Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Obligati sa vanda performanta


Marcati de criza financiara si de prabusirea sectorului de constructii, producatorii de masini, utilaje si echipamente au incercat in 2010 sa suplineasca perioada de dificultate prin produse noi, atractive, chiar daca la preturi din ce in ce mai mici. In plus, piata aflata in cadere libera i-a „obligat” pe jucatori, indiferent de marimea lor, sa-si faca simtita prezenta la marile targuri si evenimente de peste an, pentru a-si putea mentine relatiile dezvoltate in anii buni, pentru vremuri viitoare.
 

Volvo Echipamente de Constructii a prezentat anul trecut, la Bauma, noua gama de excavatoare compacte din clasa cuprinsa intre 1,5 si 2 t . Cele patru masini noi – EC15C, EC17C, EC18C si EC20C – le inlocuiesc pe vechile EC15B in variantele XR, XT si XTV, respectiv EC20B, in variantele XT si XTV.
Echipamentele din noua serie C sunt actionate de un motor diesel de 12,3 kW (16,8 CP). Excavatorul nou aparut in gama este EC15C, usor de transportat, avand o sarcina de operare de maximum 1.540 kg. Echipamentul are acces chiar si pe cele mai mici santiere, desi ofera o adancime maxima de excavare cuprinsa intre 2,1 si 2,3 m si o forta de rupere a cupei de excavator de 1.143 daN.
Cu o crestere a puterii motorului de peste 10% si reduceri ale consumului de combustibil de pana la 6, respectiv 7%, excavatoarele EC360C si EC460C sunt acum cu un pas inainte, fiind mai productive, prin imbunatatirea cu 11,6%, respectiv 4% a puterii motorului, o crestere a cuplului motor cu 12, respectiv 6% si cu o presiune si un flux mai mari de admisie a uleiului in baie. Vitezele de miscare au crescut, la EC360C, de la 4,5 la 4,8 km/h, respectiv de la 4,8 la 5,1 km/h in cazul EC460C. Viteza de pivotare pentru cele doua excavatoare a crescut de la 9,7 rpm la 10,3 rpm, respectiv de la 8,5 rpm la 8,8 rpm. Principalele structuri si componente au fost intarite pentru a face fata mai bine solicitarilor. Excavatoarele au acum incorporate transmisii laterale si transmisii pivotante superioare, ranforsari suplimentare ale autosasiului si componente mai durabile, un cadru principal mai puternic (EC460C) si un nou procedeu de sudare care aduce ranforsari semnificative atat ale bratelor, cat si ale fleselor excavatorului.
Cele mai noi utilaje din categoria grea (incarcatoarele pe pneuri de peste 10 t, autosasiurile articulate, excavatoarele de peste 12 t, autogrederele) sunt echipate standard cu telematici si vor fi livrate cu un abonament CareTrack gratis, pe trei ani, care le va permite proprietarilor monitorizarea la distanta.
Tot la Bauma 2010, New Holland a lansat primele trei modele din noua gama de excavatoare pe roti: WE150, WE170 si WE190. Cu greutati de operare variind intre 15 si 20,4 t, noile modele acopera segmente care impreuna reprezinta 75% din piata europeana.
Cele trei modele sunt echipate cu manete noi, cu o cursa mai lunga, care imbunatateste in mod semnificativ controlul si buna functionare.
In completarea stabilitatii exceptionale garantate de designul noilor modele, numeroase caracteristici ale seriei WE aduc siguranta la un alt nivel. ROPS integrat si FOPS standard ofera operatorului protectie 360o in cazul unei rasturnari sau impotriva caderii materialelor. Inclinarea consolei ii ofera operatorului un spatiu amplu de a intra si iesi din cabina in conditii de siguranta. Vizibilitatea de jur-imprejur contribuie, de asemenea, la operarea in siguranta a acestor masini.
Modelele WE150 Compact si WE170 Compact sunt ideale pentru infrastructura si constructiile rezidentiale urbane unde santierele solicita adesea abilitatea de a lucra in spatii inguste.
Noul brat cu tripla articulatie si cilindru de pozitionare s-a mutat catre fata, optimizand distributia greutatii. Rezultatul consta intr-o capacitate de ridicare fara egal, o operare silentioasa si cea mai buna stabilitate din clasa sa.
Utilajul este compact, iar raza de pivotare a sectiunii din spate in momentul efectuarii diferitelor operatiuni are cea mai mica valoare din industrie la aceasta categorie, ceea ce, impreuna cu noul brat confera celor doua modele capacitatea de a oferi performante de top pe cele mai inguste santiere.
Modelul WE190 are puterea, stabilitatea si versatilitatea de a lucra pe cele mai mari santiere. Cu o structura mai lunga si o pozitionare mai buna a centrului de greutate datorita optimizarii distributiei tensiunilor si utilizarii unei table de otel de inalta calitate, WE190 aduce o stabilitate de necontestat.
Optional sunt disponibile si axe mai largi pentru un sasiu cu latime de pana la 2,75 m, cu o crestere ulterioara a stabilitatii, daca este necesara.
Toate aceste caracteristici aduc utilajului o stabilitate dinamica exceptionala pe orice tip de teren, lucru care permite operatorului sa foloseasca in siguranta deplina capacitatea de ridicare a masinii.
Case Echipamente de Constructii propune un excavator gigant, CX 700 ME, dotat cu echipament de excavare in masa, alaturi de cele mai noi solutii de manipulare a materialelor pentru segmentul de aplicatii speciale ale gamei de excavatoare aplicate pe CX210B SL/MH.
Bratul de excavare in masa al modelului CX 700 B ME este acum mai puternic, ideal pentru utilajele care lucreaza in cariere, fiind capabil sa abordeze si aplicatii mult mai grele. Acesta este echipat cu functia Power Boost care furnizeaza, atunci cand este necesar, o putere suplimentara.
Gama de excavatoare speciale de la Case propune excavatorul industrial CX210B SL, echipat cu un brat „gat de lebada” si graifer de manipulare deseuri special proiectat pentru a creste productivitatea. Modelul CX210B MH, folosit in manipularea materialelor, ofera un brat drept pentru utilare cu graifarele de sortare folosite la manipularea gunoiului, a deseurilor si a bustenilor. In general, aceste utilaje sunt solutii compacte pentru aplicatii de tipul manipularii deseurilor. In plus, acestea au si un consum redus de combustibil, CX210B MH fiind modelul cel mai eficient din clasa sa.
Case a introdus functia High Travel Speed (HTS) pe trei dintre cele mai populare modele din seria 3 de incarcatoare compacte. Montat pe suportul de brat din partea stanga, sistemul este perfect pozitionat pentru operator. HTS permite atingerea unor viteze de transport de pana la 35 km/h, fiind potrivit pentru utilizarea in operatiuni de incarcare si transport, dar si, ocazional, pe sosele. Functia reduce timpul de deplasare, scade consumul total de combustibil si creste productivitatea.
Un nou sistem de directie cu joystick este disponibil acum pe incarcatoarele frontale 521E, 621E, 721E, 821E si 921E. Montat pe cotiera stanga, joystick-ul de control este pozitionat la indemana operatorului si ofera un raspuns complet pana la o viteza de 19 km/h, reducandu-se automat la 80% pentru a pastra directia lina pana la viteze mai mari. In plus, utilizarea acestuia reduce oboseala operatorului in special in timpul operatiunilor cu cicluri scurte, repetitive, ca in cazul lucrului in mine sau in cariere, in operatiuni de manipulare si reciclare, ca si in unele activitati agricole.
Noua gama de accesorii de la Case include sisteme de actionare, cupe de excavare, concasoare hidraulice si sistemul de dinti „Smart Fit”, alcatuit din dinti si adaptori mai rezistenti in timp, alaturi de un pin de blocare reutilizabil, fara ciocan, care ofera o rezistenta la zdrobire cu 34% mai mare.
Noile accesorii speciale de actionare sunt disponibile pentru sectoarele de demolare, de manipulare a materialelor si a deseurilor sau pentru reciclare.
Case a propus anul trecut si primele doua modele din noua linie de buldozere pe senile, ideale pentru nivelari precise si lucrari dificile de terasamente. Modelul 1650L este o masina cu actionare hidrostatica proiectata pentru o gama larga de lucrari de pregatire din sectoarele constructiilor rezidentiale, comerciale, utilitare sau de autostrazi. Seria 3 a modelului 1150K este, de asemenea, actionata hidrostatic, permitand o recuperare completa a puterii, pentru obtinerea unei productivitati maxime.
Ambele echipamente sunt propulsate de motorul Tier 3 de 6,7 l, care dezvolta 144 CP si un cuplu maxim de 669 Nm la 1.400 rpm in cazul 1650L, respectiv 118 CP, cu un cuplu maxim de 567 Nm, in cazul 1150K.
Clientilor li se ofera posibilitatea de a alege dintre trei sasiuri – 1650L XLT foarte lung, modelul lat 1650L WT si 1650LGP, cu o presiune joasa la sol.
Liebherr si-a completat anul trecut gama cu versiunea revizuita a excavatorului pe pneuri A 904 C, un model popular cu o rigiditate la torsiune a sasiului extrem de buna. Actionat de un motor diesel Liebherr din ultima generatie de emisii, A 904 C Litronic dezvolta 105 kW (143 CP) la o viteza de motor de numai 1.800 min. Pentru miscari rapide in timpul lucrului si pentru o performanta mai mare, pompa hidraulica Liebherr ofera acum o rata de 2×189 l/min. Tractiunea foarte buna a modelului A 905 C Litronic aduce o accelerare rapida la pornirea de pe loc, o viteza maxima in panta si, alaturi de noul sasiu, o deplasare foarte buna pe teren accidentat.
A 904 C Litronic are o cabina mare, cu scaun cu arcuri pneumatice ce se poate ajusta in functie de greutatea operatorului si cu zone largi de geamuri, rotunjite la capete, pentru o vizibilitate mai buna. Tot anul trecut, cel mai mare incarcator frontal cu transmisie hidrostatica de la Liebherr, L 5862plus2, a fost propus intr-o noua versiune, ideal echipata pentru incarcarea si transportul blocurilor grele de granit sau de marmura. Greutatea maxima pe care o poate transporta L 5862plus2 depinde de conditiile de operare, dar si de inaltimea de ridicare si de centrul de greutate al blocului, putand manipula blocuri de cel putin 24 t.
Tot la Bauma 2010, Liebherr a prezentat si modelul R 924 Compact Tunnel, un nou excavator special pentru tuneluri, un design cu coada scurta. Cantarind 32,4 t, acesta este actionat de un motor diesel de la Liebherr, de 130 kW (176 CP), avand o lungime de prindere de pana la 2,5 m. Forta maxima de smulgere este de 135 kN, iar forta maxima de pornire este de 85 kN. R 924 Compact Tunnel poate fi echipat cu un ciocan de pana la 1,7 t sau cu un cutit rotativ cu putere de intrare de pana la 80 kW (108 CP).
Liebherr a propus anul trecut si noul excavator pe senile R 954 C SHD cu scafa. Conceput pentru activitatile miniere, acest excavator are o greutate de serviciu de circa 62 t. Configuratia specifica a masinii include o unitate de baza cu 9 t de balast, o cabina ridicata cu 800 mm si talpile senilelor, dublu-placate, de 500 mm latime.
R594 C SHD dezvolta o forta de prindere de 435 kN (44,3 t) si o forta de pornire de maximum 355 kN (36,2t). Lungimea maxima de prindere este de 3,38 m, iar inaltimea de descarcare este de maximum 6,3 m. Cupa excavatorului, protejata impotriva uzurii, are o capacitate de 3,5 m3 cand lucreaza cu materiale cu o greutate specifica de 1,8 t/m3.
R 594 C SHD este actionat de un motor Liebherr cu sase cilindri in linie care dezvolta 240 kW (326 CP) la 1.800 rpm.
Liebherr a prezentat in primavara lui 2010 si primul model din noua linie de basculante articulate. TA 230 este capabila sa faca fata operatiunilor de incarcare si transport ale materialelor de pe santiere, acoperind o gama standard de marimi, de la 30 la 50 t. TA 230 combina dimensiunile compacte de transport ale unei masini de 25 t cu o incarcatura din urmatoarea categorie, mai grea. Latimea de transport este sub 3 m, dar in acelasi timp TA 230 are cel mai mare volum al corpului basculantei din clasa sa, de 19,2 m3, cu o forma special proiectata pentru o descarcare rapida. Cele trei axe rigide puternice sunt bazele transmisiei 6×6 de inalta performanta, cu transmisie automata si convertor de cuplu. Noul TA 230 este actionat de un motor diesel D936LA6 de 10,5 l care dezvolta 367 CP si corespunde standardelor de emisii Tier 3.
Tot in premiera, a fost adus pe piata si T 282 C, o modernizare a modelului T 282, cel mai mare si mai eficient camion pentru minerit. Cu o greutate de 261 t, noul vehicul poate transporta o incarcatura de pana la 400 t. Pentru motorizare exista optiuni, de la MTU DD 20V4000 (20 de cilindri/3.755 CP), la Cummins QSK 78 (18 cilindri/3.500 CP). Viteza maxima pe care o poate atinge este de 64 km/h.
Liebherr propune si noul excavator folosit in minerit, R 9100, actionat de un motor diesel Liebherr V12, care pe viitor va corespunde standardelor de emisii USA/Tier 2 si Tier 4i. Cu o putere de 757 CP, motorul V12, impreuna cu un sistem hidraulic eficient, ofera puteri mari de excavare si de strapungere, necesare operatiunilor zilnice. Cupa, cu un volum nominal de 6,8 m3, este optima pentru minerit, oferind o penetrare imbunatatita si un factor inalt de umplere.
Liebherr a prezentat si noul model de macara pe senile LR 1600/2-W, de 600 t, care permite montarea centralelor eoliene de 3MW pe turnuri cu o inaltime de 100 m fara a fi necesar sistemul derrick, atat in cazul versiunii cu senila ingusta, cat si al modelului standard, LR 1600/2. Prima macara de acest fel si-a dovedit deja utilitatea, in decembrie 2009, la un parc eolian din Ungaria.
Liebherr propune si modelul 81 K, o macara autoridicatoare nou-nouta, cu un design complet refacut si un nivel de performanta ridicat. Comparativ cu predecesorul sau, 81 K si-a imbunatatit caracteristicile de incarcare, putand ridica greutatile cu peste 25% mai sus decat inainte.
Liebherr a prezentat si modelul LTC 1045-3.1 cu trei axe, o noua macara mobila, compacta, cu o capacitate de ridicare de maximum 45 t, adecvata oricarui tip de teren. Noul model este foarte stabil la viteze mari si extrem de manevrabil la viteze mici. Raza de rotire peste varful bratului telescopic, utilizand anvelope 14.00 R 25, este de numai 7,4 m. Lungimea sasiului este de 8,9 m, iar prin indepartarea cutiei de depozitare din fata, aceasta poate fi redusa la 7,7 m.
Noul LTC 1045-3.1 este proiectat ca o macara „all-in”, avand drept rezultat o greutate totala de 36 t, respectiv 12 t/ axa. Aceasta este actionata de un motor diesel Mercedes-Benz, cu sase cilindri in linie, care dezvolta o putere maxima de 240 kW/326 CP la un cuplu motor de 1.300 Nm.
Liebherr si-a extins gama de macarale cu brat telescopic pe senile cu noul LTR 1060 de 60 t. Bratul telescopic de 40 m poate fi extins cu un brat prelungitor suplimentar pliabil dublu cu lungime intre 9,5 si 16 m. Telescoparea bratului se face in regim automat, putandu-se atinge rapid lungimea dorita. Noul LTR 1060 combina avantajele unei macarale telescopice cu cele ale unei macarale pe senile, respectiv o capacitate off-road extrem de buna, in paralel cu o excelenta manevrabilitate.
Hitachi Construction Machinery si-a extins gama de miniexcavatoare. ZX16-3 si ZX18-3, disponibile cu cabina sau cu aparatoare de cabina, potrivite pentru o munca usoara intr-un spatiu limitat, cum ar fi cea din gradina sau pentru lucrari generale de terasament. Ele sunt echipate cu motoare cu trei cilindri ce ofera 10,7 kW. Datorita unui bun raport intre putere si greutate, aceste excavatoare accelereaza mai rapid si ofera o calatorie mai lina decat modelele predecesoare.
Noile excavatoare au si o viteza de lucru mai mare, pot fi controlate mult mai precis, si, conform producatorului japonez, livreaza o forta de excavare cu 18% mai mare decat predecesoarele. Deoarece greutatea lor de operare este mai mica de 1.800 kg, ele pot fi transportate pe trailere conduse de soferi cu permis de conducere obisnuit.
Hitachi si-a consolidat si gama ZW a incarcatoarelor pe pneuri prin lansarea a trei noi modele compacte, ZW65, 75 si 95, confortabile, performante si potrivite pentru o gama larga de aplicatii, intre care constructii generale sau de drumuri, manipulare de materiale, managementul deseurilor sau agricultura.
Anul trecut, Hitachi a lansat alte trei modele de incarcatoare pe pneuri, ZW330, 370 si 550, primele din Europa de cand s-a incheiat alianta din octombrie 2008 dintre Hitachi Construction Machinery, Kawasaki Heavy Industries si TCM Corporation.
Dupa succesul lansarii in 2008 a modelului ZX14-3, Hitachi propune alte doua mini-excavatoare: 16-3 si 18-3, disponibile cu cabina sau cu aparatoare pentru postul operatorului, proiectate pentru aplicatii usoare din spatii delimitate ca gradinarit sau lucrari de terasamente, ca si noul ZX27-3.
Hitachi a mai prezentat si noile mini excavatoare ZX29U-3, 33U-3 si 38U-3, compacte, care ofera o productivitate mai buna decat a modelelor anterioare, cu un consum redus de combustibil, costuri mici de operare si confort sporit. In aceasta gama, Hitachi mai propune ZX48U-3 si 52U-3 de 4 si 5 t, compacte, echipate cu o noua generatie de motoare si tehnologii hidraulice noi care imbunatatesc manevrabilitatea si stabilitatea si ofera o operare lina.
Urmare a vanzarilor foarte slabe din Romania, Hitachi a semnat in primavara anului trecut un nou contract de reprezentare, cu Powertek.
Producatorul britanic JCB a prezentat, tot in cadrul Bauma 2010, ultimul si cel mai mic miniincarcator telescopic, 515-40 Miniscopic. Acest utilaj este inalt de numai 1,8 m, lung de 2,97 m si cantareste mai putin de 3,5 t. Transmisia hidrostatica si tractiunea sau virarea pe patru roti, in combinatie cu designul compact, constituie secretele manevrabilitatii masinii in cele mai mici spatii, ca si pe teren accidentat. Astfel, incarcatorul 515-40 Miniscopic poate fi utilizat in interiorul cladirilor sau al containerelor, iar datorita greutatii reduse, functionarea sa pe un teren mai moale este mult imbunatatita. Echipat cu motor Deutz de 50 CP, acesta poate ridica 1.500 kg pana la o inaltime de 4 m.
In urma cu trei ani, producatorul austriac Palfinger incepuse constructia generatiei de macarale din categoria „High Performance”. In comparatie cu modelele anterioare, produsele din ultimele serii aduc insa un numar mai mare de beneficii, printre care un sistem de extensie a flesei, fara intretinere, lucru posibil datorita utilizarii unor elemente glisante facute dintr-un material sintetic special, in combinatie cu o vopsire prin cufundare cataforetica. Toate imbunatatirile macaralei PK 22002 EH-High Performance se vor reflecta in termenele de servisare, protectia mediului si in eficienta costurilor de operare.
In cadrul IAA 2010, Palfinger a prezentat, in premiera mondiala, primele doua macarale mari din gama SH-High Performance, PK 42002 SH si PK 53002 SH, alaturi de macaraua electrica E 1000, gata sa intre in productia de serie. Tot in premiera, a fost expusa si tehnologia electrica de ridicare e-DRIVE. Iar pentru a raspunde noilor cerinte legate de incorporarea unui sistem de stabilizare in sistemul de limitare a momentului, Palfinger ofera, pentru macarale mari, ISC, disponibil in trei versiuni – ISC-S, ISC-L si ISC – care garanteaza siguranta operarii chiar si in spatii restranse, deoarece monitorizeaza continuu stabilizatoarele in trei pozitii diferite: retractate, semidesfasurate si complet desfasurate.
PK 42002 SH se monteaza pe sasiuri cu trei axe, are un moment de ridicare de 41,1 mt, este echipata cu pana la opt extensii hidraulice, pentru o lungime de 21 m, si se foloseste la transportul de containere, in instalarea diferitor sisteme si in alte activitati care presupun incarcaturi grele.
PK 53002 SH are un moment de ridicare de 50,1 mt si este echipata tot cu pana la opt extensii hidraulice, pentru o lungime de 21 m.                     
 Epsilon, subsidiara Palfinger care ofera macarale montate pe autosasiu si macarale destinate recuperarii deseurilor, propune de curand seria Epsolution de echipamente compacte, usoare, pentru utilizare in zone urbane, simplu de manevrat si confortabile.
Din categoria platformelor de acces, Bison, o alta companie din cadrul Palfinger, ofera gama TKA-KS, care permite o inaltime de lucru de 23,5-35 m si pivoteaza pe latimea vehiculului pe care este montata, pentru activitati in spatii restranse. De curand este disponibila platforma P 180 din clasa premium, cu inaltime de lucru de 22,75-30 m, care se monteaza pe autosasiu si poate fi folosita si pe teren dificil, deoarece dispune de stabilizatoare automate, care detecteaza gradientul drumului. P 180 are o singura extensie telescopica si brat mobil al nacelei cu capacitate de 350 kg.
Producatorul american Terex a introdus in gama macaraua compacta AC 100/4 L, potrivita oricarui tip de teren. Bratul principal are o lungime de 59,4 m, dar impreuna cu un sistem extensibil, poate atinge o lungime de maximum 81,7 m. Terex AC 400/4 L atinge acum un nou standard prin combinarea unei capacitati de 100 t cu un camion de dimensiuni standard, de exemplu, cu o latime de numai 2,55 m cand este echipat cu anvelope 445/ 95R25. AC 400/4 L este potrivita pentru o gama larga de aplicatii, permitand operarea unor capacitati din clasele de la 55 la 130 t. Dimensiunile unei astfel de macarale compacte o fac, de asemenea, ideala pentru activitati ce trebuie sa se desfasoare in spatii stramte, care altfel ar putea fi operate doar de macarale din clasele mici. In plus, sistemul de setare automata a cantarului este rapid si usor de folosit.
O baza standard cu patru picioare ofera grade maxime de flexibilitate in conditii de operare specifice. Astfel, caracteristicile utilajului pot fi utilizate la maximum chiar si atunci cand spatiul este prea restrans pentru a extinde complet picioarele. Un motor Daimler cu putere maxima de 335 kW (445 CP) este responsabil pentru usurinta macaralei de a merge pe drumurile publice, dar si pentru pastrarea unui consum redus de combustibil.
Hyva si-a imbogatit gama macaralelor mobile Kennis cu o noua macara mobila cu furca pentru paleti si falca de prindere pentru caramizi. Modelul 16-R/71-3, o solutie compacta unica si inovativa, cu stabilizatoare complet automate pentru picioare, este echipata cu motor diesel Hatz cu doi cilindri. Macaraua atinge minimum 3,5 m cu o capacitate de ridicare de 4.500 kg si maximum 7,1 m cu 2.100 kg.
Hyvalift a propus anul trecut si un nou incarcator telescopic cu schip, de 14 t, echipat cu sistem de blocare hidraulic NG2014TAXL. Bratele de ridicare au la baza designuri deja utilizate, dar lungimea bratelor telescopice a fost crescuta de la 1.250 la 1.450 mm (XL) si 1.600 mm (XXL). Acest incarcator este echipat cu un sistem de blocare pentru containere, proiectat sa ofere o siguranta maxima a marfii.
Cu primul excavator hibrid prezentat anul trecut la Bauma, Komatsu continua sa stabileasca standarde globale pentru tehnologie si inginerie. Sistemul hibrid utilizeaza un motor electric de pivotare, special dezvoltat, un generator de putere, un condensator electric si un motor diesel. Acest sistem functioneaza pe principiul regenerarii si inmagazinarii energiei de schimb, aducand un consum mai mic cu 25-40%, in functie de aplicatie, si mai putine emisii de CO2.
Komatsu a lansat si un nou excavator pentru demolari seria PC290LC/NLC-8 HRD, care cantareste 40 t, fiind cel mai mic din aceasta gama. Inaltimea de lucru este de 18,3 m, recomandandu-l pentru activitati de demolare a constructiilor cu doua, trei sau patru niveluri. Excavatorul este echipat cu motor de 188 CP, capacitatea maxima a cupei fiind de 2,02 m3. Masa sistemelor aditionale este limitata la 3 t.
Komatsu propune si noul excavator pe pneuri PW148-8, compact si robust, cu o capacitate mare de ridicare si o gama larga de optiuni. Potrivit pentru lucrul pe santiere cu spatii limitate, in zonele urbane si pe soselele cu trafic intens, acest excavator compact este echipat cu motor Tier 3, cu injectie common rail, care dezvolta o putere de 86 kW la 2.200 rpm.
Noul buldozer D65WX-16 de 21 t este disponibil in trei configuratii standard (EX, WX si PX).
Utilajul prezinta un consum redus de combustibil, productivitate sporita si fiabilitate maxima. D65WX-16 este dotat cu o cabina mo-derna, un tren de rulare imbunatatit si un sistem de blocare a convertizorului de cuplu.
Manitou a propus anul trecut trei modele noi de manipulatoare telescopice rotative din gama Easy, de 14, 16 si 18 m. Noul MT625, care va inlocui modelul 523, este utilizat in manipulari in zone inguste, la fundatiile cladirilor, in constructii sau in subterane, oferind performante deosebite ale razei de giratie, dar si finisaje de calitate si o cabina cu vizibilitate foarte buna.
Manitou a lansat si o noua gama de masini rotative, Easy, din gama Privilege, care pana acum avea masini destul de sofisticate, greu de utilizat, mai ales in domeniul inchirierilor, unde se prefera masinile simple si robuste. Noua gama Easy vine cu finisaje ale cabinei imbunatatite fata de gama M, care va fi retrasa de pe piata.
Caterpillar propune noul excavator hidraulic Cat 374D, inlocuitor direct al modelului 365C, care combina o putere mai mare, hidraulici mai puternice, noi cupe si o greutate mai buna de operare. In plus, vine si cu un sasiu mai puternic, un confort sporit al operatorului si o servisare mai facila.
Caterpillar propune si noua masina de demolare, DEM50 UHD, fabricata de Demlone, care ofera o inaltime flexibila de lucru de 18, 21 sau 23 m si poate transporta si unelte de pana la 3.000 kg pe majoritatea modelelor din gama.
De asemenea, Caterpillar a anuntat si completarea gamei de produse pentru pavat cu noul AP555E Asphalt Power, care ofera acum o mobilitate si o vizibilitate foarte buna. Echipata cu un motor puternic C4,4, masina ofera un cadru de operare confortabil si posibilitatea unor setari rapide. Tot in acest cadru a fost anuntata si disponibilitatea unui nou rotor de taiere pe raboteza PM200 Cold Planer, clientii putand alege acum intre dotarea cu noul rotor sau cu cel standard de 2,0.
Departamentul de unelte, Caterpillar Work Tools, propune noua linie P200 de pulverizatoare pentru excavatoarele hidraulice din care fac parte modelele P215, P225 si P235.
Hyundai Heavy Industries Europe a lansat anul trecut seria 9 de excavatoare, cu greutati de operare de la 1,6 la 52 t, oferind viteze si precizie sporite, dar si conditii de lucru imbunatatite pentru sofer, plecand de la o pozitionare centrala a soferului pe toate modelele. Hyundai a lansat si noua serie 9 de incarcatoare pe roti, precum si patru modele din cele mai noi serii, 7E, de incarcatoare cu furca.
Cele trei beneficii-cheie sunt pozitia centrala a soferului pe toate modelele, alaturi de viteza si de precizie. De exemplu, un monitor LCD multifunctional si unele elemente usor de manevrat echipeaza pupitrul de comanda, oferind un acces rapid catre mai multe functiuni si optiuni de control.
Din noua gama lansata de Hyundai face parte si un „excavator-manipulator”, dar sunt cuprinse si excavatoarele de 52, 48 si 36 t, pentru demolari. In plus, incepand cu aceasta lansare, produsele din seria noua beneficiaza de o garantie mai mare, de doi ani sau 3.000 de ore, fata de cea standard de un an sau 2.000 de ore.
Doosan a prezentat in 2010 noul excavator pe senile DLCR de 24 t, ca si DX380 LC de 38 t, proiectate sa corespunda nevoilor tot mai mari ale pietei de a reduce unghiul de girare, pentru a fi utilizate in lucrari din apropierea cladirilor sau din spatii inguste. Gama de aplicatii a noului model merge de la constructii generale la activitati de refacere a drumurilor sau autostrazilor sau alte lucrari civile unde un unghi redus este important pentru a minimiza deranjul traficului din jur si distrugerea mediului inconjurator.
Doosan a continuat largirea gamei de incarcatoare pe roti prin lansarea noului DL420, care inlocuieste DL400. Cu o capacitate a cupei de 4 m3, DL420 e proiectat sa ofere performante foarte bune in ceea ce priveste manevrarea, puterea, servisarea si rezistenta, fiind utilizat la manipularea si transportul materialelor granulare (ca nisip sau pietris), in aplicatii industriale, minerit si cariere.
Noutatile aduse de Effer anul trecut sunt macaralele cu brat 955 Progress, 255 ESS si 655 EES si macaraua 1355 montata pe autosasiu. 255 ESS este cel mai mic model Effer, cantareste, in functie de versiune, 2.835-3.445 kg, are moment maxim de ridicare de 21.975-23.485 kgm si poate fi actionat cu telecomanda.
655 ESS, din gama de 60 tm, este disponibila cu pana la noua extensii hidraulice, cu brat vertical de peste 26 m si cu brat suplimentar cu pana la sase extensii. Echipamentul este realizat din otel de mare randament in ceea ce priveste masa proprie, rezistenta si raportul greutate/putere. Macaraua este dotata cu sistem electronic de control DMU 3000 PLUS, care foloseste pentru comunicare CAN-BUS, garantand eficienta si siguranta in exploatare.
Fassi a prezentat toamna trecuta, la IAA, noua macara F240D, lansata in primavara la Bauma. Este un model din gama medie, dar rapid, cu o capacitate mare de ridicare, de 22,5 tm in cazul versiunii .24, cu inaltime de 16,8 m in cazul variantei .26 si cu performante bune datorita greutatii proprii mici si celor sase extensii disponibile in prezent – echipamentul este insa oferit si cu 2-5 extensii. Macaraua este dotata cu sistem XP (Extra Power) pentru modelele .22, .23, .24 si .26., care include standard combinatii cu extensiile hidraulice L214 pentru .23 si .24 si cu extensii hidraulice L102 pentru .25. Pentru a completa configuratiile propuse, sunt disponibile trei versiuni C, cu flesa secundara, care confera modelelor .23, .24 si .25 inaltimi mai mari de ridicare sub carlig, ceea ce face posibila ridicarea pe verticala, langa coloana, a unei incarcaturi mari.
HMF, care acopera segmentele de macarale de la 0,5 la 85 tm, a lansat anul trecut doua produse noi din gama de 20-50 tm, 3820-K, prezentat in premiera mondiala la Hanovra, si 4720-K, care s-a dovedit deja un succes. Ambele dispun de sistem de monitorizare a stabilitatii EVS si de InfoCentre patentat si pot fi folosite ca macara cu carlig, cu vinci sau combinate cu noua flesa Fly-Jib de la HMF, pentru capacitate mare de ridicare, siguranta si control al sarcinilor de ridicare. Cele doua echipamente au 2-8 extensii hidraulice si ating 8,2-21,4 m. Folosind trei extensii manuale, se poate ajunge la 26,3 m.
Tot in toamna trecuta, HMF a lansat si 42 de modele diferite de macarale cu loc pentru operatori, cu sisteme de siguranta cerute de legislatia UE. Gama include modele de la 5 la 85 tm, cu lungime de 11-38 m, care se preteaza la lucru pe acoperisuri, cabluri aflate la inaltime s.a.
In plus, HMF a lansat solutia sa de tratare a suprafetelor prietenoasa cu mediul, pentru care a fost construita de curand o fabrica noua, de 4.000 m2, in vecinatatea celei din Højbjerg.
Datorita acestei solutii, macaralele rezista mai mult de 720 de ore la testul de sprayere cu sare, necesar pentru a demonstra performante inalte anticoroziune. Iar daca apare, totusi, coroziune, ea nu se extinde.

Articole similare