Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe noile modele MAN, șoferul beneficiază de suportul sistemelor de asistență

Noile MAN TGL, TGM, TGS și TGX sunt echipate cu cele mai noi sisteme de asistență și siguranță la condus pentru șofer. Toate modelele sunt echipate standard cu cea de-a doua generație de sisteme de asistență la frânare (EBA) care, de la o viteză de peste15 km/h, avertizează treptat șoferul de orice coliziune iminentă și, în caz de urgență, activează automat frânarea. Folosind o combinație de date de la radar și camere, sistemul evaluează în mod fiabil scenariile complicate de trafic și activează frânarea de urgență numai atunci când este cu adevărat nevoie.

Senzorii programului electronic de stabilitate (ESP) au o funcție de siguranță specifică, deoarece monitorizează continuu starea dinamică a camionului, iar în cazul în care există riscul să alunece sau să se răstoarne, acționează frânele individuale ale roților și, dacă este necesar, reduce cuplul motorului, oferind siguranță suplimentară pe drumuri denivelate. 

În situații haotice, sunt activate sistemul optional de virare video (VAS) și asistentul de vizibilitate completă (Bird View). Cu ajutorul unei camere cu unghi larg, VAS arată șoferului tot ceea ce se întâmplă pe partea pasagerului, de la muncitori și pietoni, la brațele unui excavator în mișcare, pe un ecran suplimentar pe stâlpul A din partea pasagerului sau pe suportul media. Bird View, cu patru camere, oferă vizibilitate live 360​​°, pe o zonă de până la 4 metri în jurul vehiculului. Camioanele MAN TGS și TGX cu punte față și cabină lungă, vin cu un asistent de virare complet integrat, cu senzori radar și o bandă LED în stâlpii A și o alarmă care avertizează șoferii asupra potențialelor pericole în situații critice. Clienții TGL și TGM vor putea beneficia de sistemul VAS la o dată ulterioară.

Șoferul primește semnale acustice de la LDW, în cazul părăsirii benzii de rulare. Modelele TGL, TGS și TGX echipate cu direcție asistată activă MAN ComfortSteering au, de asemenea, asistență la revenirea pe bandă de la LRA. În plus, camioanele TGS și TGX pot fi echipate cu asistentul MAN AttentionGuard care, folosind datele sistemelor de monitorizare a păstrării benzii de rulare, îi redirecționează atenția șoferului la drum, dacă observă nereguli în timpul conducerii, trimițându-i un avertisment vizual pe ecran.

Un alt sistem de asistență, care este deja disponibil pentru TGS și TGX cu punte față și un design mai lung al cabinei și este planificat și pentru TGM și TGL, este sistemul de suport la schimbarea benzii de circulație (LCS). Când camionul atinge viteze de 50 km/h sau mai mult, sistemul monitorizează partea stângă și – până acum unic în sectorul vehiculelor comerciale – și dreapta vehiculului, lângă banda pe care se află camionul. Sistemul crește siguranța pentru alți utilizatori ai drumului și ușurează masiv presiunea asupra șoferului. Este exact ce face și ACC: prin intervenții automate asupra motorului și frânei, șoferul e ajutat să mențină distanța de siguranță corectă atunci când merg cu viteze de aproximativ 15 km/h. Pe MAN TGS și TGX, funcția suplimentară Stop & Go reglează automat distanța față de vehiculul din față atunci când circulă cu viteze cuprinse între 0 și 15 km/h, și poate chiar frâna până la oprirea completă, dacă este necesar. În plus, dacă oprirea durează mai puțin de două secunde, camionul se va deplasa automat din nou.

Șoferii TGS și TGX pot utiliza sistemul de asistență la blocarea traficului, o extensie a ACC Stop & Go, care-i ajută la navigare atunci când se circulă lent pe autostrăzi. Dacă vehiculul circulă la viteze de până la 40 km/h, sistemul controlează în mod independent transmisia, frânele și direcția, decelerează vehiculul și chiar îl oprește, dacă este necesar, și apoi pornește vehiculul din nou. Cu toate acestea, șoferul trebuie să țină volanul cu ambele mâini, astfel încât să poată interveni, dacă este necesar, la fel ca la LRA. Sistemul este disponibil doar pe autostrăzi și rămâne activ până la o viteză de 60 km/h.

Articole similare

Ad