Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata de camioane grele, in scadere cu 15%

Noua gama DAF XF si CF este disponibila de cateva luni si in Romania, fiind testata de mai multi clienti ai EVW Holding, dealerul DAF local, pentru a se convinge de economiile importante de combustibil aduse de noile motoare, completate de o cutie de viteze noua si mai multe imbunatatiri la nivelul axelor, auxiliarelor si al aerodinamicii. Adevarata „explozie“ a vanzarilor va fi inregistrata insa abia dupa jumatatea lui 2018, atunci cand va veni de pe piata feedback-ul celor care vor avea noile camioane in flota, este de parere Adrian Gorcea, directorul de vanzari al EVW Holding. Pe de alta parte, piata locala de camioane grele continua sa fie intr-o stare usor letargica fata de 2016, la final de an oficialul companiei preconizand o scadere de pana la 15%, adica sub 6.500-7.000 de unitati noi.
 

Luna trecuta DAF a lansat, prin intermediul EVW Holding, partenerul oficial al producatorului batav in Romania, noua generatie DAF XF, in apropierea Bucurestiului, pe circuitul de teste al Academiei „Titi Aur“. Aici clientii importatorului au avut ocazia sa descopere pe viu calitatile seriilor noi XF si CF, disponibile intr-o serie de teste pe circuit, alaturi de noua gama VDL Bus&Coach.
Noile modele XF (in configuratie SuperSpaceCab si SpaceCab) si CF sunt in flota demo si au fost oferite spre testare partenerilor, in conditiile in care prima livrare a fost efectuata deja. Este vorba de cinci unitati vandute unui client din vestul tarii, cu posibilitatea livrarii ulterioare a mai multor unitati. In plus, anticipand succesul noului model pentru clientii cu flote internationale, Adrian Gorcea spune ca EVW are un stoc de pana la 100 de autotractoare DAF XF. „Din punctul meu de vedere, noul model este acel «Euro 6» pe care ni-l doream cu totii din partea DAF. Avem deja o flota demo formata din trei vehicule, pe care le-am oferit spre testare, iar cat de curand va fi disponibil si modelul Low Deck, ceea ce inseamna ca vom cuprinde in acest program circa opt companii mari pe luna. Reactiile sunt pozitive, mai ales din punct de vedere al consumului, care este mai mic cu cel putin 7% comparativ cu modelul anterior. Pana in februarie 2018 asteptam de pe piata feedback-ul, urmand ca adevaratul «boom» pentru noul model sa fie inregistrat dupa jumatatea anului viitor“, marturiseste directorul de vanzari al EVW Holding. „Comparativ cu generatia pe care o inlocuieste, diferentele de pret pentru noul XF variaza intre 3 si 5%, procent care se poate amortiza in maximum doi ani datorita consumului mai mic cu 7% garantat de producator si intervalului de servisare, care a crescut pana la 200.000 km.”
Minimum 1.000 de unitati la final de an
Daca noua gama va ridica stacheta destul de sus, asteptarile fiind extrem de mari, piata romaneasca de vehicule grele se pare ca nu o duce atat de bine pe cat si-ar fi dorit producatorii. Spre deosebire de vestul Europei, unde flotele au fost reinnoite intr-o proportie din ce in ce mai mare, pe plan local datele DRPCIV arata o scadere de aproape 20%, dupa cum aminteste oficialul EVW. In consecinta, tinta de 1.000 de unitati a importatorului a fost ajustata proportional. „Dupa primele sase luni, alaturi de DAF, am setat acest target la circa 850 de unitati noi comercializate la final de an. Daca luam in considerare si flotele internationale, adica vehiculele aduse din strainatate pentru anumiti clienti mari, in continuare estimam ca vom inchide anul cu minimum 1.000 de unitati DAF in Romania“, afirma Adrian Gorcea, care nu este optimist nici pentru final de an, precizand ca diferenta se va atenua, ajungand la un minus de 15% fata de 2016. In plus, acesta monitorizeaza foarte atent situatia europeana privind Pachetul Rutier, in special interdictia anumitor tari (Germania, Belgia si Franta) de a efectua pauza de 45 de ore in cabina camionului, constient ca aceste legi au un „impact deosebit in vanzari. Vreau sa vad o reactie a Statului roman care sa sprijine transportatorii in relatia cu tarile vestice care au introdus noile legislatii. Monitorizam atent si reactia pe care o vor avea finantatorii si asiguratorii privind aceasta lege. Stim foarte bine ca incidentele care apar pe timpul cat soferul este plecat de la camion nu sunt despagubite, or, legea impune ca soferii sa doarma la un hotel. Cum ne adaptam noi?“, se intreaba retoric directorul.

Articole similare