Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pana in 2020 se impune o reducere drastica a emisiilor de CO2

Potrivit normelor aprobate de Parlamentul European pe 14 ianuarie, din 2020, gama de vehicule comerciale apartinand fiecarui producator trebuie sa obtina o medie a emisiilor de CO2 de maximum 147 g/km. Noul prag se refera la modelele cu o greutate nominala bruta a vehiculului de pana la 3,5 t sau cu masa proprie de 2,6 t. Este de asteptat ca standardele cerute de lege sa fie atinse de catre fabricantii cu o productie anuala mai mare de 1.000 de vehicule.
 

Dar, pentru a respecta noua prevedere este necesara realizarea unui fel de echilibru intre modelele sub acest prag si celelalte, mai degraba decat sa se urmareasca o putere anume – deci un nivel exact de consum – care sigur va produce o cantitate de CO2 peste standardele prevazute de lege.
In prezent, legea in vigoare determina mecanismul de calcul al mediei, mergand chiar mai departe. Astfel, pentru a incuraja productia de modele cu emisii foarte reduse (mai putin de 50 g/km, ceea ce in practica presupune o tractiune electrica sau un hibrid extrem de evoluat) in calcul se iau doar autovehiculele de 3,5 t; aceasta pana in 2016, dupa care echivalenta va fi de 1 la 2.
Insa experienta a aratat ca modelele actuale de masurare a emisiilor de CO2 sunt criticate pentru ca necesita, pentru acreditarea vehiculului, un consum de combustibil si emisii realizate in conditii zilnice normale de condus, practic imposibil de obtinut. De aceea este stimulata adoptarea unei alte metode, in special a celei stabilite de ONU care functioneaza in prezent, dar care totusi a fost omisa de UE.

Articole similare

Ad
Ad