noul Kangoo Van oferă un spațiu de încărcare de până la 3,9 m³. Sarcina maximă de 600-800 kg (cu opțiunea de sarcină utilă crescută) atinge aproape 1 t la modelele lungi, în timp ce capacitatea de remorcare a crescut la 1.500 kg. Dacă ne referim la versiunea lungă, noul Kangoo Van este lider în segment, fiind echipat cu o ușă laterală glisantă extra largă (864 mm) și având cea mai bună lungime de încărcare, de 3.548 mm. Totodată, pentru acest model, capacitatea de stocare variază de la 4,2 la 4,9 m³. În versiunea standard poate acomoda marfă într-un spațiul volumetric între 3,3 și 3,9 m³. Noul Kangoo Van este disponibil în două lungimi ale caroseriei (standard și lungă) și cu doi pereți despărțitori: unul solid (cu sau fără ferestre) sau o partiție din plasă (cu un panou pivotant lateral pasager). Configurația variază în funcție de numărul de locuri dorit: 2, 3 sau 5 locuri (cu o cabină de echipaj).
Gama de motorizări este compusă din unități pe benzină și diesel. În prima categorie intră propulsorul de 1,3 l TCe, în versiuni de 100 și 130 CP, iar de cealaltă parte avem agregatul Blue dCi de 1,5 l. Acesta din urmă vine cu 75, 95 și 115 CP. Ambele pot fi alăturate fie unei transmisii manuale cu șase trepte, fie uneia automate EDC cu 7 rapoarte. Transmisia automată cu dublu ambreiaj EDC oferă un confort și o reacție suplimentară, garantând o deplasare lină și rapidă între treptele de viteză. Echipată cu tehnologia Stop & Start, gama este compatibilă cu cele mai noi reglementări stabilite de standardele Euro 6D FULL. Despre consumul mixt, Renault spune că vorbim de 5,2 l/100 km, în cazul variantei diesel, și 6,4 l/100 km, pentru motoarele pe benzină.
Pentru o economie și mai mare, sistemul Eco-Mode poate fi activat prin intermediul tabloului de bord, ceea ce permite o economie de 12%. Motoarele necesită întreținere la fiecare 30.000 km și la fiecare doi ani. În Franța, prețurile pentru noul Kangoo Van încep de la 20.700 de euro (fără TVA) și pot ajunge la 23.100 de euro (fără TVA), în versiunea Extra.
Kangoo electric vine până la finalul anului
Până la sfârșitul acestui an va fi comercializat și noul Kangoo Van E-Tech Electric, menit să îl înlocuiască pe liderul segmentului, Kangoo Z.E., cu peste 58.000 de unități vândute în Europa. Echipat cu un motor electric de 75 kW și cuplu maxim de 245 Nm disponibil de la pornire, noul Kangoo Van E-Tech Electric are 6 moduri de conducere. Modul Eco (55 kW) optimizează autonomia, modul Normal (75 kW) oferă mai multă performanță și viteză maximă mai ridicată.
Disponibil în două lungimi (standard și lung), noul Kangoo Van E-TECH Electric este echipat cu o baterie litiu-ion de 44 kWh, care oferă o autonomie de 265 km (WLTP). Vehiculul poate fi încărcat complet în două ore (încărcător Cameleon de 22 kW), în patru ore și jumătate (la 11 kW), în șapte ore (încărcător monofazic de 7,4 kW), în 19 ore la o priză ranforsată sau în 26 de ore de la o priză domestică. Cu un încărcător rapid de 75 kW, vehiculul poate fi reîncărcat până la 80% din capacitate în 42 de minute (150 km de autonomie în 30 de minute). Specific vehiculelor electrice, modelul poate fi conectat cu mai multe tipuri de servicii, de la programarea încărcării până la precondiționarea termică a habitaclului sau calcularea destinațiilor accesibile cu raza de baterie rămasă.
Noile Express Van și Trafic Combi au completat LCV Show
Al doilea model prezentat în cadrul evenimentului LCV Show este Express Van. Renault îl va asambla la uzina din Tanger, Maroc, urmând să fie disponibil din aprilie 2021. Acesta se vrea a fi o autoutilitară ideală pentru cei care caută un vehicul cu un bun raport calitate-preț. Noul Express Van oferă o lățime a ușii laterale glisante de 716 mm, 1,91 m lungime de încărcare disponibilă în spatele panoului de compartimentare, volum de încărcare de 3,7 m3 și 48 l pentru spațiile de depozitare de la interior. Mai mult, cei aproape 2 m lungime pentru încărcare pot fi extinși la 2,36 m prin retragerea scaunului pasagerului. Noul Express Van are o sarcină utilă de până la 780 kg în versiunea pe benzină și 650 kg în versiunea diesel. În plus, pentru a transporta și mai mult, o bară de remorcare standard este disponibilă opțional.
În termeni de design, linia ridicată a capotei ascunde ștergătoarele de parbriz, jeturile de apă și balamalele. Vehiculul împrumută unele dintre codurile de design ale noului Kangoo Van, ca de exemplu semnătura luminoasă C-Shape, care împreună cu noile faruri cu halogen și lupa dublă oferă cu până la 90% mai multă intensitate la fază lungă. Inelul de prindere frontal a fost încorporat în capacul farurilor de ceață. În spate, încuietorile ușilor au fost îndepărtate pentru securitate sporită și protecție antifurt.
La interior, pasagerii au la dispoziție până la trei prize USB, sistem multimedia Easy Link cu ecran de 8″ și zonă cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Echiparea poate include sisteme precum Rear View Assist și Trailer Stability Assist. Vederea din spate este afișată pe un ecran de 5″ situat în locul în care ar trebui să fie oglinda retrovizoare. Renault spune că vizibilitatea este mai bună decât printr-o oglindă retrovizoare clasică – în situația în care nu ar exista perete despărțitor sau grilaj, și fără reflexiile de fereastră ce reduc vizibilitatea. Acest sistem este prins de plafon, pornește automat la pornirea mașinii și funcționează atât ziua, cât și noaptea.
Evenimentul de prezentare a noii game LCV a Renault a inclus și noul Trafic destinat transportului de persoane, în două variante, Combi și SpaceClass. Acestea se remarcă prin calandrul și capota motorului, care au fost restilizate, conferind astfel un aspect mai impunător caroseriei.
Habitaclul a fost complet reproiectat, are o înălțime de 935 mm, cea mai bună din acest segment potrivit Renault, iar capacitatea de stocare a cabinei este de până la 86 l. Disponibile în două lungimi, noul Trafic Combi și noul SpaceClass pot transporta până la nouă persoane, cu un spațiu de încărcare de până la 1,8 m³. Noul tablou de bord Trafic Combi oferă un volum de stocare de până la 17,7 l și 13,2 l pentru versiunea SpaceClass. Sunt integrate două noi spații de depozitare: unul în fața șoferului și unul central. În funcție de configurație, acestea sunt disponibile deschise sau închise, cu o capacitate de 2,3 l, respectiv 6 l (în versiunea deschisă) și 0,8, respectiv 3 l (în versiunea închisă).
Disponibile în două lungimi, Combi și SpaceClass pot transporta până la nouă persoane. Vorbim de un spațiu de încărcare cuprins între 1 și 6 m³, în funcție de configurația aleasă. Ambele variante încorporează mai multă tehnologie, având un nou ecran tactil de 8″ și un încărcător de smartphone cu inducție. Conectivitatea este actualizată cu cel mai recent sistem multimedia și de navigație Renault EASY LINK (compatibil Android Auto și Apple CarPlay).