AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata a luat-o iar in jos

Firmele romanesti de transport intern au pornit in acest an cu mare avant, estimand o crestere a volumelor si a tarifelor si achizitionand, unele dintre ele, si camioane noi. Dar asteptarile le-au fost inselate. Nici intrarea edy Spedition in insolventa nu prea a adus deocamdata schimbari in activitatea competitorilor, insa se asteapta ca anul viitor sa creasca si tarifele, si volumele.


Asa cum declara directorul general Dragos Tazlaoanu, activitatea Duo Cris nu a fost influentata de intrarea edy Spedition in insolventa, dar „se aude ca in 2013 vor mai creste tarifele de transport“.
Nici RFD Spedition nu a simtit pana acum efectele insolventei edy, dar Petre Raduca, administratorul firmei, estimeaza ca, si din aceasta cauza, 2013 va fi un an mai bun si din punct de vedere al tarifelor, si al volumelor, inca de la inceputul lui.

2012, sub asteptari
Anticipand un 2012 mai bun din punct de vedere al volumelor, Duo Cris, care face transport intern de materiale de constructii cu prelate, a cumparat anul acesta trei camioane noi DAF cu semiremorci Schmitz, menite sa inlocuiasca altele mai vechi. Dar piata nu a fost la nivelul asteptat, ceea ce s-a vazut mai ales in timpii de asteptare a marfurilor pentru retur. „Eu am pretentii mai mari, eram obisnuit sa aranjez retururile cu 2-3 zile inainte, dar acum nu prea se mai poate, ceea ce inseamna nu doar perioada mai mare de asteptare a incarcarii pentru retur, ci si nesiguranta: nu mai stii ce marfa gasesti. Uneori primesti comanda si cand ajunge masina la incarcare vezi ca s-a anulat.“
Camioanele Duo Cris au asteptat cel mai mult 48 de ore sa incarce marfa de retur, dar fac si dislocari si uneori se intorc goale la baza din Piatra-Neamt, 300 km, pentru a nu rata urmatoarea comanda, deoarece „nu stau sa pierd timp aiurea si nici nu accept preturi mici, doar ca sa fac curse“.
Numarul de kilometri parcursi a scazut fata de 2011 cu 10%, pana la o medie de circa 10.000 km/luna, cu doi soferi pe masina.
Iar spre toamna, dupa ce prima saptamana din octombrie a fost foarte buna, urmatoarele trei au cazut.
RFD Spedition face transport intern de materiale de constructii cu basculante si de marfuri generale (haine, baxuri de apa etc.) cu prelate, in special in Hunedoara si judetele invecinate. Asa cum declara Petre Raduca, 2012 nu a fost pe masura asteptarilor. „Estimam o crestere substantiala fata de 2011, dar pana la urma a fost o scadere de 11-12% a volumelor transportate.“ Numarul de kilometri la care ajung camioanele a scazut si el, de la 9.000-11.000 pe luna la 8.000-10.000, iar perioada de asteptare a marfurilor de retur a fost mai mare decat in anul anterior, de pana la 3-4 zile.
Insa, desi piata interna nu a fost foarte ofertanta in 2012, Dragos Tazlaoanu nici nu se gandeste sa se orienteze spre international, „pentru ca vreau sa ofer la intern servicii de calitate, sa se obisnuiasca clientii cu asta si pana la urma sa propuna si tarife bune“.

Articole similare