Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Operarea sub costuri impinge compania spre colaps

Operatorii de transport public, desi si-au schimbat – in cea mai mare parte – statutul din regii in societatii comerciale, raman in continuare la mana actionarilor majoritari, respectiv a consiliilor locale. Acestea din urma, desi aproba tarife de calatorie care sunt cu mult sub nivelul celor corecte, astfel incat sa permita acoperirea costurilor de operare, nu subventioneaza prompt diferenta, si cele mai multe companii ajung sa acumuleze datorii uriase, care se rostogolesc si aduna penalitati.
 

Este si situatia Transport Calatori Express Ploiesti, unul dintre putinii operatori urbani din tara care a pastrat transportul electrificat (troleibuze si tramvaie) si se bucura in continuare de un volum mare de calatori, insa care, printr-o politica tarifara defectuoasa, a ajuns acum intr-o situatie financiara foarte dificila.

Transport Calatori Express Ploiesti a inchis 2016 cu o pierdere de aproximativ 5,7 milioane de lei. Societatea trece printr-o perioada dificila, in conditiile in care evolutia din ultimii ani nu a fost atent monitorizata de consiliile de administratie de pana acum, a declarat Nicolae Alexandri, noul director general al TCE Ploiesti. „Politica de tarifare impusa de actionarul principal – Consiliul Local – dar si toate aspectele de neconformitate identificate si sanctionate de Curtea de Conturi si de Directia Finantelor Publice au creat o stare de disconfort in evolutia societatii. Cash-flow-ul este afectat grav la acest moment, pe fondul pierderii definitive a procesului cu Serviciul Finantelor Publice Locale la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in urma caruia TCE Ploiesti este obligata sa plateasca 15 milioane de lei (cu tot cu penalitati) pentru o activitate aferenta 2007-2011. In plus, in urma controlului de la ANAF vizavi de TVA s-a identificat o datorie de sapte milioane de lei, esalonata pe o perioada de cinci ani. De asemenea, compania are datorii si la furnizori, unele mai vechi de 60 de zile. Suntem intr-o situatie dificila, insa speram ca impreuna cu Consiliul Local sa gasim solutiile de redresare a societatii“, a explicat Nicolae Alexandri.

Politica de tarifare pe criterii… electorale
Politica de tarifare de pana acum nu a fost cea mai buna, insa pe undeva vina este comuna, pe principiul „nu ceri, nu primesti“, este de parere directorul general al TCE Ploiesti. Problema este delicata si specifica tuturor companiilor de transport public, pentru ca tariful nu este reglementat in mod clar prin lege, asa cum este in cazul altor servicii publice. Consiliul Local aproba tariful nu doar pe baza costurilor de operare ale companiei de transport, ci si in functie de disponibilitatile banesti pe care le are si de influenta pe care tariful o poate avea asupra cetatenilor, vizavi de gradul de suportabilitate al acestora. „Am fost afectati enorm de acordarea gratuitatii pentru mai multe categorii de cetateni ai municipiului Ploiesti in momentul modernizarii liniei de tramvai (situatie unica in tara).

Articole similare