Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

OUG 11/2013 si OG 43/1997, cele mai aprinse subiecte

Constatam cu amaraciune ca dupa un an si nu mai putin de cinci conferinte Tranzit, subiectele pe parte de legislatie au ramas aceleasi. OUG 11/2013 si OG 43/1997 au fost intens dezbatute in ambele sesiuni parlamentare si nici pana la aceasta ora nu avem o rezolutie finala in ceea ce le priveste, in timp ce HG 69/2012 este in continuare blocata pe termen nelimitat. Obligativitatea montarii placutelor care sa ateste masele si dimensiunile vehiculelor, trecuta in curtea MT prin ordinul 1640/2012, este obligatorie de la 1 ianuarie 2014, iar asociatiile patronale fac apel la operatorii de transport sa fie uniti pentru a-si putea apara interesele in fata legiuitorilor.
 

Anul acesta a debutat furtunos din perspectiva legislativa, prin aparitie ordonantei 11/2013, menita, pe de o parte, sa imbunatateasca securitatea rutiera, iar, pe de alta parte, sa combata pirateria in transporturile de pasageri. Din pacate am ramas cu debutul, lucrurile s-au tegiversat fata de forma si planul initial, si nu ne-am ales in final cu nimic. Lucian Sova, deputat si membru in Comisia de Industrii si Servicii din Parlamentul Romaniei, a aratat in cadrul conferintei faptul ca „in ciuda faptului ca OUG 11/2013 a fost promovata de guvernul USL si semnata de primul ministru Ponta, aceasta a fost amendata de unii dintre parlamentarii Comisiei de Industrii, in sensul eliminarii articolelor care prevedeau licentierea autovehiculelor de sub 3,5 t si sub 8+1 locuri“. Intre timp, nici executivul, si nici asociatiile patronale, care au insistat initial asupra importantei licentierii vehiculelor de 2,4-3,5 t si 8+1 locuri, nu mai sunt de parere ca acest lucru este benefic. Sunt insa anumite prevederi cuprinse in OUG 11/2013 care sunt relevante pentru industria de transport, este de parere deputatul Lucian Sova, si nu trebuie pierdute.
Astfel, dupa mai multe dezbateri derulate pe parcursul lunii trecute in Comisia de Industrii si Servicii, punctul de vedere al majoritatii parlamentarilor este de a completa OG 27/2011 cu prevederile care ar trebui pastrate din OUG 11/2013, iar dupa aceea sa se dea lege de respingere pentru aceasta din urma.

Licentierea vehiculelor sub 3,5 t, in vigoare din 2007, prin legea 92
Licentierea autovehiculelor de 2,4-3,5 t si a celor de 8+1 locuri a plecat in principal de la transportul de persoane, a explicat in cadrul conferintei Sorin Supuran, director general al Autoritatii Rutiere Romane. „Pe de alta parte, reglementarea transportului de marfa pentru vehiculele de sub 3,5 t figureaza in legea 92/2007, dar nu a fost niciodata aplicata. A fost dorinta Guvernului sa transfere aceasta competenta MTI, iar ARR, ca autoritate competenta pe licentierea parcului auto, a fost implicata inca de la inceput in acest demers legislativ. Suntem pregatiti sa licentiem intreg parcul auto de sub 3,5 t, daca OUG 11/2013 va merge mai departe“. Directorul general ARR a subliniat faptul ca in actul normativ este vorba strict de transportul comercial, fara a se pune problema …

Articole similare