Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata a scazut cu 40%. Optimism pentru 2017

Piata de autobuze si autocare nu se prezinta prea bine in cifre, statistica DRPCIV aratand o scadere de 40 de procente a inmatricularilor de vehicule noi in primele 11 luni din 2016 comparativ cu perioada similara a anului trecut. Cu toate acestea, daca avem in vedere faptul ca 2015 a fost propulsat de cateva livrari consistente de autobuze urbane, nivelul inregistrat acum este unul destul de normal, fara licitatii iminente de trasee judetene/interjudetene si in asteptarea proiectelor pe fonduri europene. De altfel, in legatura cu acestea din urma sunt asteptari mari pentru anul care incepe, plus ca si pe segmentul autocarelor se constata un interes in crestere din partea transportatorilor.
 

Numarul operatorilor de transport a crescut usor in ultimele sase luni, de la 3.931 de companii in martie 2016 la 4.081 in septembrie 2016, cu 30.477 de copii conforme valide in evidentele Autoritatii Rutiere Romane. In ceea ce priveste topul companiilor de transport in functie de dimensiunea flotelor operate, un singur operator are peste 300 de vehicule – Regia de Transport din Bucuresti. Alti patru transportatori au intre 201 si 300 de vehicule, 23 au intre 101 si 200 de masini, iar 46 de operatori au intre 51 si 100 de vehicule. Majoritatea este reprezentata de firmele mici si foarte mici. Astfel, nu mai putin de 2.795 de companii de transport figureaza in evidentele ARR cu un singur vehicul, in timp ce 2.335 au intre doua si cinci masini.
Flota de transport la nivel national este relativ tanara, potrivit informatiilor ARR, 22% dintre vehicule avand pana in cinci ani vechime si alte 33% avand intre sase si zece ani. Inca aproape un sfert din parcul auto national este reprezentat de autobuzele cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani, iar restul sunt mai vechi de 16 ani. Cele mai multe dintre vehicule se incadreaza la categoria a III-a de confort (peste 8.500 de unitati), in timp ce 6.904 sunt de categoria I, iar 6.725 de vehicule sunt neclasificate. La valori aproximativ similare se situeaza autobuzele de categoriile a II-a si a IV-a, cu 3.127 si respectiv 3.257 de unitati.
In lipsa livrarilor unor flote consistente pe transport urban – asa cum s-a intamplat in 2015 – primele 11 luni din 2016 se incheie modest, cu doar 224 de autobuze noi inmatriculate, ceea ce reprezinta o scadere cu 40% fata de perioada similara a anului precedent. Cele mai mari vanzari pe segmentul autobuzelor noi au fost realizate de carosierul roman C&I Eurotrans XXI, cu 56 de vehicule, urmat de Iveco, cu 55, Mercedes-Benz, cu 43, si Isuzu, cu 29 de unitati.
Evidentele DRPCIV confirma cresterea interesului pentru autobuze si autocare second-hand din Uniunea Europeana, in primele 11 luni ale anului trecut fiind inmatriculate nu mai putin de 1.043 de astfel de vehicule, cu aproape 11 procente peste valoarea din 2015. Separat, tranzactiile de vehicule second-hand pe piata interna s-au mentinut la un nivel similar, cu 609 unitati inmatriculate in intervalul ianuarie-noiembrie 2016. …

Articole similare