CLEAR International și-a actualizat previziunile pentru piața europeană a remorcilor pentru camioane. De la raportul din noiembrie, varianta Omicron a Covid-19 s-a răspândit la nivel global, ceea ce a dus la reimpunerea unor restricții. Impactul asupra industriei nu a fost grav, dar mulți angajați au fost nevoiți să își ia concediu medical. Problemele legate de aprovizionare și logistică continuă să cauzeze probleme pentru întreprinderi.
Înmatriculările de remorci în 2021 au fost cu 4.000 de unități mai mari decât se preconiza, în întregime datorită faptului că piețele din Germania, Țările de Jos și Regatul Unit au avut o evoluție ușor mai bună decât se anticipa în ultimul trimestru. Perspectivele privind cererea de remorci noi s-au îmbunătățit, de asemenea, în special pentru 2022-2023, dar, din nou, modificările aduse previziunilor sunt modeste pentru întreaga regiune.
Având în vedere perturbarea masivă a economiilor din Europa în 2020 și 2021, perspectivele pentru înmatriculările de remorci sunt relativ pozitive. În 2022, cererea de remorci va fi similară cu nivelul din 2016, dar încă mult sub nivelul maximelor ciclice din 2007 și 2018.
Presupunând că noi valuri noi de Covid-19 sunt ținute sub control, CLEAR preconizează o creștere de 3,8% a cererii de remorci în 2022, ceea ce va aduce cererea ușor peste nivelul tendinței pe termen lung. Această creștere și creșterea ulterioară din perioada de prognoză vor readuce nivelul vânzărilor la cel din 2019.
În 2018, producția de remorci s-a situat la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub cel din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor germane de remorci.
În perioada de prognoză, producția își va reveni la nivelul din 2017. Parcul de remorci (dimensiunea parcului auto) a crescut cu doar 0,2% în 2020. Acesta va crește în medie cu 1% în fiecare dintre cei 3 ani care urmează.
Datele privind comerțul cu bunuri din Europa de Vest pentru 2021 au oferit o altă surpriză. Comerțul a scăzut cu doar 3% în Q4 din 2020 (măsurat în euro). Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților în circulația mărfurilor între Regatul Unit și UE ca urmare a Brexit-ului. Pentru anul 2020, comerțul a scăzut cu 10%.
Cu toate acestea, schimburile comerciale din Q2 al anului 2021 au stabilit un nou record, la fel ca și cifrele pentru Q4 din 2021, când s-a înregistrat un salt surprinzător de mare, ceea ce a dus la o creștere de 18% pentru anul respectiv. Perioada de prognoză cuprinsă între 2022 și 2026 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire a remorcilor, ca urmare a numărului scăzut de înmatriculări de remorci în perioada 2009-2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi, în plus față de nivelul de înlocuire.