Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Pandemia a dus la cresterea costului/km, in paralel cu scaderea tarifelor

In perioade de criza, ca aceea pe care o traversam acum, unii factori de productie, sau in cazul transportatorilor unele aspecte operationale, se pot modifica foarte mult, avand un impact semnificativ asupra costurilor totale. In cazul pandemiei de Covid-19 cheltuielile firmelor de transport au fost influentate de modificarea catorva indicatori principali, printre care numarul de camioane care au stat pe dreapta, numarul de kilometri parcursi de vehicule, procentul de kilometri cu incarcatura din totalul kilometrilor, redistribuirea costurilor in costul/km si costul suplimentar adus de masurile sanitare aplicate. Iar schimbarile din ultima vreme au facut ca, per ansamblu, cheltuielile/km sa creasca din cauza pandemiei, in paralel, de multe ori, cu scaderea tarifelor, fie din cauza ieftinirii usoare a carburantului, fie din cauza cererii mult mai mici decat capacitatea de transport. Desi clientii nu au respectat rulajul promis transportatorilor, si in functie de care se stabileste tariful, au cerut, totusi, aplicarea clauzei de combustibil, chiar daca pretul la motorina nu a scazut decat pentru cateva saptamani.
La inceput de an Grupul BCVO avea 115 camioane, dintre care 30 nu au mai avut de lucru in martie, cand a debutat pandemia, dupa care lor li s-au alaturat alte 5, folosite pentru clienti din automotive si industria grea, care si-au incetat activitatea. Contractele pentru industria alimentara au mers, desigur, inainte, ca si cele din industria mica, iar de la jumatatea lui mai au reaparut timid comenzile din industria grea. Si industria auto a inceput sa-si revina, „am inceput sa primesc comenzi si am sperante ca spre final de iunie sa lucreze toate camioanele care acum sunt pe dreapta. Clientii au reluat productia in mai, asa cum au anuntat, dar la un nivel mai scazut decat estimau – daca se asteptau, de exemplu, pe baza informatiilor pe care le aveau initial, sa redeschida la 60% din capacitate, au ajuns doar la 30%, dar sperau ca in iunie sa ajunga la 60%. Iar acest lucru este valabil si pentru cei doi producatori auto din Romania“, declara Cristian Codarean, directorul BCVO Logistics SRL.

Articole similare