Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Operatorii, fortati sa se „pirateze“ singuri


Actiunile de combatere a „pirateriei” in transportul de persoane, planificate la inceputul acestui an de Inspectoratul General al Politiei impreuna cu reprezentantii transportatorilor, au fost salutate cu entuziasm in toata tara. Din pacate, desi la nivel central IGP a sprijinit organizarea unor actiuni in forta de identificare si sanctionare a „piratilor“, planul de eradicare a transportului ilegal de persoane aplicat in teritoriu s-a dovedit a fi un fiasco total. Unul dintre initiatorii demersului de combatere a pirateriei, Augustin Hagiu, presedinte de onoare FORT, ne ofera informatii socante.
 

Tranzit: Cum a decurs planul de combatere in forta a fenomenului pirateriei in tara?
Augustin Hagiu: La nivel central, Inspectoratul General al Politiei a acordat sprijin si deschidere in vederea organizarii unor actiuni in forta de identificare si sanctionare a „piratilor“. Din pacate, aplicat in teritoriu, planul de eradicare a transportului ilegal de persoane s-a dovedit a fi, in mai multe judete, un fiasco total. Am ajuns sa impingem de la spate autoritatile si institutiile statului sa aplice legea, am primit un refuz clar de a se aplica legea 12, in conditiile in care la Vaslui am vazut cumetri, oameni din politia locala care erau sanctionati pentru piraterie sau oameni aflati in legatura de rudenie cu seful anti-frauda din IJP Vaslui care fac activitati ilicite de transport. Este un dezastru, iar fenomenul se extinde cu atat mai curajos cu cat institutiile statului se balbaie si nu vor sa intervina radical. Legea 12 s-a dovedit ca poate fi aplicata, au fost confiscate masini, iar dupa oprirea activitatii de transport acolo au fost date si amenzi.
Actiunile ar fi trebuit sa continue, insa deranjul la nivel local a fost atat de mare incat s-a sunat la centru si presiunea inversa a contat mai mult. In momentul de fata nu sunt actiuni legate de piraterie. Pe langa Vaslui au fost facute actiuni de control in Prahova, Gorj si Dambovita. Ceilalti transportatori asteapta sa le vina randul, dar se pare ca asteapta degeaba. La nivel central s-a incercat stabilirea unui calendar al actiunilor, insa nu s-a mai intamplat nimic. Concluzia: nu se vrea.

Ce veti face in perioada urmatoare pentru a continua lupta contra piratilor?
Se asteapta un semnal de la ministrul de interne pentru a se aplica legea 12, insa atata timp cat acesta intarzie sa dea dispozitie in teritoriu nimeni nu face nimic. Toti invoca punctul „g“ din legea taximetriei, astfel ca in paralel s-au facut demersuri in Parlament pentru reintroducerea acestei prevederi in legislatie. Deocamdata am trecut cu aviz favorabil de Comisia Juridica si de Comisia Transporturi, iar raportul a ajuns la Industrii si Servicii, de unde trebuia sa plece in plen. Stupoare insa, Ioan Bivolaru a luat raportul si a plecat in concediu doua saptamani. Asta ca sa mai faca misculatii pe marginea legii taximetriei.

Au aparut si in Romania site-uri cu anunturi de transport cu autoturisme, contra cost. Cum comentati  …

Articole similare

Ad