Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Petrecere in stil bavarez

Kögel a aniversat pe 1 mai 80 de ani de activitate si a organizat o petrecere la care au participat clienti, reprezentanti ai presei de specialitate, fosti angajati si numerosi alti locuitori din jurul Burtenbach, unde se afla sediul sau central. Acestia au avut ocazia sa viziteze fabrica de asamblare de semiremorci din localitate, pe poarta careia se asteapta sa iasa in 2014 circa 12.500 de unitati, sa admire cele mai cunoscute modele din oferta producatorului german – despre noutatile pregatite pentru IAA Hanovra nu s-a suflat insa nicio vorba – sa se fotografieze si sa ia autografe si scurte declaratii de la triplul campion olimpic de biatlon Michael Greis si de la triplul campion european de raliu de camioane Jochen Hahn, dar si sa asculte muzica specific bavareza si sa participe la numeroase jocuri si concursuri atractive.
 
Cu aceasta ocazie au fost reamintite principalele momente care au marcat atat istoria Kögel, cat si dez­vol­tarea semiremorcilor in general, datorita inovatiilor aduse de acest producator: semiremorca frigorifica integral din plastic (1961), prima platforma demontabila cu picioare de sprijin (1965), prima semiremorca basculanta rotunda din aluminiu care se sustine singura (1966) si axa centrala patentata pentru basculante (1974), prima semiremorca usoara (1982), prima fabrica pentru vopsire catodica, pentru protectie mai buna a sasiurilor impotriva coroziunii (2001), modelul Euro Trailer, extensibil cu 1,3 m (2005), trailerul CNG (2012) s.a.

12.500 de semiremorci in 2014
Burtenbach este sediu central si locul unde se asam­bleaza toate semiremorcile Kögel, iar capacitatea totala ajunge la 12.500 de unitati pe an, din care cele mai multe sunt prelate standard. Productia incepe cu verificarea amanuntita a sasiurilor provenite din Cehia si transportarea lor, cu ajutorul unui sistem complet automat, spre zona unde sunt curatate, apoi scufundate in baia cataforetica, pentru acoperirea uniforma a tuturor componentelor (exista 10 astfel de bazine, iar procedura dureaza o ora). Vopsirea catodica a sasiurilor, intr-o camera cu o capacitate de doua sasiuri simultan, dureaza o ora, si in plus se vopsesc si piesele mici, iar compozitia chimica a vopselelor este testata zilnic. Urmeaza montajul componentelor: cabluri, axe, frane, anvelope, lumini, podea – materialul pentru aceas­ta depinde de piata pe care activeaza clientul si de cat de solide sunt sistemele de ancorare care se folosesc acolo – usi din aluminiu. Din cei circa 1.000 de angajati Kögel, aproximativ 600 lucreaza la Burtenbach, in doua schimburi. In afara de aceasta fabrica, mai exista in Germania un centru de productie la Duingen, pentru paneluri sandwich, si un centru after-sales la Neu-Ulm, unde se afla si depozitul de piese cu circa 8.000 de repere, iar in Cehia, la Chocen, se realizeaza sasiurile sudate pentru toate semiremorcile Kögel.

Semiremorcile cu 1,3 m mai lungi trebuie sa astepte legislatura urmatoare
In cadrul conferintei de presa organizate in ziua ani­versara, europarlamentarul german Markus Ferber a reamintit principalele obiective ale institutiei pe care o reprezinta in ceea ce priveste cresterea eficientei transportului rutier si reducerea emisiilor de CO2 pe care le genereaza, prin folosirea de vehicule mai aerodinamice si prin cresterea lungimii semiremorcilor cu 1,3 m.

Articole similare