A fost lansat un nou serviciu pe Noul Drum al Mătăsii, care leagă portul estic Lianyungang de Uzbekistan via Kazahstan. Acesta marchează o etapă importantă în dezvoltarea portului chinezesc ca poartă de acces către Asia Centrală.
Primul tren a plecat sâmbătă, 13 august, mai exact din orașul Wuxi. De aici, s-a deplasat în portul Lianyungang, care este situat puțin mai la nord, în provincia Jiangsu. Trenul își va continua drumul spre Kazahstan și va face un ultim salt spre Uzbekistan, destinația sa finală.
Se estimează că transportul va dura aproape 20 de zile. În tren sunt încărcate peste 1.000 de bunuri, inclusiv aparate de uz casnic și piese auto cu un cost total de 4,4 milioane de dolari americani, destinate pieței uzbece. Dar serviciul funcționează și în direcția opusă, portul Lianyungang fiind o poartă de export către piețe precum Japonia și Singapore.
Portul Lianyungang este un port de pe coasta de est a Chinei, cu legături cu Asia Centrală, dar și cu Noul Drum al Mătăsii. Astăzi, este unul dintre primele 10 porturi din China și printre primele 30 din lume. Concurează cu porturile mai mari din Shanghai și porturile Qingdao, situate, de asemenea, pe coasta de est.