Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața de utilitare din CEE a scăzut în 2024 mult mai mult (-20%) decât cea din UE (-6,3%)

Înmatriculări de vehicule comerciale de peste 3,5 t în Europa Centrală și de Est

Înmatriculările de vehicule comerciale de peste 3,5 t au scăzut cu 6,3% în Uniunea Europeană în 2024, până la 327.896 de unități, așa cum reiese dintr-o statistică a Upply care citează ACEA (The trend in heavy goods vehicle registrations in 2024).

Aproape toate piețele europene au scăzut în 2024, începând cu primele două ca volume, Germania și Franța, dar cel mai mare regres față de 2023, de 21%, a fost în Polonia, unde în 2023 fusese cea mai mică rată de creștere dintre primele 15 piețe auto din UE ca număr de înmatriculări de vehicule comerciale. Astfel că de pe locul al treilea Polonia a coborât pe al cincilea, fiind depășită, față de 2023, de Spania și Italia.

Cazul Poloniei este simptomatic pentru încetinirea investițiilor în flote care afectează mai multe state din Europa de Est, după o perioadă de creștere puternică. Se vede asta mai ales în Lituania, aflată pe locul al optulea în UE ca număr de înmatriculări, dar și în Cehia și Ungaria, în timp ce scăderea din România, de 6,4% față de 2023, este aproximativ egală cu scăderea medie din UE.

În total în CEE cu excepția Bulgariei au fost înmatriculate anul trecut aproximativ 67.000 de vehicule comerciale, cu aproape 20% mai puține comparativ cu anul precedent, deci o scădere mult mai mare decât scăderea medie din UE.

Articole similare

Ad