Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Performanta, confort, eficienta

Testele pentru desemnarea Autocarului Anului 2016 s-au defasurat la Plovdiv, in Bulgaria, la inceputul lunii trecute. Nu mai putin de sase competitori s-au intrecut pentru castigarea celei mai importante distinctii din industria europeana de profil, aliniind vehicule diferite atat din punct de vedere al segmentului de piata vizat, cat si al echiparilor si al pretului.

Iveco Magelys, Neoplan Skyliner, Setra TopClass 515 HDH, Sunsundegui SC7, Temsa HD 12 si VDL FMD2 au fost competitorii din acest an la Coach Euro Test.
 

Vehiculele s-au reunit la Plovdiv, in Bulgaria, la inceputul lui iunie, si timp de o saptamana au fost testate in conditii diferite de trafic – urban, interurban si autostrada. Intamplarea a facut ca in aceasta vara guvernul bulgar sa demareze o campanie extinsa de reparare a infrastructurii rutiere, astfel ca pe cele mai multe sosele erau restrictii din cauza lucrarilor. Desi mai aglomerat, drumul a oferit mai multe oportunitati de a testa manevrabilitatea autocarelor, care au fost nevoite sa se strecoare prin portiunile cu restrictii si sa faca jaloane printre conurile reflectorizante de pe ca- rosabil. Si, ca tacamul sa fie complet, in principala zi a testelor de conducere a plouat cu galeata, astfel ca am putut observa vehiculele si in aceasta situatie si am probat atat manevrabilitatea pe ploaie, cat si vizibilitatea.
Ca de fiecare data, au fost facute testele de accelerare de la 0 la 80 km/ora si de franare de la viteza de 80 km/ora pana la oprirea completa a vehiculelor. Cel mai bun la accelerare a fost Setra 515 HDH, in timp ce distanta cea mai mica de franare a avut-o Temsa HD 12.

Accent pe economie
In afara de Setra si Neoplan, toate celelalte vehicule au fost propulsate de motoare mai mici, care se remarca printr-un consum redus de carburant, dar care s-au dovedit, in acelasi timp, suficient de puternice in conditii diferite de trafic.
Astfel, motorul mic al Magelys – Cursor 9, de 400 CP – este bine comprimat si ofera un cuplu motor maxim de 1.700 Nm la 1.250 rpm, suficient pentru transportul in conditii optime al celor 46 de pasageri. De altfel, greutatea propulsorului a fost redusa cu 200 kg odata cu trecerea de la Euro 5 la Euro 6, consumul de combustibil fiind redus cu 3%. In prezent, inginerii Iveco lucreaza la optimizarea aerodinamicii autocarului in partea din fata, pentru a creste economia cu alte zece procente. Magelys este livrat standard cu transmisie manuala ZF, insa optional se poate comanda varianta robotizata AS-Tronic, cu 12+1 trepte, cu care a si fost echipat modelul testat la Plovdiv.
Sunsundegui SC7, pe sasiu Volvo B11R, este propulsat de motorul D11K, de 10,8 l, care dezvolta 460 CP. Acesta functioneaza in tandem cu transmisia I-Shift, care se remarca printr-o sincronizare foarte buna cu motorul. Standard, SC7 este oferit cu rezervor de combustibil de 600 l, iar optional se poate comanda rezervor suplimentar de 300 l.
Temsa HD 12, de 12.270 mm, este foarte manevrabil, avand o raza de viraj de 21,6 m.

Articole similare

Ad