Vanzarile de camioane in primul trimestru in Polonia au fost slabe, insa adevarata scadere s-a remarcat in aprilie. Potrivit Polski Traker, daca in categoria camioanelor de 6-16 tone scaderea numarului de inmatriculari a fost de 11% in primele patru luni, in ceea ce priveste segmentul greu, de peste 16 tone, scaderea a fost de circa 48%, o adevarata prabusire.
Din pacate, atat in termeni de cota de piata, cat si de profit, segmentul de camioane usoare nu prea conteaza in piata poloneza. Asta pentru ca, in primele patru luni ale anului companiile de transport poloneze au achizitionat 538 de astfel de vehicule, in timp ce in categoria de vehicule grele au fost achizitionate 5.008 unitati.
Asa cum era de asteptat, pe segmentul usor lider a fost Iveco, in timp ce MAN a inregistrat si el rezultate importante. In categoria de peste 16t, daca primele trei luni au fost tolerabile, in aprilie pana si cei mai importanti producatori nu au pus in piata mai mult de 100 de camioane, iar cifrele corespund cu o scadere de circa 70% fata de perioada similara din 2019. Pe primul lor a fost DAF, cu 1.234 de unitati, Volvo, 965 de unitati, Scania, 895 de unitati, urmat de Mercedes-Benz Trucks, Renault si Iveco. Cu toate acestea, Volvo si Iveco au fost singurii producatori care si-au imbunatatit cota de piata.
Clientii au fost mai retinuti in achizitii, potrivit lui Zbigniew Ko?odziejek, directorul de Marketing al DAF, deci piata a scazut cu 7-8 mii de unitati, insa totul indica faptul ca acesta este sfarsitul acestei scaderi atat de mari si se apropie o perioada de stabilizare. Acest lucru se datoreaza reluarii treptate a productiei la fabricile de automobile din Europa, deservite in mare parte de transportatorii polonezi.
Nici piata de van-uri nu a scapat trendului descrescator, cu 66% mai putine inmatriculari fiind inregistrate in aprilie. Totusi, cumulat, pe primele patru luni vanzarile au fost mai mici cu 30%, lider in segment fiind Renault, cu 2.253 de unitati (dar in scadere cu 32%), urmat de Ford, cu 2.122 de unitati, si Mercedes, care a depasit Fiat.
In privinta modelelor de distributie, cele mai populare versiuni in Polonia anul acesta au fost Master, Sprinter si Ducato.
Foarte pe scurt, piata de vehicule rulate aduse din import a scazut cu 85% din cauza blocajelor si a granitelor inchise care au avut loc in martie si aprilie.