Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu mai e timp pentru prea multe modificari legislative in transporturi anul acesta

Prezent la conferinta Tranzit de la Piatra Neamt, Lucia Sova, secretar al Comisiei de Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor, a explicat ca, din cauza vacantei parlamentare si a alegerilor nu sunt perspective ca anul acesta vor mai fi modificari legislative ce vor iesi de la Parlament pe domeniu transporturilor.
Una din legile asteptate de ani buni de transportatori a fi modificata este Ordonanta 43. Lucian Sova a explicat ca nu s-a ajuns inca la un acord cu privire la apartenenta sectoarelor de drum ce trec prin municipalitati, deoarece sunt unele municipalitati care pretind ca segmentele de drum care trec prin municipii sa fie preluate de CNADNR.
 

Pana in prezent, se pare ca s-a ajuns la un acord ca sectoarele de drum care fac parte din reteaua TEN-T sa fie preluate de CNADNR. „Cei care vor ca sectoarele de drum sa treaca la CNADNR, sa nu-si faca iluzii ca acestea vor fi si reparate. Pentru ca am vazut sute de drumuri ale companiei de Stat stricate. Un exemplu este sectorul de pod de la Oituz de 20 m, care a ramas si acum nereparat inca de la inundatiile din 2005“. In plus, Sova a explicat ca si procedurile de reparatii ale drumurilor ce apartin de CNADNR sunt dificil de realizat, mai ales ca aceasta va trebui sa autorizeze toate lucrarile in zona adiacenta.
Referitor la lucrarile de infrastructura din zona Moldovei, Sova a explicat ca anul acesta vor incepe lucrarile la centura Bacaului, deoarece jumatate din suma necesara a fost deja cuprinsa in bugetul din acest an. Iar in urmatorii patru ani Bacaul se va lega de Brasov.
Lucian Sova a subliniat insa ca imbunatatirea infrastructurii are, paradoxal, si un aspect negativ pentru transportatori, deoarece doar drumurile proaste ii mai tine la distanta pe operatorii vestici de transport. „Cand vom avea autostrazi nu stiu cati dintre transportatorii de azi vor mai avea firme“.
Cat priveste incapacitatea guvernantilor de avea proiecte cu care sa atraga fonduri europene dupa integrare, Sova a explicat ca nu a existat nici interes din partea Comisiei Europene sa aloce fonduri la noi. „In 2009, cand eram la Ministerul Transporturilor, am avut intalnire cu o comisie irlandeza pentru a ne acorda consultanta in vederea absorbirii de fonduri europene. Dupa aceea am asteptat doua luni un raspuns privind o posibila colaborare, iar cand i-am contactat noi, ne-au raspuns ca firmele de consultanta irlandeze nu sunt interesate de acest lucru, deoarece stiau ca muncesc degeaba“.
Lucian Sova a indemnat transportatorii sa fie organizati si solidari, daca vor sa aiba castig de cauza in modificarile legislative. Iar problemele cu care se confrunta ar trebui expuse intr-o maniera logica si rationala si la nivel mai inalt, pentru a avea raspuns pozitiv.

Articole similare

Ad