Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O noua intalnire la nivel inalt cu manageri de top din Romania

Experts for Experts (e4e) – organizatie care grupeaza 17 parteneri cu experienta in transport si logistica, ce acopera 22 de tari – a organizat in iunie la Bucuresti Summitul „All roads lead to Rome. Many roads lead from Bucharest“, avand ca invitati reprezentanti ai unor firme locale de profil. Temele dezbatute cu aceasta ocazie – fuziunea sau vanzarea/cumpararea de companii, adaptarea strategiei unei firme la schimbarile de pe piata si selectarea top managementului – se pot dovedi oricand interesante si deschise spre abordari noi, cu atat mai mult intr-un moment ca acesta, in care principalele piete din lume abia isi revin, in cele mai fericite cazuri, din criza.
 

Consultantii e4e isi ajuta clientii sa dezvolte si sa diversifice strategii si-i asista cand se implica in joint-venture-uri sau aliante strategice, fuziuni sau cumparari/vanzari de firme. Ei isi folosesc experienta in domeniu pentru a determina, alaturi de client, strategia si obiectivele acestuia si cunostintele despre piata pentru a stabili firmele-tinta, si ofera consiliere financiara, legala si operationala in timpul negocierii, dar si consultanta in vederea integrarii (alinierea produselor si portofoliilor si analiza necesara pentru determinarea obiectivelor comune), odata ce tranzactia a fost incheiata.
In acest context a vorbit despre experienta sa in domeniu Elmar Zitz, membru in Consiliul Director e4e si managing partner Elmar Hertzog und Partner Management Consultants GmbH, care ofera consultanta celor ce vor sa vanda/cumpere companii, are experienta de peste 25 de ani in logistica si transport si lucreaza nu doar pentru clienti germani, ci la scara globala.
Criza din 2008 si 2009 a afectat achizitiile – putine companii au avut curajul sa cumpere alte firme si numai cateva au fost dispuse sa vanda, dat fiind faptul ca, atunci cand profitul, unul dintre cei mai importanti indicatori de performanta, scade, valoarea companiei scade intr-o masura si mai mare – in 2010 tranzactiile au totalizat 12,7 miliarde de dolari in EMEA (regiunea in care piata de transport si logistica a cunoscut cele mai importante cresteri in ultimii ani), iar in 2011 s-a ajuns la 30,1 miliarde de dolari. Pentru Elmar Hertzog und Partner, impactul crizei s-a simtit in 2009 si 2010, in 2011 numarul tranzactiilor a fost acelasi din anul anterior, dar in 2012 deja afacerile au revenit la un nivel bun, Elmar Zitz explicand asta prin faptul ca „vanzatorii vor sa-si creasca sansele de a vinde bine, iar cumparatorii vor sa-si investeasca profiturile, nestiind, nici unii, nici altii, ce le va aduce viitorul“.
Cei mai multi cumparatori sunt investitori strategici, companii care activeaza deja pe piata de logistica si vor fie sa aiba o cota de piata mai mare, fie sa acopere nise noi, si pentru asta achizitioneaza alte firme de profil. …

Articole similare

Ad
Ad