Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O noua pledoarie pentru ECOEffect

La sfarsitul lui martie, UNTRR a organizat, la bordul unui camion Mercedes-Benz, un test drive demonstrativ – in cadrul caruia cei 38 de participanti au avut ocazia de a proba functionarea sistemului ECOEffect pe un traseu de circa 7 km – urmat de un seminar international in care au fost analizate rapoartele generate de acesta si a fost prezentat programul european de formare ECOeffect pentru transportatori, implementat de UNTRR in Romania cu sprijinul Comisiei Europene, Intelligent Energy Europe si al unui consortiu de parteneri europeni coordonat de IRU.
 

Asa cum a amintit Radu Dinescu, secretarul general UNTRR, ideea de a accesa fonduri europene pentru a oferi transportatorilor posibilitatea de a gestiona mai bine flotele, in vederea cresterii eficientei si adaptabilitatii, a aparut in 2009 si s-a concretizat prin implementarea, intr-o prima faza, a programului Eco Driving, care „a avut rezultate foarte bune. Reducerea medie de carburant inregistrata de soferi in urma acestuia a fost de 5-10%, mai putin in cazul celor care lucreaza in companii mai bine organizate, care deja erau foarte atente la consum, si mai mult in cazul celorlalti. Au fost si situatii, sigur, izolate, in care s-au inregistrat economii de 35%.“
Apoi UNTRR s-a alaturat programului ECOEffect, tot cu finantare europeana, care se desfasoara in Romania, Polonia si Cehia si nu se ocupa doar de instruirea soferilor, ci si de mentinerea performantelor prin monitorizare timp de un an dupa incheierea trainingului de o zi, deoarece, analizand comportamentul conducatorilor auto, s-a constatat ca dupa 2-3 luni au tendinta de a se intoarce la vechile practici. Monitorizarea se face prin montarea, pe cablajul masinii, a unei aparaturi speciale care verifica si masoara toti parametrii relevanti de cand soferul incepe instruirea si pana obtine cea mai buna performanta a lui, dupa care compania il urmareste, cu softul propriu, si daca performanta scade trainerul trebuie sa aplice corectii, pentru revenirea la parametri optimi.
In program au intrat mai ales companii multinationale sau romanesti mari, pentru ca o scadere a consumului de 10%, de exemplu, adica 3 l/100 km, se simte la o flota numeroasa. „Insa economia e la fel de importanta si pentru firmele mici, deoarece sunt bani care nu ar trebui aruncati.“ In plus, desi companiile mari sunt cele spre care este de obicei indreptata intreaga atentie, din cele circa 26.000 de firme de transport marfa cu masini de peste 3,5 t inregistrate in Romania, care au circa 115.000 de vehicule – la care se adauga cateva cu licenta de transport in cont propriu, dar putine, pentru ca si daca transporta pentru ele, tot vor ca la retur sa incarce si pentru altii, sa mai eficientizeze cursa – 11.500 de firme au o masina, circa 11.000 au 2-10 camioane, doar aproximativ 3.000 au 10-100 de autovehicule si 70-80 au peste 100. Iar la transport de persoane sunt circa 4.000 de firme cu aproximativ 25.000 de autocare si autobuze. Deci firmele mici nu sunt deloc …

Articole similare