Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Obilet.com, o nouă platformă dedicată vânzărilor de bilete online

În contextul în care piața de transport interjudețean din România se pregătește de liberalizare, tot mai mulți furnizori de platforme online destinate vânzării de bilete sunt interesați să își extindă serviciile aici. Vorbim de soluții care au confirmat deja pe alte piețe și care, prin vizibilitatea pe care o oferă în rândul unor categorii noi de clienți, aduc plus valoare și cresc numărul de pasageri la transportul cu autobuzul și autocarul. Obilet, cea mai mare platformă de vânzare a biletelor de autobuz din Europa, este prezent din acest an și în România, cu un produs accesibil și eficient.

La fel ca în cazul multor start-up-uri de tehnologie, și platforma Obilet.com a luat ființă datorită inspirației a doi IT-iști talentați, Ali Yilmaz și Yigit Gurocak, care, pe vremea când erau studenți și călătoreau frecvent cu autocarul, au avut viziunea creării unei platforme ușor de folosit de către pasageri, care să ajute la dezvoltarea vânzării de bilete online. Primul mare salt a fost în 2015, odată cu prima investiție substanțială din partea EarlyBird Ventures Capital, un fond de investiții foarte cunoscut, care se adresează cu preponderență start-up-urilor din IT. Această infuzie de capital a permis o dezvoltare substanțială a companiei, care a reușit în următorul an (2016) vânzarea a un milion de bilete. EarlyBird a mai investit în Obilet.com în 2018 și în 2021. Un alt investitor important, Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (B.E.R.D), bine cunoscut la noi în țară pentru proiectele derulate, a început să se implice prima data în 2019.

Creșterea a fost fulminantă, astfel că în 2020 au fost vândute nu mai puțin de 10 milioane de bilete.

În prezent, programul Obus, care se află în spatele platformei, este folosit cu succes nu doar în Turcia, ci și pe alte piețe europene, ajutând operatorii să își facă un management eficient al programului curselor și al capacităților de transport alocate pe fiecare traseu în parte, dar și să comunice în timp real oferte speciale și tarife dinamice de călătorie.

„Software as a Service”

Platforma Obilet.com este folosită în prezent de peste 450 de transportatori. Sistemul de lucru „Software as a Service” face ca, în loc să fie instalat pe calculator, programul să fie disponibil în cloud, unde datele sunt disponibile în orice moment și unde se asigură suport și upgrade permanent din partea furnizorului. Beneficiul direct pentru operatori este mai buna centralizare a tuturor informațiilor, monitorizare optimizată și acces permanent la tot ceea ce înseamnă afacerea de transport. Dovadă a poziției de necontestat pe care o ocupă Obilet.com pe piața internațională o reprezintă achiziționarea – în 2021 – a concurentului său numărul 1 din Turcia, Biletall.

Anul acesta, Obilet.com va depăși pragul de 30 de milioane de bilete vândute anual și respectiv 50 de milioane de bilete de la înființare și până în prezent.

Parteneriate de succes, care recomandă Obilet.com

Expresia „Spune-mi cu cine lucrezi ca să îți spun cine ești” poate fi extrapolată foarte bine în cazul Obilet.com, care colaborează cu unul dintre cei mai mari transportatori privați din Turcia, Metro, cu o flotă de peste 1.200 de autocare și aproximativ 19 milioane de călători. Dar în portofoliul de clienți se regăsesc și numeroase companii de familie, cum ar fi Ali Osman Ulusoy, înființată în 1937, Pamukkale Turizm (1962), Istanbul Seyahat (1940, ajunsă la a treia generație). Sunt, așadar, numeroși transportatori tradiționali, care au avut deschidere către mijloace moderne de marketing și vânzări, respectiv către vânzarea online de bilete, și acest lucru s-a dovedit a fi o mișcare câștigătoare.

Ali Osman Ulusoy a început colaborarea cu Obilet.com în 2016 și în numai 5 ani și-a mărit numărul de bilete vândute anual de la 225.000 la 900.000. Nilüfer și-a crescut, de asemenea, de patru ori vânzările în ultimii cinci ani, ajungând în 2021 la nu mai puțin de un milion de bilete, în timp ce Özkaymak a ajuns la aceeași performanță în doar patru ani.

Ca o recunoaștere a meritelor Obilet.com, ȘikayetVar, cea mai mare platformă de reclamații de călătorie din lume, i-a acordat grupul turc „Premiul de diamant pentru excelență în relația cu clienții”, iar MasterCard, premiul pentru „Cea mai bună aplicație mobilă de călătorie”. De asemenea, creatorii International Business Awards și American Business Awards au acordat Obilet.com distincția „Premiul pentru cea mai bună companie de bilete de călătorie ”.

Obilet.com acoperă în prezent 100% din rutele din Turcia, cu peste 450 de transportatori, peste 4.000 de agenții de bilete și peste 7.500 de autocare.

Obilet.com în România

Anul acesta, grupul turc a înființat în România subsidiara Obilet Ro Travel Technologies, cu același acționariat ca și pe piața locală, respectiv Ali Yilmaz și Yigit Gurocak. Pentru început, focusul va fi către transportul internațional și interjudețean, România reprezentând un centru de extindere către Uniunea Europeană. Și tot efortul depus va fi pentru a crește gradul de digitalizare a transportului de persoane. De menționat însă că platforma poate susține și alte segmente de piață, cum ar fi transportul județean.

Propunerea Obilet.com pentru operatorii români se bazează pe câteva principii clare: creșterea numărului de bilete vândute și implicit a cotei de piață, crearea unei baze de clienți perfect adaptați epocii digitale în care ne aflăm, Call Center și suport operațional 24/7, cel mai bun software B2B din sector, cu o integrare perfectă și o echipă de asistență software înalt calificată, aplicație pentru Android/IOS ușor de utilizat, descărcată de peste 10 milioane de ori și premiată la nivel internațional, investiție substanțială în marketing. Nu sunt cerințe speciale pentru companiile care doresc să colaboreze cu Obilet.com și nici nu se solicită investiții prealabile; doar să fie licențiate pentru transportul de călători, pentru că fondatorii nu sunt interesați să lucreze cu „pirați”.

„Piața românească de transport călători este în prezent la nivelul pe care Turcia îl avea în urmă cu zece ani: vânzarea online de bilete nu era atât de populară, astfel că dezvoltarea acestui segment de business are mare potențial. În condițiile schimbărilor care se preconizează pentru anul viitor, suntem încrezători că și operatorii de transport vor arăta o deschidere mai mare către nou”, a declarat Yigit Gurocak. De altfel, co-fondatorul Obilet.com este încrezător că industria românească va cunoaște o dezvoltare foarte bună pe online în perioada următoare, reacțiile primite din partea transportatorilor cu care a fost deja în contact fiind foarte bune. „Schimbările aduc întotdeauna noi provocări. Îi sfătuiesc însă pe partenerii noștri să fie deschiși către nou, întrucât fiecare provocare aduce întotdeauna și multe oportunități”, a concluzionat Yigit Gurocak.

Articole similare