AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Partajarea logisticii, solutie de eficientizare si de reducere a emisiilor de CO2

Daca preocuparea fata de mediu parea pana acum mai degraba o floare la butoniera firmelor cu staif, din acest an suntem martorii unei schimbari de mentalitate si de comportament de afaceri. Firme mari precum Dacia sau Ford se arata favorabile transportului cu trenul nu neaparat pentru eficienta, cat pentru a da bine in fata opiniei publice datorita politicii de protectie, prin toate mijloacele, a mediului, mai ales ca producatorii de autovehicule sunt oricum priviti ca unii dintre generatorii principali de poluare.
 

Tendinta nu este numai de a se deplasa dinspre rutier spre feroviar, ci, si in logistica, se cauta cai de eficientizare a proceselor, vorbindu-se tot mai mult in Europa de Vest despre partajarea logisticii producatorilor sau retailerilor, chiar daca sunt concurenti. „Poolingul” sau „mutualizarea”, dupa cum este denumit fenomenul in engleza sau franceza, partajarea inseamna de fapt combinarea unor produse diferite, dar complementare, pe aceleasi platforme logistice multi-client, urmand sa fie depozitate si transportate impreuna. Combinarea fluxurilor logistice inseamna sa pui in mainile unui operator de logistica neutru toate cantitatile de marfuri, care necesita sa fie procesate de la poarta fabricii la consumatorul final, de catre diferiti proprietari de marfuri, uneori concurenti.
O asemenea mutare ar presupune clar o revolutie mentala si o schimbare de strategie, ce ar putea aduce cu usurinta o reducere a costurilor in supply chain, mai ales ca toate caile obisnuite de „stoarcere” a cheltuielilor, de la organizarea de noi licitatii si obligarea furnizorilor de servicii de a-si diminua tarifele pana la reducerea schemei de personal, au fost deja operate in 2009.
„Poolingul” prezinta si avantajul ca eficientizeaza operatiunile de transport, depozitare si manipulare a marfurilor in depozit, cu actiune directa si in ceea ce priveste reducerea emisiilor de CO2, „decarbonizarea” supply chain-ului devenind o prioritate politica dupa acordul climatic de la Copenhaga.
Sistemul se poate folosi cu succes pentru produsele de larg consum (FMCG), neinfluentate foarte mult de criza pana acum. Insa, cum criza continua, iar somajul e in crestere, cu siguranta ca nivelul cererii si nevoia de stocare se diminueaza pe zi ce trece, odata cu cererea si avantajele platformelor logistice monoclientelare.
Un asemenea comportament de afaceri presupune mai mult decat oricand incheierea de aliante, absolut necesare pentru asigurarea supravietuirii afacerii si penetrarii unor noi piete, extinderea fiind tot mai putin posibila pe cont propriu in actualele conditii de piata.

Articole similare

Ad
Ad