Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Olanda controlează timpul de condus mai puțin decât cere CE și mult sub media UE

Inspectoratul Olandez pentru Transport și Forță de Muncă (ILT) a realizat, conform unui raport al Comisiei Europene preluat de asociația olandeză de transport și logistică TLN, cu 2,2% mai puține controale ale timpului de condus și odihnă, ajungând la 1,5% din numărul total de zile lucrătoare dintr-un an, adică jumătate din standardul de 3% stabilit de CE și cu mult sub media europeană de 5%.

Studiul se referă la perioada 2016-2018, pentru care CE a publicat abia acum (nu în urmă cu doi ani, cum ar fi trebuit) raportul bienal, deoarece statele membre nu oferă la timp aceste date.

ILT a explicat că, în plus față de controalele normale, face și supraveghere bazată pe încredere și că astfel se ajunge la peste 3%.

Dar reprezentanții TLN consideră că aceste argumente nu sunt corecte, deoarece companiile supravegheze pe bază de încredere sunt puține și prezintă riscuri mici de încălcări ale legii, câtă vreme au totul în regulă, sunt auditate și de aceea au optat pentru supervizare voluntară. Dar asta și verificările digitale nu pot înlocui inspecțiile în trafic și nu sunt la fel de eficiente. În plus, camioanele înmatriculate în alte țări nu sunt incluse în aceste sisteme și nu este nimic care să indice că ILT, în controalele sale de pe șosea, păstrează proporția dintre camioanele olandeze ș cele străine, pentru a garanta un tratament egal..

Pentru TLN, raportul CE este o confirmare a faptului că este nevoie, așa cum a solicitat asociația în repetate rânduri, ca guvernul să aloce mai multă capacitate pentru controale.

Articole similare

Ad