Potrivit datelor inregistrate pe platforma Transporeon si analizate de Capgemini Consulting, volumul schimburilor comerciale este un factor puternic de influenta asupra cererilor de transport si implicit a preturilor. Astfel, in T1 2017 se asteapta ca volumul schimburilor comerciale din Europa sa scada cu 1,5%, pana la 2.166 de miliarde de euro, comparativ cu T4 2016 (2.199 miliarde de euro), dupa ce, din T3 in T4 2016 crescuse cu 5,98%. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, volumul din primul trimestru al lui 2017 ar putea sa se majoreze cu 6,3%.
Capacitatea de transport a crescut cu 20,4% in T1 2017, comparativ cu trimestrul anterior, si cu 1,8%, fata de T1 2016. In acelasi timp, pretul de transport a scazut cu 9%, comparativ cu T4 2016, si cu 6% fata de T1 2016, acesta fiind cel mai scazut pret din T1 2009 incoace.
In ceea ce priveste dinamica de transport, atat pretul, cat si capacitatea de transport a scazut in ianuarie, comparativ cu decembrie 2016. Un maxim al capacitatii a fost inregistrat in februarie, urmat de un declin de 19,5% in martie. Pretul a aratat un trend opus, cu cea mai mica valoare inregistrata in februarie si o scadere de 5,6%, comparativ cu ianuarie 2017.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.