Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Până la 4.250 kg greutate totală cu permis categoria B

Comisia Europeană a demarat procesul de modificare a mai multor directive legate de siguranța rutieră, printre care se numără și modificarea actualei directive privind permisele de conducere, incluzând noutăți importante cu impact asupra transportului rutier de mărfuri.

Noul regulament prevede implementarea, începând cu 2033, a unui model unic de permis de conducere în întreaga Uniune Europeană, similar Atestatului auto profesional, pentru a evita situațiile de falsificare și fraudă care se produc în prezent.

În plus, Comisia Europeană propune modificarea actualei directive care reglementează emiterea Atestatului auto profesional pentru șoferii profesioniști pentru a permite conducerea camioanelor pentru care este necesar un permis C, de la vârsta de 17 ani, cu condiția obținerii unui Atestat de pregătire inițială, dar în regim obișnuit (cu durata de 280 de ore). În acest caz, minorii pot conduce vehicule de transport doar până la împlinirea vârstei de 18 ani în regim de conducere însoțită, adică însoțiți de o persoană cu vârsta de peste 25 de ani și care deține un permis de conducere profesionist de peste cinci ani.

O altă noutate a propunerii Comisiei Europene este creșterea tonajului maxim care poate fi transportat de către titularul unui permis B. Astfel, orice persoană care a deținut acest permis timp de cel puțin doi ani va fi autorizată să conducă vehicule de marfă de până la 4.250 kg, cu condiția că acestea să fie alimentate cu combustibili alternativi (electric, hidrogen, GNL, GNC sau GPL).

Deși această reglementare este deja prevăzută în actuală directivă, aceasta se limitează însă la faptul că surplusul de tonaj peste 3.500 kg provine doar din excesul de masă al motorului cu combustibil alternativ, adică fără a permite o creștere a sarcinii utile a vehiculului, limitare care ar urmă să dispară în noua reglementare.

Articole similare

Ad