Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Otokar

Pentru transportul urban, Otokar oferă autobuzul Kent C, de 12 m lungime, în variante de motorizare diesel, gaz și electric. Vehiculul, cu podea complet coborâtă, are la bază o structură autoportantă, tratată anti-coroziune prin cataforeză și cu panouri laterale din aluminiu.

e-Kent C este echipat cu motor central Voith IPSM, ce dezvoltă 410 kW. Pachetul de baterii li-ion asigură o capacitate totală de stocare de 350 kWh și o autonomie maximă de 300 km sau chiar mai mult, în funcție de topografie și de modul de operare.

Grație unității performante de management al bateriilor și a sistemului de răcire pe bază de lichid, bateriile pot fi operate pe o plajă largă de temperaturi și au o durată de viață optimă. Amplasarea pachetelor de baterii integral pe plafon permite amenajarea unui spațiu generos pentru pasageri în partea din spate a autobuzului. Capacitatea maximă de transport este de 108 persoane. Special pentru modelul electric a fost dezvoltat un bord nou, cu panouri digitale de instrumente, grupate inteligent, în stânga și în dreapta volanului.

Kent CNG, pe gaz natural comprimat, este disponibil în versiunile de 10,8, 12 și 18 m lungime, fiind propulsat de motorul Cummins de 8,9 l. O flotă de 16 astfel de autobuze (12 m) urmează să fie livrată anul acesta la Râmnicu-Vâlcea.

Nu în ultimul rând, versiunea cu intrare joasă Kent U LE poate fi folosită cu succes pe rutele suburbane. Acesta are 12,2 m lungime și o capacitate de transport de până la 73 de pasageri și este propulsat de motorul Cummins de 6,7 l și 300 CP, în tandem cu transmisia ZF Ecolife.

Special pentru piața românească, Otokar propune autobuzul de capacitate medie Mega, de 8,5 m lungime, care reprezintă o soluție eficientă și economică pentru transportul interurban, curse de convenție, dar și excursii. Vehiculul are 35+1 locuri și este propulsat de motorul Cummins de 4,5 l, ce dezvoltă 175 CP și are un cuplu motor maxim de 682 Nm. Transmsia este manuală Eaton, cu 6+1 trepte, iar suspensia este o combinație între arcuri parabolice pe puntea față și perne de aer pe spate. Opțional se pot comanda cutia de viteze automată și retarderul Telma. Mega dispune de pachetul de sisteme de siguranță activă prevăzut prin lege (ABS, ASR, ESC) și este foarte bine echipat din standard, cu geamuri duble, frigider, sistem audio-video, monitor LCD, încălzire auxiliară și agregat de aer condiționat de 18 kW.

Din gama vehiculelor de 10 m lungime, pentru segmentul intercity-turistic, Ulyso T reprezintă o soluție ingenioasă pentru transportul grupurilor de până la 43 de pasageri și se bucură de succes pe piețele occidentale. Propulsorul Cummins, de 6,7 l, dezvoltă 320 CP, la 2.300 rpm, și are un cuplu motor maxim de 1.182 Nm, atins pe o plajă de la 1.150 la 1.400 rpm. Acesta poate fi combinat cu transmisie ZF manuală sau automată (EcoLife), ambele cu 6+1 trepte.

Suspensia este integral pneumatică, având două perne de aer și două amortizoare pe puntea față și 4 perne de aer și 4 amortizoare pe spate. Sistemul de frânare este integral cu frâne disc; nu lipsesc programul electronic de stabilitate (ESP), sistemele de control electronic al forței de frânare (EBS/AEBS), anti-derapaj (ASR) și LDWS (avertizare la încălcarea benzilor de circulație). În funcție de aplicație, Ulyso T poate fi dotat cu scaune acoperite cu piele, cu tetiere reglabile, perne late și suport pentru picioare, monitoare de 19 inch, două frigidere și cafetieră. Sistemul multimedia Bosch include radio cu CD-DVD-MP3 Player și USB, cu unitate de amplificare. Vehiculul poate fi configurat opțional și cu o a treia ușă destinată accesului căruciorului cu rotile.

Familia de autobuze Territo, destinate transportului interurban și turistic, se remarcă printr-o construcție ușoară, compartiment generos pentru bagaje și – grație suspensiei independente pe axa față – prin confort optim la rulare. Opțional, vehiculele pot fi prevăzute cu lift și cu spațiu pentru cărucior. Din 2020, din portofoliul Otokar face parte și modelul Territo U, dedicat transportului școlar. Vehiculul, care are o capacitate maximă de 63 de locuri și este oferit în configurații de 12,2 și 13 m lungime, cu motor Cummins de 320 CP și transmisie manuală sau automată.

Oferta de vehicule este completată de servicii post-vânzare în toată țara. În prezent, pe lângă atelierul de reparații din București, rețeaua de centre service partenere Otokar numără 13 unități.

Otokar face parte din Grupul Koç, cel mai mare din Turcia de acest gen, care, pe lângă industria auto, este activ în domeniile energetic, producție de bunuri de larg consum și financiar. Grupul Koç are peste 100 de companii și peste 94.000 de angajați; în 2020 a fost înregistrată o cifră de afaceri consolidată de 17,8 miliarde de euro și un profit operațional de 2,1 miliarde de euro.

În 2020, Otokar a fabricat 1.965 de vehicule, din care 1.559 de autobuze. Din totalul producției, 76% a mers la export. Anul trecut au fost livrate mai multe flote de autobuze urbane în Europa și au fost făcute mai multe teste demonstrative cu modelul electric e-Kent, care este deja oferit la licitații, inclusiv în țara noastră.

Articole similare