Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru ITP in afara Romaniei ar trebui schimbata legislatia in vigoare la noi

Efectuarea ITP pentru vehiculele inmatriculate sau inregistrate in Romania este reglementata de OG 81/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si de OMTCT 2133/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin ITP – RNTR1, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Dar, asa cum mentioneaza directorul general RAR, George-Adrian Dinca, in prezent legislatia nu asigura posibilitatea efectuarii ITP in alt stat membru pentru vehiculele inmatriculate sau inregistrate in Romania, pentru asta fiind necesara modificarea OG 81/2000 si ulterior a OMTCT 2133/2005, in special cu privire la aspectele legate de autorizarea si monitorizarea centrelor ITP din alte state membre, precum si clarificarea aspectelor legale privind relatia dintre RAR si autoritatile/centrele de ITP din alte state care ar efectua inspectia pentru vehiculele inmatriculate sau inregistrate in Romania.
Deci este necesara elaborarea unui proiect de act normativ de modificare a OG 81/2000 care sa fie asumat de Guvernul Romaniei si transmis spre dezbatere Parlamentului Romaniei. Acest act normativ, precizeaza directorul general RAR, nu ar trebui sa induca aspecte discriminatorii/neconcurentiale in raport cu statele membre si cu centrele ITP autorizate de acestea.
Dupa eventuala adoptare a actului normativ respectiv si modificarea OMTCT 2133/2005 pot fi lansate de catre RAR procedurile efective de creare a unei retele de centre ITP in alte state membre. Pana in prezent deci institutia nu a autorizat nicio astfel de statie in afara granitelor Romaniei.

Articole similare

Ad