Luna trecuta, Volvo Group a sarbatorit aniversarea a 10 ani de prezenta in Romania la noul centru de vanzari de camioane si service, abia deschis la inceputul lui 2013 pe autostrada Bucuresti-Pitesti, in dreptul localitatii Bolintin Deal. Clientii au avut posibilitatea de a vedea in premiera noile FH si FH16, lansate cu fast in prezenta tuturor sefilor Volvo Romania din ultimii 10 ani.
Lansarea noilor FH si FH16 in Romania a fost marcata prin expunerea a sase camioane din noua serie si prin prezentarea celor 10 domenii in care au fost aduse noutati importante: designul, manevrabilitatea, eficienta consumului, mediul de lucru, spatiul si conditiile de locuit pentru sofer, siguranta, protectia, incarcarea si disponibilitatea.
Noul Volvo FH surprinde prin cabina mai inalta si mai spatioasa, designul oglinzilor retrovizoare, fara carcase, imbunatatind vizibilitatea. La interior bancheta de dormit s-a marit, postul de conducere fiind extrem de confortabil gratie posibilitatilor mai mari de ajustare a volanului si scaunului.
Noul FH este disponibil atat cu motorizare Euro 5, cat si Euro 6. Pentru inceput, singura motorizare Euro 6 disponibila este cea de 460 CP. Din toamna, insa, Volvo va lansa si noul lant cinematic, I-Torque, care asigura un cuplu ridicat, combinat cu un nou schimbator de viteze automatizat cu ambreiaj dublu, ce transmite continuu fluxul de putere. Primul motor disponibil cu I-Torque, D13 de 460 CP, furnizeaza un cuplu de pana la 2.800 Nm si functioneaza la turatii reduse ale motorului – intre 900 si 1.200 rpm – ceea ce inseamna mai putine cicluri de injectie si de ardere, precum si mai putine frecari, adica o operare silentioasa si un consum redus.
Noul Volvo FH este, de asemenea, primul camion greu din lume cu suspensie independenta fata, IFS, combinata cu un sistem de directie cu pinion si cremaliera, echipamente cu un efect important asupra tinutei de drum si a manevrabilitatii.
Cele mai multe noutati au vizat, de altfel, reducerea consumului de combustibil si confortul. Numai „pilotul automat”, I-See – sistemul electronic care memoreaza circa 3.000 de dealuri si comanda schimbul treptelor de viteza in functie de rampele si vaile pe care le „recunoaste” – reducand consumul cu 5%. Noul FH este oferit cu sistem imbunatatit de management al flotei si asigurarea operatiilor de reparatii si intretinere cu un timp minim de imobilizare a camionului, prin diagnosticarea la distanta, posibila prin intermediul Dynafleet.
Desi in alte tari din regiune noul FH a fost deja lansat inca din martie-aprilie, in Romania evenimentul a fost intarziat pentru a se inaugura, tot cu aceasta ocazie, si noul centru de service si training Volvo Trucks din Bucuresti. „Clientii insa au fost informati sau chiar invitati sa vada noul FH si inainte de aceasta lansare oficiala”, a precizat Sigurd Wandel, managing director Volvo Romania. …