Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Ordinele de deplasare trebuie sa fie la bordul vehiculelor

Augustin Hagiu a atras atentia ca trebuie urmarit cu ce documente pleaca soferul la bordul vehiculului, respectiv ordinele de deplasare. Pentru ca fara ele, indiferent daca se schimba legea sau nu, pot aparea probleme. Cert este ca „dupa modificarea legii 344, probleme vor avea companiile fara licenta de transport si care detaseaza conducatori auto profesionisti in afara. Pentru ca, potrivit noii forme a legii 344, atunci cand se discuta de salariu minim este vorba de salariul minim aplicabil in statele UE pentru salariatul detasat in Uniunea Europeana. Si conexiunile cu MiLoG devin foarte transparente din acest punct de vedere. Pentru operatorii de transport din Romania va fi foarte simplu“, a explicat Hagiu.
 

Este clar ca statele vestice cauta solutii pentru a-si proteja piatele proprii, este de parere si Roxana Ilie, reprezentanta UNTRR. Soferii insa nu pot fi considerati ca fiind detasati, pentru ca nu isi schimba angajatorul, iar durata deplasarii este relativ scurta. In plus, indemnizatia pe care o primesc (diurna) este echivalentul indemnizatiei de delegare la care face referire codul muncii. Practic, prin diurna se compenseaza diferenta de nivel de trai dintre Vest si Est.
A fost anuntat deja ca statele occidentale doresc rediscutarea pachetului rutier pentru a introduce masuri de protejare a pietei, iar principalul lor obiectiv este restrictionarea si mai mult a cabotajului. Acest lucru contravine insa principiilor Uniunii Europene si liberei circulatii a marfurilor, astfel ca asociatiile transportatorilor din Est fac lobby pentru a nu se permite aparitia unor masuri restrictive.

Articole similare

Ad
Ad