Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Numeroase noutati, pentru toate segmentele de transport

Producatorii de semiremorci s-au intrecut in 2012 in noutati, poate datorita organizarii IAA Hanovra, targ pentru care sunt pastrate spre a fi expuse cele mai multe inovatii din ultimii doi ani, si a competitiei Trailer Innovation. Vehiculele expuse in 2012 arata o impartire si mai clara a pietei intre specializare – avand ca avantaj intrarea transportatorilor pe o piata de nisa, unde si tarifele sunt mai mari – si standardizare – unde argumentul esential este pretul mai mic. Iar aceasta impartire este vizibila chiar si in domenii unde se presupune ca specializarea este caracteristica de baza, cum ar fi transportul agabaritic sau de materiale de constructii – ceea ce arata ca dupa patru ani de criza transportatorii sunt tot mai sensibili la pret si tot mai interesati de reducerea costurilor.

Dar nu au fost neglijati nici cei care inca isi permit „luxul“ de a fi preocupati de mediu, si pentru care au inceput sa isi faca aparitia si semiremorci mai putin poluante.

Oferta Kögel s-a imbogatit in 2012 cu semiremorca Mega Light cu sigiliu vamal TIR, pentru transport transfrontalier, care are constructie usoara si greutate proprie de circa 5.740 t, cu peste o tona mai putin decat varianta Mega standard – dar, desigur, si un pret mai mare, deoarece este si pentru volum, si pentru greutate mai mari. Inaltimea interioara este de 3 m, pentru a incarca unele peste altele trei boxuri, iar acoperisul liftabil mecanic si hidraulic din dotarea standard permite incarcarea/descarcarea mai usoare.

Krone propune Mega Liner 50, cu gat de lebada de numai 50 mm si inaltime totala de 4.000 mm si utila de 3.000 mm, si Mega Liner 880, cu gat de lebada de 80 mm, care are sasiu special conceput astfel incat, cand semiremorca e descarcata, inaltimea de cuplare sa fie la 885 mm si inaltimea interioara sa ajunga la 3.000 mm fara a se depasi inaltimea totala de 4.000 mm. Ambele modele au sasiu robust si componente flexibile de ancorare, ca Multilock si acoperisul liftabil hidraulic cu o cursa de 400 mm.

Si pentru Wielton, 2012 a fost bogat din punct de vedere al lansarilor: producatorul polonez propune o noua semiremorca, TIP NS 34 KT M2, cu prelata pe role, cu greutatea proprie putin mai mare de 6 t, sarcina de 7,2 t pe axa stivuitorului si o echipare standard bogata (prelata, tavan, usi si perete frontal conform VDI DIN EN12642 XL, certificat VDI 2700, sistem ROL STOP, sistem Safety Lock 76 etc.).

Nici semiremorcile nu sunt indiferente fata de mediu
Kögel a lansat anul trecut un produs absolut nou, semiremorca CNG, in realizarea careia s-a pornit de la ideea ca o semiremorca are mai mult spatiu decat un camion pentru instalarea cilindrilor de gaz. De aceea se monteaza, fie direct din fabrica, pe cadrul sasiului, fie ulterior, in locul boxului de paleti, un rezervor suplimentar de stocare a gazului natural, pentru un volum total de 1.100 l, astfel ca autonomia camioanelor cu acest tip de propulsie – care emit cu 70% mai putin CO2 decat cele diesel – creste de la 300 km cu o semiremorca standard la peste 900 km, pentru a putea fi folosite nu doar in distributie ci si, in premiera, in transport pe distante lungi.

Krone mai propune modelul Cool Liner SDR 27 eL3-S, echipat cu generatoare montate pe axa si baterii care recupereaza si stocheaza energia cinetica pentru a fi folosita apoi de diferiti consumatori de pe vehicul (iluminare, climatizare etc.). Rezulta astfel reduceri de cost prin economii de carburant pentru unitatea de racire, de exemplu, si ca urmare a folosirii mai rare a generatoarelor de pe autotractor, dar si reducerea uzurii franelor.

Semiremorcile frigorifice propun iar cele mai multe noutati si optimizari
Printre noutatile aduse de Chéreau se numara „perdeaua de aer”, care face posibila incapsularea marfurilor si mentinerea lor la o temperatura constanta chiar si atunci cand usile sunt deschise, si unitatea de refrigerare pe baza de azot lichid. Producatorul de suprastructuri a colaborat cu alte patru companii franceze pentru a dezvolta un vehicul hibrid care sa inlocuiasca masinile clasice de distributie, pentru a reduce emisiile poluante la nivelul oraselor.

Transportul de anvelope iese din standard
Kögel propune o semiremorca prelata pentru transport de anvelope, cu 32 de obloane din aluminiu de cel putin 150 mm inaltime pe fiecare parte, la distante de maximum 350 mm unele de altele si maximum 200 mm pana la ultimul oblon, opritor de paleti, 13 perechi de inele de ancorare pe cadrul exterior, cel putin trei obloane la baza spatiului de incarcare, cate o chinga de ancorare pentru stanga si pentru dreapta si o bara verticala de otel.

Mai multa flexibilitate in transportul combinat
LongPlex de la Kögel este o alternativa la combinatiile lungi, deoarece reduce emisiile de carbon datorita sarcinii utile mai mari (greutate totala de 39,5 t, din care sarcina utila este de circa 5.350 kg), este destinat transportului combinat, avand o capacitate de doua cutii mobile de 7,45 m fiecare, doua containere de 20' sau unul de 40', si permite o manevrare usoara a incarcaturii.

Masinile scumpe, transportate in conditii pe masura
Rolfo a venit cu doua noutati in 2012: semiremorca inchisa Auriga Deluxe, dedicata transportului de masini scumpe, si noua Pegasus L. Prima are inaltime totala de 4 m, iar lungimea totala a ansamblului (inclusiv autotractor) este de 16,5 m. Capacitatea de incarcare este de sase autoturisme. Acoperisul liftant permite mai mult spatiu la incarcare/descarcare si pentru toate manevrele sunt montati cilindri hidraulici cu sistem de blocare. Sasiul, pilonii si puntile sunt galvanizate, pentru rezistenta mai mare la coroziune.

Si producatorii de basculante tintesc flexibilitatea si reducerea costurilor
Carnehl a conceput anul trecut un prototip cu forma speciala de con, care are partea din fata mai ingusta, iar spre spate se largeste, pentru a facilita descarcarea. Sasiul este, de asemenea, nou si nu este sudat, ci asamblat cu nituri, o solutie mai ieftina si mai rapida.

De la superspecializare la standardizare pe piata agabariticelor
Broshuis BV propune noul incarcator cu punte semi-joasa, 2+6 SL, singurul de pe segmentul sau echipat cu suspensie independenta, ceea ce duce la un unghi de virare de 57O, stabilitate si manevrabilitate crescuta si o platforma de incarcare limitata pe inaltime.

Faymonville a lansat anul trecut noua sa marca MAX Trailer, ce include trailere agabaritice mai putin specializate, standardizate, dar la calitatea versiunilor mai complexe din oferta companiei si la un pret competitiv.

 

Articole similare

Ad