Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numeroase detalii optimizate și noi aplicații telematice

Deoarece IAA Hanovra a fost anulat, iar următorul eveniment major pare a fi abia în mai 2021 – Transport Logistic – Krone nu a vrut să mai aștepte opt luni pentru a-și etala noutățile, ci a dezvoltat site-ul Highlights New Generation, unde nu doar că a prezentat digital diverse produse, servicii și informații, dar a oferit și posibilitatea de contact personal între vizitatori și reprezentanții săi, în frunte cu proprietarul companiei, Bernard Krone

Krone și-a optimizat gama Mega Liner, care acum se pretează la o gamă extinsă de aplicații, dispunând de prelată cu eliberare rapidă și de acoperiș liftabil hidraulic, pentru livrare just-in-sequence în industria automotive. Dar cea mai importată noutate este extensia lățimii spate cu 1.000 mm (câte 500 mm pe fiecare parte), ce oferă o capacitate mai mare de încărcare, sporind lățimea utilă până la circa 3.480 mm, pentru descărcare și încărcare rapide de mărfuri de mare gabarit. Pentru acționarea ei șoferul deschide pur și simplu prelata laterală, acoperișul și ușile spate și peretele spate, iar unitatea de control este protejată în spatele ansamblului axei, dar accesibilă.

Krone a optat – ca și la noua Profi Liner – pentru un design sudat al cadrului scării, cu grinzi longitudinale de la un capăt la altul și grinzi transversale profilate pentru noul șasiu optimizat. Noile uși de container includ componente 100% galvanizate și un dispozitiv optimizat de blocare, realizate în facilități automate de producție, pentru a li se garanta calitatea înaltă și precizia. Noul vehicul are o greutate proprie de 6.400 kg, fiind deci superior competitorilor, așa cum declară reprezentanții Krone.

Noua husă a acoperișului, precum și noua grindă externă Edscha Hybrid sunt ușor de operat, iar prelata laterală poate fi deschisă în întregime în mai puțin de 30 de secunde.

Noul cadru exterior Multi Lock, disponibil și pentru Profi Liner, cu opțiuni de fixare la intervale de 100 mm, garantează siguranța încărcăturii, iar interiorul cadrului este pre-galvanizat și tratat catodic, pentru protecție foarte bună anticoroziune. La cerere, Mega Liner primește sistem de ancorare Safe Curtain cu benzi de înaltă rezistență din arcuri de oțel în buzunarele verticale integrate în prelata laterală, care fac ca manevrarea să fie mai ușoară, mai sigură și mai rapidă, dar reduc și greutatea proprie cu 100 kg față de prelatele convenționale cu șipci și acționează și ca protecție anti-furt, deoarece, dacă prelata este tăiată, nu se poate tăia decât până la următorul arc din oțel. Safe Curtain respectă cerințele Daimler 9.5 și este certificată conform EN 12642 Code XL și pentru transportul de băuturi. Dacă Mega Liner cu Safe Curtain nu este încărcată complet sunt disponibile o bară de blocare și o șină pentru fixarea mărfurilor în partea din spate. Iar Mega Liner cu Comfort Curtain folosește în acest scop bare de blocare verticale și orizontale din aluminiu, ancorate în șinele perforate de pe podea și din tavan.

Şi modelul Profi Liner a fost complet reproiectat, cu o atenție deosebită acordată peretelui față, suprastructurii, podelei și ancorării mărfurilor în partea din spate. Noua semiremorcă permite o încărcare de 8 t pe axa stivuitorului (standard este 7 t).

Profi Liner are acum protecție pentru partea din față a podelei, ca și Mega Liner, din plywood, care sporește și stabilitatea, iar peretele față este prins foarte bine de cadru. Stâlpii din colțuri sunt ranforsați, garantând prinderea optimă de șasiu și oferind protecție la impact.

Datorită folosirii unui adeziv special și a unei plăci îndoite spre colțuri, podeaua oferă protecție maximă chiar și dacă vehiculul este încărcat și descărcat frecvent prin spate.

Noul acoperiș este standard pre-galvanizat și tratat catodic, iar geometria sa a fost îmbunătățită, pentru o manevrare mai bună a prelatei. Opțional, acoperișul poate fi echipat cu chingi și se poate deschide din față spre spate.

Profi Liner are și un șasiu optimizat, sudat, vopsit catodic și echipat cu axe Krone pentru care se oferă garanție de șase ani fără limită de kilometri pentru transport on-road în UE.

Numeroase noutăți pentru transport frigorific

Modelul Cool Liner vine acum cu unele detalii optimizate, cum ar fi iluminarea: pe viitor Krone va folosi lumini LED noi în producția de serie pentru iluminarea internă a semiremorcilor frigorifice, pentru a crea condiții mai bune de încărcare/descărcare. Luminile de contur sunt montate în timpul producției, în partea din spate sus a cadrului spate, pentru a îmbunătăți siguranța, și ele pot fi upgradate opțional cu lămpi de contur pentru frânare. Iluminarea ambientală nouă, opțională, în partea din spate sus a vehiculului, oferă siguranță și permite o operare ușoară. Iar datorită sistemului extensiv de lumini din spate semiremorca este mai ușor de manevrat la încărcare și descărcare.

Pe viitor ușile spate vor avea un sistem optimizat de blocare, care va îmbunătăți etanșeitatea și va face ca închiderea/deschiderea să fie mai ușoare.

Cool Liner integrează conceptul de podea dublă și șine de ancorare a mărfurilor, ușor de curățat datorită designului deschis și care includ o șină continuă de fixare în partea de jos și șine de fixare între șinele podelei duble, garantând astfel că marfa este în deplină siguranță.

Echipamentul flexibil multi-temperatură include perete despărțitor Isowall testat conform standardelor ATP și care poate fi poziționat pe întreaga lungime, este mai ușor de deschis/închis și permite o mai mare flexibilitate operatorilor când se montează un agregat suplimentar.

Pe viitor clienții vor putea alege dintr-o gamă largă de tampoane spate din cauciuc sau cu role, pentru absorbția șocurilor, iar dacă este nevoie vehiculul poate primi retrofit modificări ale echipamentului de protecție a părții din spate fără a fi nevoie de adaptări ale șasiului. În plus, sistemul de protecție poate include un sistem de monitorizare a zonei din spate, cu frânare automată integrată.

Toate semiremorcile Cool Liner sunt echipate standard cu Krone Telematics KSC ProPlus Cool, care oferă monitorizarea locației, a ușilor, a datelor despre operare, a temperaturii de răcire, a agregatului frigorific, a statusului cuplării și a mesajelor de eroare de la sistemul de frânare. Iar dispecerul și șoferul se pot conecta la Krone Telematics Box prin intermediul WLAN, pentru a primi datele de care au nevoie. Serviciul este disponibil cu sistem de înregistrare a temperaturii și se poate combina cu sistemul de monitorizare a anvelopelor și cu senzorul rezervorului de combustibil.

Semiremorca mai are suspensie pneumatică electronică, pentru încărcare și descărcare la rampă mai rapide și mai ușoare, control al nivelului, care opțional poate fi operat din suprastructură și care garantează că podeaua și rampa sunt menținute la aceeași înălțime indiferent de starea curentă a încărcării sau descărcării sau de greutatea în plus a stivuitorului, și Krone DWC (Dynamic Wheel Base Control), ce permite reducerea automată a ampatamentului la virare prin reducerea încărcării pe a treia axă, optimizând performanța la întoarcere, dar și distribuția mărfurilor pe axe în caz de încărcare parțială.

Parteneriate care aduc plus valoare

Conceptul de agregat frigorific Celsineo, realizat de Krone în colaborare cu Liebherr și lansat în 2019, a ajuns în faza finală a testelor de validare în condiții reale la clienți din Germania, Austria și Franța și a testelor în camere climatice care simulează condiții extreme de operare, iar vânzările sunt planificate să înceapă în ianuarie 2021. Reamintim că Celsineo este un agregat frigorific format din trei module independente de refrigerare, pentru o strategie flexibilă de control, capacitate continuă de răcire și eficiență mare și când încărcătura este completă, și în caz de încărcături parțiale. Durata de folosire când funcționează pe motorină a fost optimizată, astfel că performanța noului agregat este comparabilă sau chiar superioară celei a competitorilor, iar în modul electric, cu un furnizor extern de energie de 400 V, este chiar mai bună decât când este alimentat cu motorină. O configurare optimizată a softului pentru managementul energiei și controlul comportamentului agregatului permite o implementare și mai sensibilă a temperaturii selectate, reducând consumul de energie. Iar strategia inteligentă de decongelare garantează eficiență crescută a acestei operații și cele mai mici fluctuații de temperatură în semiremorcă. Intervalele de service ar putea crește de la 2.000 la 3.000 de ore de operare, așa cum au arătat testele de validare.

Pentru a se adapta la noul agregat, rețeaua de service europeană a Krone își extinde competențele, deocamdată partenerii calificați Celsineo fiind localizați de-a lungul principalelor rute din Germania, Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Olanda, Franța, Spania și Danemarca, și în următoarea etapă și din Norvegia, Suedia, Elveția și Italia. Întreținerea și reparațiile se vor putea efectua într-o singură vizită la service, nu este nevoie de inginer certificat pentru vehicule frigorifice, iar datorită circuitului de refrigerare închis ermetic și cantităților foarte mici de refrigerant (numai 1,15 kg/modul) Celsineo nu are nevoie de verificări anuale ale scurgerilor, așa cum au nevoie agregatele convenționale de refrigerare, deci durata de imobilizare este semnificativ redusă.

Răcirea și decongelarea sunt posibile în același timp, deoarece două module pot răci și al treilea poate decongela, ceea ce minimalizează pierderile de temperatură în timpul ciclurilor de dezghețare și permite o curbă stabilă a temperaturii, pentru menținerea bunurilor în condiții ideale.

Celsineo este conceput pentru refrigerant fără ozon R452A, care are potențial scăzut de încălzire și respectă cerințele actuale din UE. Noul agregat este parte a unui pachet atractiv care include și semiremorcă Krone Cool Liner, Krone Telematics (KSC ProPlus COOL Dialog cu sistem de înregistrare a temperaturii și senzori) și contract de întreținere pentru agregat.

Un alt parteneriat, început în 2018, este cu specialistul olandez în tehnologie electrică THT New Cool, în cadrul proiectului Futuricum, în cadrul căruia au fost dezvoltate mai multe unități, din care 12 de ultimă generație, astfel că acum modelele Cool Liner dispun de tot ce este nevoie pentru operare electrică. A doua axă se folosește ca axă de recuperare a energiei, iar pachetul de baterii de a treia generație, care se montează pe lățime, sub podea, cântărește doar 320 kg și alimentează un sistem de răcire complet electric printr-un sistem inteligent de control al dispozitivelor electronice, eliminând necesitatea unui agregat frigorific diesel. În ciuda pachetului de baterii, greutatea totală a semiremorcii electrificate complet este aceeași ca a unui model convențional cu rezervor de motorină, ceea ce reduce și consumul, și emisiile de CO2, dar și zgomotul, astfel încât semiremorcile să poată fi folosite la transport în centrul orașelor sau în zone dens populate. În plus, și tractorul Futuricum operează acum numai pe bază de electricitate.

Dar Krone este un pionier în recuperarea energiei electrice nu numai de când colaborează cu THT New Cool, ci chiar din 2012, când a lansat programul REnergy, în cadrul căruia Cool Liner a fost echipată cu două axe de recuperare care să genereze putere electrică pentru agregatul frigorific în timpul frânării.

Transportul combinat, și el în centrul preocupărilor

Noul Krone Box Liner eLTU 50 are tracțiune spate patentată, ce permite, printre altele, poziționarea optimizată a containerelor de 20′ pe spate, cu presiune sporită pe șaua de cuplare. Este un vehicul robust, care poate fi folosit pentru diverse variante de transport: 2 x 20′ (cu blocare pliabilă), 20′ pe centru (inclusiv pentru containere-cisternă), 40′ și, cu permis special, containere de 45′ fără extensie față. Opțional se pot transporta și containere de 30′ și de 45′ cu tunel lung cu extensie față, fără a fi nevoie de permis special.

Şasiul este conceput pentru a distribui încărcătura atât pentru camioane cu două axe, cât și pentru camioane cu trei axe și, comparativ cu modelul anterior, greutatea este cu circa 700 kg mai mică. eLTU 50 are motor pneumatic foarte durabil și robust, care acționează uniform extensia spate și este protejat împotriva sării din apă, pentru operare sigură și durată mare de viață.

Krone mai oferă eLTU 70, ce permite transportul pe mijloc al cisternelor de 20′ și al cutiilor mobile cu greutate maximă de 34 t și dispune de traversă longitudinală pe centru, cu spațiu de depozitare pentru două furtunuri cu lungime de până la 5 m, dispozitiv de scurgere din oțel inoxidabil cu supapă de închidere, ce poate fi poziționat în spatele cisternei de 20′, și tracțiune spate patentată, care aproape dublează încărcarea pe șaua de cuplare în cazul unui container de 20′ încărcat pe spate față de un șasiu care are doar o extensie pe mijloc.

Krone mai propune și șasiul multifuncțional ușor Box Liner SDC 27 eLTU40 Light Traction, cu greutate proprie de numai 4,2 t, despre care însă veți putea citi mai multe într-un număr viitor al revistei, în articolul dedicat categoriei Şasiu din cadrul Trailer Innovation.

Anul trecut, reglementările referitoare la combinațiile de cutii mobile au ridicat lungimea totală maxim admisă de la 17,80 la 17,88 m și imediat după această modificare Krone a început să lucreze la Swap Liner, care demonstrează modul în care o semiremorcă extinsă poate transporta cu ușurință două cutii mobile de 7,45 m fiecare, respectând greutatea maxim admisă de 40 t. Față de un camion cu semiremorcă, această combinație permite economii de 1,5 l de carburant la 100 km.

Şasiul are gât cu cadru hibrid patentat, cu înălțimea gâtului de 85 mm, care permite folosirea de anvelope economice și durabile 315/80 R 22.5 pe axa motoare și respectă și înălțimea totală admisă, de 4 m în cazul unor cutii mobile cu înălțime la colț de 2.750 mm.

Noi pași înainte și în ceea ce privește sistemele telematice

Krone a mai început un parteneriat cu Shippeo, lider european în soluții de vizibilitate în timp real a transporturilor, pentru a le oferi clienților ce folosesc Krone Telematics servicii integrate. Krone este, astfel, conform declarației reprezentanților săi, primul producător de semiremorci care oferă în timp real predicții despre timpul estimat de sosire.

Shippeo mai plănuiește să integreze sistemul de monitorizare a temperaturii Krone Telematics în platforma sa de vizibilitate în timp real, pentru ca toți utilizatorii activi să poată monitoriza statusul livrării și integritatea mărfii în timp real, pe un singur portal. Şi astfel clienții sunt notificați imediat ce temperatura începe să se schimbe.

Krone a dezvoltat și Sistemul de Monitorizare a Presiunii din Pneuri (TPMS) care afișează în timp real informații despre presiunea și temperatura din anvelope, pentru a evita o pană prin faptul că se știe din timp dacă au existat înțepări ale anvelopei. Iar dacă șoferul este instruit permanent să păstreze presiunea optimă frânarea este mai bună, stabilitatea la curbe este mai mare, iar consumul de carburant scade. Sistemul este conectat la telematică și dispune de doi senzori montați lângă valva anvelopei, care măsoară cei doi indicatori pentru fiecare roată și transmit datele la unitatea de control electronic, care la rândul ei transmite semnale în timp real la unitatea telematică. TPMS va fi cerut de lege și deci va fi montat standard pe toate vehiculele Krone din 2022.

Articole similare