Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata continua sa scada

Banii mai putini din cauza crizei, vremea schimbatoare si, poate, rezultatele proaste din fotbal, care nu au mai adus in fata televizoarelor sute de mii de oameni cu berea in mana, au facut ca piata de bere de anul acesta sa scada si mai mult decat anul trecut fata de 2008
 
Conform informatiilor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, in primul semestru al acestui an, consumul de bere de la noi a scazut cu aproximativ 11% in comparatie cu perioada similara a anului trecut, intregul sector inregistrand acum un volum de opt milioane de hectolitri.

Membrii Asociatiei Berarii Romaniei – Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries – au vandut 7,4 milioane de hectolitri de bere in prima jumatate a lui 2010, ceea ce inseamna o scadere de aproximativ 11% fata de primul semestru al lui 2009, cand volumul vanzarilor insuma 8,3 milioane de hectolitri.
Banii mai putini au cauzat o modificare a obiceiurilor de consum ale romanilor, care au inceput sa evite iesirile in oras, si nici conditiile meteorologice nu au favorizat consumul de bere, vremea fiind mai rece si ploioasa, cu scurte perioade de caldura accentuata. 
„Este greu de apreciat in acest moment cum va evolua sectorul berii pana la finele anului. Pe langa obiectivele de mentinere, vom continua promovarea culturii berii in Romania, precum si educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere”, a mentionat Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Piata berii din tara noastra a scazut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele inregistrate in 2006, adica la un volum de 17,6 milioane de hectolitri.
Vanzarile de bere au atins un nivel de 17,6 milioane de hectolitri in 2009, cu 13% mai putin decat in anul precedent, cand s-au inregistrat 20,2 milioane de hectolitri.
In comparatie cu 2008, cand un roman a consumat in medie 93 l de bere, rezultatele anului trecut arata o scadere la nivelul din 2006, revenindu-se la o medie de 81 l, dar, cu toate acestea, am ramas pe locul 5 in Europa.
Statisticile arata ca romanii prefera in marea majoritate berea produsa local, ceea ce explica ponderea relativ scazuta a importurilor, care se situeaza sub 1% din totalul vanzarilor. In cifre, importurile de anul trecut au scazut la 0,17 milioane de hectolitri, de la 0,5 milioane in 2008, in timp ce exporturile au crescut de la 0,06 la 0,17 milioane. Asta indica faptul ca cea mai mare parte a productiei de bere este consumata in tara.
In ceea ce priveste vanzarile pe segmentele de ambalaje, 2009 nu a adus schimbari majore in preferintele consumatorilor romani: PET 46,7%, cutie 14,8%, sticla 35,3% si draft 3,2%.

Mai putine fabrici
Din cauza scaderii consumului, anul acesta au fost inchise doua fabrici de bere foarte cunoscute. Daca, in 2009, Bergenbier a renuntat la productia de bere la Blaj, anul acesta, in iulie, a fost inchisa si fabrica de malt din acelasi oras.
Si Heineken Romania a inchis o fabrica, este vorba de cea din Hateg, iar productia acesteia a fost transferata la celelalte fabrici ale companiei, din Miercurea Ciuc, Targu Mures, Craiova si Constanta.
In 2009, la doar cateva luni dupa ce fusese preluata, Ursus a anuntat inchiderea fabricii din Azuga, considerata neperformanta. Se pare ca motivul nu a fost criza, ci starea tehnica si capacitatea mica de productie. De asemenea, productia a fost mutata catre alte fabrici din grup.
In 2009, membrii Asociatiei Berarii Romaniei au investit 105 milioane de euro, intr-un an in care investitiile totale nete in economia nationala au scazut foarte mult. 

Articole similare

Ad