Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Obligativitatea tahografului inteligent 2.0 va intra in vigoare in 2024

Prezentare IFPTR 30.07.2020

Noul Regulament (EU) 2020/1054, publicat in Jurnalul Oficial al UE in 31 iulie 2020, care modifica actuala legislatiei 561/2006 privind timpii de conducere si odihna, va intra in vigoare anul acesta, insa in dosarul votat recent de catre deputatii din Parlamentul European se afla si propunerile de modificare a Regulamentului 165/2014 in ceea ce priveste pozitionarea prin intermediul tahografelor. Aceste modificari vizeaza, printre altele, controlul de la distanta prin intermediul tahografului inteligent. In prezent, mai precis incepand cu 15 iunie 2019, tahograful inteligent a devenit obligatoriu pentru toate vehiculele noi. Iar cele inregistrate inainte de acest termen beneficiau de termen suplimentar de 15 ani (iunie 2031).

Noutatea adusa de Regulamentul (EU) 2020/1054 consta in echiparea tuturor camioanelor, dar si a utilitarelor intre 2,5 t si 3,5 t, care si ele intra acum sub incidenta noului Regulamentul 561, cu tahografe inteligente de generatia 2.0. Potrivit textului adoptat de PE in a doua citire pe 9 iulie, este vorba despre articolul 3, alineatul (4), care prevede ca din 2024 vor fi retro-echipate cu tahograf inteligent 2.0 toate vehicule dotate cu tahografe analogice si digitale, in timp ce la alineatul (4a) sunt prevazute vehicule cu tahograf inteligent 1.0 (cele din 2019) care vor fi echipate cu noul tahograf 2.0 incepand din 2025.

In cazul vehiculelor care nu sunt echipate cu tahografe inteligente, trecerea frontierelor statelor membre ar trebui inregistrata in tahograf la cel mai apropiat loc de oprire cu putinta, la frontiera sau dupa trecerea frontierei, se mai arata in modificarile aduse de noile regulamente. Insa cu cea de-a doua generatie de tahografe, aceasta inregistrare va deveni automata. Dispozitia de inregistrare se aplica vehiculelor inmatriculate pentru prima data intr-un stat membru dupa mai mult de doi ani de la intrarea in vigoare a dispozitiilor detaliate mentionate la articolul 11 al doilea paragraf (2024).
Practic, el poate permite monitorizarea mai eficienta a transporturilor si poate intercepta si sanctiona concurenta neloiala. Totul de la distanta. Diferenta consta in senzorul de miscare modificat, cu preluare de semnal secundar de la un satelit (GNSS). Acesta va inregistra punctul de plecare si sosire al vehiculului, precum si pozitionarea acestuia dupa trei ore de condus efectiv. Datele vor fi transferate la distanta, iar echipajele de control le vor putea accesa fara sa mai opreasca vehiculul. Astfel, se vor putea scana wireless date ca cea mai recenta incercare de incalcare a securitatii, cea mai lunga intrerupere cu energie electrica, defectiunea unui senzor, eroare de date de miscare, conflict de miscare a vehiculului, conducerea fara card valid, introducerea cardului in mers, datele de ajustare a timpului, datele de calibrare, inclusiv cele mai recente doua calibrari, date de inregistrare vehicul sau viteza inregistrata de tahograf.

Articole similare

Ad