AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe timpul verii, rata deceselor este mai ridicata in randul tinerilor soferi europeni

Un studiu Ford ce a vizat peste 6.500 tineri soferi europeni arata ca 43% dintre acestia au trimis mesaje, 36% au vorbit la telefon, 11% au vizionat fisiere video in timp ce conduceau, iar un procent de 13% au condus dupa ce au consumat bauturi alcoolice.
Studiul mai arata ca 26% au suferit un accident, 20% au fost intr-o masina oprita de politie. Totodata, in timpul verii, cand rata deceselor este cea mai ridicata, 68% dintre tinerii chestiona?i sunt mai relaxati cu privire la conducerea autoturismelor.
 

In Europa, tinerii intre 18 si 24 de ani reprezinta 8% din populatia totala, dar 15% dintre acestia mor in accidente rutiere. In timpul verii, problema este mai grava, deoarece 21% din toate decesele rutiere sunt in randul tinerilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani. Comportamentul riscant a fost identificat drept un factor cheie care sta la baza acestor statistici, care arata ca intre 2004 si 2013, 62.000 de tineri au murit in accidente rutiere in Uniunea Europeana. Confom raportului facut de Observatorul European al Sigurantei Rutiere, vederea slaba a drumului, epuizarea cauzata de consumul de substante sau de stres si distragerea atentiei sunt printre cele mai comune cauze ale accidentelor rutiere in care sunt implicati tineri soferi.
Astfel, Ford a realizat un studiu cu implicarea a 6.500 de tineri europeni pentru a intelege mai bine riscurile asumate de catre acesti soferi. Acesta arata ca 57% au depasit limitele de viteza, 43% au scris in timp ce conduceau, 36% au vorbit la telefon si au trimis mesaje SMS, 16% au condus fara sa poarte centura de siguranta, 13% au condus dupa ce au consumat bauturi alcoolice si pana la 11% au vizionat materiale video sau show-uri TV pe dispozitive mobile.
Ford ofera instruire pentru tinerii soferi prin programul Ford Driving Skills for Life (DSFL). In Europa, pana la sfarsitul anului 2016, prin intermediul acestui program vor fi instruiti peste 20.000 de soferi din 13 tari. In Romania, programul Ford DSFL a demarat in 2014 si pana in prezent au fost instruiti peste 4000 de tineri din Bucuresti, Craiova, Cluj, Iasi si Timisoara.
Pana la 57% din tinerii soferi admit ca sofeaza mai sigur cu parintii sau bunicii in masina, iar 41% au declarat ca isi asuma mai multe riscuri cu prietenii in masina. Din acest motiv Ford a creat un nou material video care sa arate calitatile personajelor „Blown Up”. Acest personaj fictiv este un adult gonflabil, care se umfla cand tinerii soferi se comporta riscant la volan; acesta aminteste de programul DSFL care se afla in continua extindere.
Dintre persoanele din Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie care au participat la studiu , cel mai adesea soferii din Franta au fost intr-o masina care a fost oprita de politie. Persoanele din Germania sunt cel mai putin preocupate de implicarea intr-un accident auto si prezinta probabilitatea cea mai mare de a nu respecta limitele de viteza sau de a fi implicati intr-un accident. Soferii din Italia prezinta probabilitatea cea mai mare de a-si folosi telefoanele mobile pentru apeluri, iar cei din Spania prezinta probabilitatea cea mai mare sa-si asume riscuri cand isi transporta prietenii cu masina. Soferii din Marea Britanie prezinta probabilitatea cea mai mare de a suferi un accident dupa ce au fost distrasi de pietoni atragatori.

Articole similare

Ad
Ad