Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Piata de camioane grele a scazut cu 41% fata de 2019

In primul trimestru din 2020 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 1.208 autovehicule comerciale noi de peste 16 t, fata de 2.050 in perioada similara a lui 2019. Subliniem ca este vorba de inmatriculari, deci de vehicule comandate si livrate inainte de martie, adica intr-o perioada in care se astepta oricum o recesiune economica in Europa si in intreaga lume, iar operatorii romani isi amanau investitiile in flota asteptand forma finala a Pachetului Mobilitate, dar inca nu aparusera inchideri de fabrici si la noi si pe intregul continent si nici scaderi atat de mari ale volumelor transportate. Efectele crizei provocate de noul coronavirus se vor vedea abia in inmatricularile din trimestrele urmatoare. In plus, cel putin cand vorbim de autovehicule, nu de semiremorci, trebuie sa tinem cont de faptul ca anul trecut in primul trimestru existau numeroase camioane comandate in ideea de a fi inmatriculate inainte de iunie 2019, astfel incat sa nu fie obligate sa aiba in dotare tahografe inteligente, deci scaderea procentuala atat de mare vine si pe fondul unor rezultate nenatural de bune fata de nivelul pietei in primele trei luni ale anului trecut.
 
Dintre cele 1.208 autovehicule comerciale cu masa totala maxima autorizata de peste 16 t, 1.102 sunt autoutilitare, fata de 1.971 in primul trimestru din 2019. Lider de piata este DAF, cu 204 (201 cu prelata, 2 basculante si 1 cu temperatura controlata), fata de 293 in 2019, urmat la mica distanta de MAN, cu 200 de unitati, dar cu o gama mult mai diversa de modele (138 cu prelata, 25 de basculante, 18 betoniere, 5 furgoane, 4 cu carlig ridicator, 4 pentru transport de materiale lungi, 2 cu obloane rabatabile, 2 pentru transport de lemn, 1 cu caroserie amovibila si 1 pentru transport de furaje), fata de 332 in 2019, si de Volvo, cu 199 (194 cu prelata, 1 basculanta, 1 pentru transport de lemn, 1 cu temperatura controlata, 1 cu obloane rabatabile si 1 furgon), fata de 311. Liderul din ultimii ani, Mercedes-Benz, este pe locul al patrulea, cu 160 de unitati (123 cu prelate, 19 basculante, 8 betoniere, 6 pentru transport de vehicule, 2 cu carlig ridicator, 1 pentru transport de lemn si 1 cu temperatura controlata), fata de 532 in primul trimestru din 2019, iar clasamentul continua cu Scania, cu 103 (76 cu prelata, 20 de basculante, 3 pentru transport de lemn, 2 betoniere, 1 cisterna si 1 pentru transport de vehicule), fata de 222, Renault Trucks, cu 70 (54 cu prelata, 13 basculante, 1 pentru transport de lemn, 1 cu obloane rabatabile si 1 cisterna), in usoara crestere fata de cele 64 din anul anterior, Iveco, 67 (41 cu prelata, 23 de basculante, 2 cu temperatura controlata si 1 cisterna), fata de 104, Ford, cu 54 (29 cu prelata, 15 betoniere, 5 cu obloane rabatabile si 5 basculante), fata de 113, Z.Arslan (30 de basculante), Ozunlu (13 basculante) si ATP Trucks (2 basculante).

Articole similare