Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

OECD si UE pierd teren in fata BRIC

La inceputul anului trecut se tragea deja un semnal de alarma cu privire la situatia companiilor de transport din Europa care incercau sa isi revina dupa lunga perioada de recesiune. IRU preconiza atunci o noua scadere a volumelor de marfa, lucru care s-a adeverit, confirmat de statisticile Uniunii. Mai grav este ca nici pentru anul acesta previziunile nu sunt foarte optimiste.


Agitatia economica si politica la nivel mondial a generat probleme nemaiintalnite pentru afaceristi si administratiile guvernamentale. In acelasi timp, insa, a permis aparitia multor oportunitati pentru companiile de transport, sau macar pentru cele a caror conducere are suficient spirit antreprenorial incat sa profite de ele.
Chiar si asa, conform indicilor de transport rutier de marfa realizati de IRU, unde se compara PIB, volumele de transport rutier de marfa si inmatricularile de vehicule noi din 58 de tari, se observa ca in tarile OECD si UE cifrele scad, in timp ce zona BRIC (Brazilia, Rusia, India si China) este intr-o dezvoltare continua. IRU considera ca motivul acestei situatii este ca tarile BRIC au realizat ca progresul economic apare numai atunci cand se investeste masiv in inovatie si echipamente de productie, dar si in companii mici si mijlocii, cum sunt cele de transport. Companiile mici si mijlocii asigura 85% din totalul locurilor de munca.
In plus, anul trecut, operatorii europeni de transport au ezitat sa investeasca in camioane noi, ceea ce a afectat vanzarile de vehicule, in timp ce transportatorii din tarile BRIC au continuat sa cumpere camioane.
Comparand cifrele obtinute in 2011 se observa ca tarile BRIC au depasit OECD in ceea ce priveste cresterea tonelor de marfa transportate pe cale rutiera, situatie care a continuat si anul trecut.

Articole similare