AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O întâlnire binevenită după luni de restricții

Gala Tranzit 2021 a fost organizată la Cluj-Napoca, pe 10 decembrie 2021, după o amânare cauzată de restricțiile impuse după al patrulea val de îmbolnăviri cu Covid-19. Grație partenerilor care și-au menținut susținerea pentru organizarea evenimentului, întâlnirea cu transportatorii a avut loc într-o sală de conferințe și alte două de expo, activitățile alternând pe parcursul zilei între discuțiile de maxim interes în vederea pregătirii pentru îndeplinirea condițiilor prevăzute de noile reglementări cuprinse în Pachetul Mobilitate I care vor intra în vigoare în februarie 2022 și negocierile pentru noi camioane, anvelope și diferite servicii pentru transportatori. Furnizorii și operatorii de transport s-au bucurat deopotrivă să se revadă într-un cadru festiv după o absență de aproape doi ani a evenimentelor fizice, însă și schimbul de opinii între cărăuși a fost important în condiții excepționale de piață.

Evenimentul a prilejuit, pe lângă premierea celor mai eficienți transportatori care operează în România, și o serie de prezentări interesante despre pregătirile care trebuie făcute în vederea respectării Pachetului Mobilitate și care vor fi relatate pe larg în paginile acestui număr de revistă.

Vio Transgrup, „Cel mai eficient operator de transport cu capital românesc”: un omagiu adus lui Viorel Angelescu

Podiumul operatorilor de transport cu capital românesc a fost complet nou față de anii anteriori. Vio Transgrup a luat marele premiu, toți cei prezenți aducând un omagiu lui Viorel Angelescu – trecut în neființă la mijlocul anului trecut – pentru că a reușit să creeze una dintre cele mai de succes companii de transport din România, fără a se baza pe o industrie anume în apropiere, ci pe o viziune clară a ceea ce înseamnă o afacere de transport specializat, căutând tipurile de activități mai puțin prestate de celelalte firme. Premiul i-a fost înmânat lui Iulian Dan, Managing Partner al companiei din ianuarie 2021, după preluarea firmei cu sediul în Târgoviște de către Internațional Alexander.

„Ne onorează foarte mult acest premiu. Vio Transgrup este o firmă stabilă, puternică, pe care ne-am dorit să o avem în portofoliul nostru”, a spus Loredana Apreutese, director general Internațional Alexander. „Ne-am dorit să achiziționăm Vio Transgrup încă din 2018. A fost o relație deosebită cu Viorel Angelescu, pe care îl respectăm și îl apreciem foarte mult pentru tot ce a făcut. Ulterior, la finalul lui 2020 am reușit să încheiem tranzacția și Internațional Alexander a preluat această firmă. Din acel moment am început o nouă construcție, fiind foarte important să unim echipele între ele, să unim mentalitățile și noile proceduri de lucru, să găsim sinergii și să avem valori comune. Vio Transgrup este o firmă care are oameni foarte valoroși, iar Grupul Internațional Alexander a pus întotdeauna accent pe oameni – cea mai importantă resursă a noastră. Apreciem munca fiecăruia, cu atât mai mult cu cât în 2021 fiecare zi a reprezentat o nouă provocare. Le mulțumesc tuturor angajaților Vio Transgrup pentru eforturile lor, știm că a fost și pentru ei destul de greu să treacă prin tot acest proces de schimbare. Viorel Angelescu a fost foarte implicat în activitatea companiei, fiind în mijlocul echipei în permanență, și s-a produs o ruptură care ne-a surprins pe toți. Trebuie să rămânem în continuare o companie și mai unită, și mai stabilă și cu o capacitate de a ne dezvolta nu numai în România, ci și în afara granițelor, aceasta fiind ținta pe care o avem în perioada următoare.”

Internațional Alexander – Premiul de excelență în transporturile rutiere

Cu o creștere a cifrei de afaceri în 2020 de aproape 4,5 milioane de euro, de la 84,9 milioane de euro, Internațional Alexander a reușit să iasă mai puternică din pandemie, în ciuda restrângerii continue a sectorului auto, prioritar pentru afacerile companiei cu sediul în Arad. Profitul a crescut cu aproape 40%, de la 4 la aproape 6 milioane de euro, și asta în condițiile în care și valoarea activelor a crescut cu 17%, de la circa 57 la 67 de milioane de euro. Iar Internațional Alexander este doar una dintre companiile care se ocupă de transporturi, în holding existând alte 12 care fac expediții, logistică, distribuție, transport specializat etc.

În aceste condiții, Internațional Alexander devine compania de transport de referință pentru industrie în România, drept pentru care anul trecut revista Tranzit i-a acordat un Premiu de excelență pentru rezultatele foarte bune obținute pe toate planurile. După preluarea la sfârșitul lui 2020 a Vio Transgrup, Internațional Alexander Holding devine și mai puternică și contează nu numai în industria transporturilor din România, ci și în regiunea central și est-europeană.

„Este extraordinar să avem astăzi Internațional Alexander și Vio Transgrup în fruntea clasamentului, însă vreau să felicit absolut toți transportatorii”, a spus Loredana Apreutese cu ocazia Galei Tranzit. „A fost un an extrem de dificil pentru toată lumea. A fost un an în care toate firmele de transport au demonstrat că au ținut România în mișcare. Transporturile au fost esențiale în această perioadă și în spatele succesului livrărilor de mărfuri stă multă muncă, lucrurile fiind poate mult mai dificile decât par din exterior.”

Internațional Alexander a câștigat până acum de 4 ori Premiul I al competiției Tranzit „Cel mai eficient operator de transport cu capital românesc“.

Dunca Expediții și Ravitex, pentru prima dată pe podium

Dacă locul întâi a revenit Vio Transgrup din Dâmbovița, premiile al doilea și al treilea au revenit unor companii românești la fel de cunoscute pe piață, ambele din Timiș, care nu au urcat niciodată pe podiumul competiției Tranzit: Dunca Expediții și Ravitex.

Prima punctează de câțiva ani și la capitolul profitabilitate, după ce mult timp a avut unele dintre cele mai mari volume de transport. Cu activități extinse atât la internațional, cât și la intern, Dunca s-a dezvoltat și în afara României și a crescut volumele de transport intermodal. „Ne bucurăm că ne-am clasat atât de sus și este o recunoaștere a muncii celor aproape 600 de angajați care în acest an au depus un efort extraordinar, într-o perioadă extrem de dificilă”, a declarat Doru Husarciuc, directorul general Dunca Expediții.

„Am căutat să ne consolidăm și să ne poziționăm foarte bine ca stabilitate. Dunca Expediții are, poate, cea mai bună resursă umană din țară. Vorbesc din punct de vedere al anilor de lucru și al experienței managementului. Ne reinventăm în fiecare zi, încercăm să devenim mult mai buni, să fim stabili, să putem pregăti firma pentru ziua de mâine. Avem proiecte foarte mari, proiecte elaborate, în ceea ce privește digitalizarea evoluăm, de câțiva ani am încercat să facem conexiuni pe arii foarte mari din Europa. La intermodal suntem deja cunoscuți, avem multe trenuri pe care le încărcăm, adică suntem într-o continuă dezvoltare. Menținem atât transportul intern, cât și transportul extern, dar avem și proiecte intracomunitare foarte puternice. Anul viitor va fi foarte greu pentru acest domeniu, dar toată lumea, toți transportatorii îl iubesc, luptă pentru el și asta facem și noi în fiecare zi. Căutăm să ne motivăm oamenii, să îi ținem aproape de noi, căutăm să rămânem în ochii clienților așa cum ne cunosc: o firmă serioasă, cu principii serioase”, a mai spus Doru Husarciuc.

Locul al treilea i-a revenit tot unei companii timișorene, Ravitex, un business extrem de solid, specializat, care știe să își aleagă cu prudență partenerii și reinvestește profitul. „Mulțumim pentru sprijin. Într-adevăr, a fost un an extrem de dificil pentru întreaga breaslă. Gândind pașii cu calm, responsabilitate și pe niște strategii solide, cred că este loc pentru toți pe piață și trebuie să găsim manierele de a profita de acest lucru“, a declarat Cosmin Coman, director Strategy and Business Development Ravitex.

Express Euroscan, Routier European Transport și Eliton Trans, noii performeri în Topul Tranzit!

Viziune, dezvoltare constantă și multă muncă! Acestea sunt pe scurt doar câteva dintre atributele care au propulsat trei companii românești – Routier European Transport, Eliton Trans și Express Euroscan – pentru prima dată în Topul celor mai eficienți operatori de transport marfă din România. Dacă de data aceasta s-au mulțumit cu poziția de finaliști, iată că au toate premisele ca în 2022 să fie pe podium!

Express Euroscan, Routier European Transport și Eliton Trans s-au remarcat prin cifrele obținute în 2020, dovedind că prin multă muncă și cu un excelent simț vizionar poți realiza lucruri mărețe și te poți bate de la egal la egal cu giganții din industrie. Pentru Express Euroscan, premiul este cu atât mai deosebit cu cât în top sunt prezente cu precădere companii din centrul și vestul țării, bine reprezentate economic, în timp ce firma suceveană a pornit dintr-o zonă unde producția este ca și inexistentă, făcând performanță la mii de kilometri depărtare de casă. „Sperăm ca la anul să avem o autostradă! Dacă vom avea autobenzi, cu siguranță vom fi mai sus în Topul Tranzit. Nu în ultimul rând, tot ce am realizat în această companie a fost alături de familie, alături de fratele meu Ovidiu“, a spus Nelu Plăcintă, COO Express Euroscan.

„Mulțumim frumos revistei și echipei Tranzit pentru premiu! Din punctul meu de vedere este premiul oamenilor care formează echipa Routier European Transport. Deși un an zbuciumat, 2020 ne-a prins într-o continuă adaptare din 2018-2019 când am început transportul intermodal și, spre final, după doi ani grei, am reușit să ne eficientizăm, astfel că 2020 a fost unul dintre cei mai buni ani ai noștri. Sperăm să ne mai vedem“, a spus și Rareș Retegan, Manager Routier European Transport, o altă companie care urmează o dezvoltare extrem de interesantă în ultimii ani, cu accent pe intermodal și distribuție, domenii de viitor, dar în care trebuie investite multe eforturi și resurse deopotrivă.

Iulian Andreică, managerul Eliton Trans, a dedicat premiul primit tot echipei. „Este mai mult premiul echipei și doar o mică parte al meu. Și mă refer atât la echipa de la birou, cât și la cea de pe șosea, șoferii noștri.“

Marile companii românești, o prezență constantă printre finaliștii la Gala Tranzit

Ca de fiecare dată, competiția „Cel mai eficient operator de transport cu capital românesc“ este dominată de nume grele, companii cu experiență, care au o prezență constantă în topul Tranzit. Concursul se bazează pe calcule matematice, factorii subiectivi, rezultați în urma interviurilor anuale cu fiecare finalist, fiind legați de aprecierea personală referitoare la proveniența cifrelor. Cu alte cuvinte, dacă au fost realizate din transport sau alte activități. Se punctează foarte mult creșterea anuală, dar ținem cont și de active, angajați, investiții, profit și volume versus grad de îndatorare etc.

Filip SRL din Arad, Internațional Lazăr Company și Dianthus Company din Argeș, alături de Total NSA din Sibiu sunt firme prezente constant printre finaliste, unele dintre ele fiind și câștigătoare ale marelui premiu în trecut. Departajarea a fost una foarte grea în contextul anului pandemic. Spre deosebire de alți ani, cifrele au fost date peste cap de starea de urgență și nu numai. A fost un an în care multe firme au avut camioanele trase pe dreapta, ceea ce a însemnat că a trebuit să se bazeze inclusiv pe vânzarea de active sau pe ajutoarele primite de la Guvern pentru șomaj tehnic sau prima de reinserție a șoferilor după starea de urgență, ceea ce a ajutat la profit, dar evident că cifra de afaceri a scăzut. Și, cum aproape toți cei 4 nominalizați constant printre finaliști se bazează pe cifrele realizate de industria automotive, impactul a fost și mai greu de gestionat, astfel că și analiza financiară Tranzit a fost mult mai greu de făcut.

„A fost un an dificil, iar revista Tranzit a fost mereu alături de noi în această perioadă. Mulțumim pentru nominalizare“, a declarat Filip Miuțescu, CEO Filip SRL.

„Într-adevăr, 2020 nu a fost un an foarte bun pentru transport. Internațional Lazar a compensat și cu alte activități – logistică, exploatarea minieră etc. Sperăm ca din 2022 să începem să creștem și partea de transport“, a arătat Nicoleta Vasile, Internațional Lazăr Company.

„Și pentru noi a fost un an foarte greu. Am avut trei luni de zile în care am funcționat doar cu 30% din camioane, după care am luat măsuri efective de reducere a costurilor, cu asigurări, cu tot ce s-a putut, ceea ce ne-a permis o revigorare în a doua jumătate a anului, când am reușit să facem și profit“, explică Dan Niculescu, director comercial Dianthus Company.

„Total NSA a rămas cumva constant, dar nu pot să zic că nu a fost un an greu și că nu am fost afectați de pandemie. Din greu mergem parcă în mai greu, sunt vremuri provocatoare“, este de părere Răzvan Stoica, manager de transport Total NSA.

Alexandru Păun, Blue River – Premiul de management în transporturi

Alexandru Păun, managerul Blue River București 78, a primit anul acesta distincția „Cel mai eficient manager de transport din România”. Rezultatele foarte bune obținute în 2020 au ridicat compania bucureșteană în topul Tranzit, cu șanse de a intra în următorii ani în Top 10 din punct de vedere al indicatorilor financiari. Cifra de afaceri este în creștere constantă, de la 7 milioane de euro în 2016 până la 16,7 milioane de euro în 2020. În anul pandemiei Blue River și-a crescut cifra de afaceri cu 11% (+1,4 milioane euro). Aceeași creștere liniară se observă și în planul profitabilității, de la 200.000 de euro în 2017 la 436.835 de euro în 2019. În 2020 profitul s-a dublat până la 965.597 de euro, în condițiile în care valoarea activelor s-a păstrat aproape aceeași față de 2019.

Revista Tranzit a apreciat deschiderea către digitalizare și inovațiile tehnologice, Blue River fiind una dintre puținele companii românești care încearcă propulsiile alternative la diesel, chiar dacă tarifele actuale nu acoperă pe deplin investiția într-un transport verde. Curajul de a testa tehnologii noi și de a inova au fost completate întotdeauna de pregătirea atentă a planului de afaceri și de informarea în detaliu asupra tuturor reglementărilor legale din țară și din alte țări, pentru a menține echilibrul portofoliului de clienți și al veniturilor provenite de la intern și internațional.

Am apreciat, de asemenea, susținerea tuturor activităților de apărare a intereselor de breaslă, Blue River fiind una dintre puținele companii dispuse să sacrifice resurse financiare și umane pentru activități de promovare a intereselor transportatorilor.

DAF Trucks, premiat cu trofeul International Truck of the Year 2022 la Gala Tranzit

Așa cum era de așteptat după un an pandemic în care ne-am întâlnit doar în format online, Gala Tranzit 2021 a atras un public numeros, deopotrivă transportatori și furnizori de soluții din industrie. Participanții la eveniment au avut ocazia să vadă, în premieră pentru România, noua generație de camioane DAF, distinsă cu trofeul International Truck of the Year 2022, ocazie cu care reprezentanții DAF și TH Trucks, unicul dealer DAF pe plan local, au primit o replică a trofeului recent câștigat.

Gala Tranzit a reprezentant cel mai bun prilej pentru a sărbători Camionul Anului 2022 alături de managerii companiilor de transport prezente la Cluj. La startul serii festive, imediat după decernarea trofeelor privind eficiența în transporturi, reprezentanții DAF Trucks – Jan van Keulen și Matthijs Bax – alături de Adrian Gorcea, COO TH Trucks România, au primit o replică a trofeului ITOY 2022 din partea Marilenei Matei, reprezentantul revistei Tranzit în juriului International Truck of the Year pentru România încă din 2006.

„După 7 ani în care DAF a reușit să aducă cele mai bune inovații, ați putut vedea la această ediție a Galei Tranzit noua generație DAF, care semnifică faptul că alături de noi începe viitorul“, a punctat Adrian Gorcea, COO TH Trucks.

„Suntem foarte mândri că am reușit să câștigăm acest trofeu și mulțumim și reprezentantului juriului din România, este o mare realizare a echipei din Eindhoven și abia așteptăm să ne folosim de imaginea acestui premiu pentru clienții noștri din România. Mulțumim foarte mult“, a declarat Jan van Keulen, Managing Director DAF Sales Operations.

În pregătirea noii generații formate din trei versiuni de cabină, DAF a profitat de noile reglementări UE privind masele și dimensiunile și a lansat un camion ce îmbunătățește semnificativ aerodinamica, eficiența în consumul de carburant, siguranța și confortul pentru șofer. În timpul recentelor teste de rulare extinse în Spania și Europa Centrală, unde și revista Tranzit, în calitate de membru în juriul IToY, a participat, am putut aprecia nivelul excepțional de vizibilitate directă oferit de parbrizul mare și curbat, de geamurile laterale coborâte și de fereastra cu vedere la bordură. Împreună cu sistemul de camere care înlocuiește oglinzile retrovizoare tradiționale și noua cameră de vizualizare a colțului din dreapta jos, toate aceste caracteristici oferă o vizibilitate excelentă de jur împrejur, protejând pietonii și bicicliștii.

Juriul IToY a apreciat, de asemenea, și performanța noilor sisteme de propulsie bazate pe motoarele Paccar MX-11 și MX-13, cuplate la cutia de viteze automată TraXon, și caracteristicile avansate ale sistemului Cruise Control predictiv cu funcționalități extinse Eco-Roll.

Noua generație DAF va rămâne în istorie drept prima generație de camioane ce a folosit avantajul lungimii permise de noua lege a maselor și dimensiunilor, aducând importante avantaje pentru calitatea vieții la bord.

Articole similare