Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Pana in 2025 vor disparea documentele pe hartie din transportul rutier

Comitetul pentru transport si turism al Parlamentului European a confirmat recent acordul ministrilor transporturilor din UE privind Regulamentul electronic de informatii in transportul de marfa (eFTI). Noile reglementari ar trebui sa fie aplicate pe deplin de toate tarile Uniunii Europene cel tarziu pana in 2025 si vor obliga autoritatile statelor membre sa accepte dovada electronica a respectarii mai multor reguli UE privind transportul rutier de marfuri. Legislatia stabileste un cadru armonizat de trecere de la documentele pe hartie la cele electronice, dar si reguli de interoperabilitate pentru furnizorii de platforme electronice.

Aceasta va avea impact asupra comunicarii dintre companii si institutiile statului, dar si a comunicarii dintre companii in cazul in care anumite date sunt folosite pentru a dovedi conformitatea cu legislatia UE. De exemplu, va include datele formularelor e-CMR folosite pentru a dovedi respectarea regulilor de cabotaj. Potrivit IRU, solutiile digitale vor ajuta la reducerea suplimentara a costurilor si a timpului, dar joaca, de asemenea, un rol esential pentru a asigura distantarea sociala, deoarece manipularea documentelor pe hartie poate fi redusa semnificativ. IRU a participat activ la Forumul de transport digital si logistica al Comisiei Europene (DTLF), principalul forum dintre factorii de decizie si partile interesate in pregatirea acestor noi reguli.
 
Conform evaluarii de impact a Comisiei, sectorul transportului si logisticii de marfuri ar trebui sa beneficieze de reduceri de costuri de 20-27 de miliarde de euro pana in 2040, dintre care circa 60% ar trebui sa se adreseze direct companiilor de transport rutier.
 
Principalele avantaje ale acestor noi reguli sunt reducerea birocratiei, un schimb mai rapid si mai precis de informatii intre diferitele parti ale lantului logistic si intre companii si autoritati, aplicarea mai eficienta a legislatiei pe baza pe informatii, costurile mai mici si o mai mare transparenta, dar si o armonizare mai buna intre statele membre UE.
 
Potrivit IRU, actuala criza Covid-19 demonstreaza importanta solutiilor digitale in lantul logistic. Comisia Europeana recomanda cu tarie statelor membre sa abandoneze documentele pe hartie si sa adopte schimbul digital de informatii pentru a reduce riscul de contaminare.
 
Noile reguli raspund cerintelor solicitate de IRU si de membrii si partenerii sai pentru digitalizarea sectorului de transport rutier. IRU va continua sa monitorizeze punerea lor in aplicare in acord cu normele UE si conventiile internationale existente, inclusiv CMR, iar aplicarea legislatiei va oferi interoperabilitate intre solutiile existente sau cele dezvoltate. IRU solicita, de asemenea, sa fie garantata confidentialitatea datelor si sa fie implementate reguli cu privire la aspecte precum accesul la date, stocarea, utilizarea si agregarea, in paralel cu adoptarea noii legislatii UE. In acest sens, IRU a organizat la inceputul acestui an Forumul partilor interesate privind datele, initiativa ce aduna lideri din industrie si isi propune sa prezinte propuneri privind reglementarea guvernantei datelor si sa abordeze lacunele actuale prin interventii legislative.

Articole similare

Ad