Eurowag are o experiență de peste 25 de ani pe piața serviciilor financiare pentru transportatori, iar în 2018 a intrat și în domeniul soluțiilor telematice, prin achiziționarea unor companii de profil, lideri de piață din Cehia și Slovacia, cu tradiție, know-how, hardware, software și portofoliu de clienți – mai ales din transport național, însă cu ramificații internaționale – pe care le-a preluat din start, astfel că acum oferă avantajul major că totul se face in-house. Acesta este, de altfel, unul dintre criteriile de bază urmărite de clienți când aleg o soluție telematică: de unde ia furnizorul echipamentele și sistemul în sine. Eurowag continuă dezvoltarea soluției telematice, de care pot beneficia acum clienții în UE, dar și în Turcia.
Există trei caracteristici principale care deosebesc Eurowag de alți furnizori de soluții telematice: simplitatea (clienților nu li se oferă zeci de rapoarte și cifre care să le îngreuneze activitatea, ci numai cele de care au nevoie, deci accentul se pune pe informațiile relevante, pentru a optimiza munca), democratizarea mobilității (clienții au libertatea de a alege serviciile și perioada contractuală, nu li se impune un minim) și flexibilitatea (dacă există cerințe noi din partea clienților este dezvoltată acea aplicație și integrată în soluția deja existentă).
Flexibilitate în alegerea celui mai potrivit pachet
Eurowag a definit trei pachete telematice, în funcție de necesitățile clienților. Cel de bază, EVA Start, are echipament conectat la brichetă, deci montajul acestuia se face ușor, și include servicii simple și utile pentru firmele care nu au nevoie de foarte multe informații, ci vor să vadă mai ales poziția vehiculelor în timp real și alte date legate strict de telematică. EVA Plus presupune un echipament fix, conectat la magistrala CAN a camionului, de unde preia informații utile pentru analiza comportamentului șoferului, consum ș.a. Iar EVA Ultra are echipament conectat și la CAN, și la tahograf, de unde preia, de asemenea, informații, astfel încât utilizatorul să descarce de la distanță date și să poată face analiza lor, să gestioneze mai bine timpul de condus și să vadă în timp real, cu un singur clic, timpul total de condus pe zi, pe săptămână sau pe o anumită perioadă.
Prețurile acestor pachete sunt accesibile, cu atât mai mult cu cât soluțiile se adresează tuturor flotelor, dar mai ales firmelor cu 1-20 de camioane, care reprezintă circa 70% din numărul de transportatori din Europa.
Discount prin combinarea mai multor servicii
Unul dintre avantajele de care beneficiază clienții Eurowag este portofoliul vast de servicii al companiei, care le poate aduce discount-uri de volum celor ce apelează la mai multe dintre ele. În ceea ce privește plata taxelor de drum, compania are un partener stabil pe piață și dezvoltă un sistem propriu, pentru care însă este nevoie de 16-18 luni pentru a lua acreditări din toate țările. Iar pe viitor Eurowag ar vrea să existe la bordul camioanelor un singur dispozitiv pentru telematică și plata taxelor de drum.
Un alt serviciu important este Fuel Guard, „un serviciu integrat, unic și inovativ pe piața din România, cu implicare activă în controlul alimentărilor cu carburant, care poate fi oferit începând cu EVA Start. Astfel, utilizarea cardurilor de carburant Eurowag este permisă de serviciul de telematică. Alimentarea și activarea plății cu cardul de carburant este posibilă doar dacă vehiculul se află efectiv în stația de alimentare”, explică Marcel Pungă, coordonatorul serviciului Telematică de la Eurowag.
În concluzie, telematica este obligatorie pentru cei care folosesc carduri și servicii financiare, dar trebuie să fie un serviciu integrat.
În România soluțiile telematice Eurowag au fost lansate de curând și adaptate la specificul pieței noastre, iar în prezent se desfășoară etapa de promovare a lor.
Compania are la noi o echipă de vânzări și de relații cu clienții și dorește să dezvolte parteneriate cu acele companii specializate pe partea de tahografe, care să ofere un serviciu complet de instalare în condițiile respectării tuturor cerințelor legislative în vigoare. În ceea ce privește instalările de echipamente și intervențiile, ele se vor putea face, și pentru clienții români, oriunde în Europa în rețeaua Eurowag, care acoperă 27 de țări plus Marea Britanie.
Eurowag este în Top 20 de furnizori de servicii telematice din Europa și lider în Europa Centrală, cu peste 5.000 de clienți și mai mult de 110.000 de vehicule active, iar atenția sa se concentrează acum în special asupra segmentelor Transport&Logistică și Leasing.