Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piaţa de vehicule grele a crescut cu peste 25%

În primele trei luni din 2022 au fost înmatriculate pentru prima dată în România 1.843 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t, din care 1.717 autotractoare şi 126 de şasiuri, faţă de 1.461 în perioada similară din 2021, dintre care 1.402 au fost autotractoare şi 59, autoşasiuri. Este vorba de o creştere de 26% faţă de primul trimestru din 2021, iar pentru semiremorci, de una identică, de 27%, de la 924 de unităţi noi în 2021 la 1.174 în 2022.

În clasamentul autotractoarelor de peste 16 t conduce Mercedes-Benz, cu 360 de unităţi (faţă de 286 în primul trimestru din 2021), urmat de Volvo Trucks, cu 323 (278), şi MAN, cu 281 (185).

Pe locurile următoare sunt DAF, cu 269 în 2022 şi 230 în 2021, Ford, cu 162/126, Renault Trucks, cu 141/81, Iveco, 92/73, şi Scania, cu 89 în 2022 şi 130 în 2021.

Iar dintre cele 126 de şasiuri (în primul trimestru din 2021 au fost 59), 58 sunt Ford (24 în perioada similară a anului trecut), 25 sunt Renault Trucks (producătorul francez nu a vândut niciun şasiu nou în primele trei luni din 2021), 16 sunt IVECO (5 în 2021) şi 11 sunt Mercedes-Benz (2 în 2021). Urmează în clasament Scania (6 în 2022 şi 3 în 2021), Faun Expotec (4/0), MAN (3/10), DAF (2/4) şi Schwing (1, la fel ca în primul trimestru din 2021),

Piaţa de 6-16 t şi 3,5-6 t s-a menţinut la nivelul – foarte jos de altfel – din 2021

Din categoria autovehiculelor comerciale de 6-16 t s-au înmatriculat 62 de unităţi, deci piaţa a fost cam la acelaşi nivel din primul trimestru al lui 2021, când s-au înmatriculat 60 de astfel de utilitare.

Dintre cele 43 de autotractoare de 6-16 t (în 2021 au fost 42), mai mult de jumătate, 24, sunt IVECO (10 basculante, 5 cu temperatură controlată, 3 prelate, 1 cu cârlig ridicător, 1 pentru transport de vehicule, 1 pentru transport de animale, 1 cu obloane rabatabile, 1 furgon şi 1 cisternă), faţă de 26 în 2021, 13 sunt MAN (10 prelate, 2 furgoane şi 1 basculantă), faţă de 4, şi câte trei sunt Mercedes-Benz (1 prelată, 1 basculantă şi 1 cu obloane rabatabile) şi Renault Trucks (2 furgoane şi 1 prelată), faţă de 5, respectiv 3 în primul trimestru din 2021.

Iar dintre cele 19 şasiuri de 6-16 t (în 2021 au fost 18), 7 sunt Mercedes-Benz (5 vehicule de curăţat străzi/canale, 1 gunoieră ş.a.), faţă de 2, 5 sunt Renault Trucks (3 vehicule pentru curăţat străzi/canale şi 2 gunoiere), faţă de 4, 4 sunt IVECO (toate vidanje), faţă de 10 în 2021, când a fost liderul acestei categorii, şi 3 sunt Isuzu (toate gunoiere).

Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t s-au înmatriculat 20 de unităţi, faţă de 16 în primul trimestru din 2021.

Dintre acestea, 16 au fost autoutilitare (10 în 2021), categorie unde lider de piaţă este Mercedes-Benz (8 unităţi, toate cu temperatură controlată, faţă de niciuna în 2021). Clasamentul continuă cu Ford (3 basculante) şi Renault (2 cu temperatură controlată şi 1 cisternă) şi se încheie cu IVECO (1 vehicul cu obloane rabatabile şi 1 basculantă), faţă de 6 în 2021, când a fost liderul acestei categorii.

Iar dintre cele şase şasiuri de 3,5-6 t (în 2021 au fost 4) IVECO a vândut 2 gunoiere şi Mercedes-Benz alte două autospeciale, în timp ce în primul trimestru din 2021 MB vânduse trei unităţi, Hako 2 şi Volkswagen 1.

Dacia părăseşte în premieră podiumul categoriei de până la 3,5 t

În sfârşit, din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totală maxim autorizată de până la 3,5 t au fost înmatriculate 3.274 de unităţi noi, în scădere de data aceasta faţă de cele 3.568 din primul trimestru al anului trecut.

Dintre acestea, 3.154 sunt autoutilitare de 3,5 t, faţă de 3.411 din 2021. Lider de piaţă continuă să fie Ford, cu 537 de unităţi (312 furgoane, 117 suprastructuri deschise, 37 cu obloane rabatabile, 21 de basculante, 20 cu temperatură controlată, 20 de prelate, 5 izoterme, 2 pentru transport de vehicule, 2 camionete pick-up şi 1 cu cârlig ridicător), faţă de 705 în 2021. Urmează în clasament IVECO, 418 unităţi (120 de prelate, 86 cu temperatură controlată, 85 de furgoane, 53 cu obloane rabatabile, 47 de basculante, 9 cu cârlig ridicător, 7 pentru transport de vehicule, 5 izoterme, 3 platforme, 2 pentru transport de animale şi 1 pentru transport de geamuri), faţă de 452, şi Renault, cu 400 de unităţi (298 de furgoane, 49 cu temperatură controlată, 34 de prelate, 10 cu obloane rabatabile, 5 suprastructuri deschise, 2 basculante, 1 pentru transport de vehicule şi 1 izotermă), în uşoară creştere de data aceasta faţă de cele 395 din 2021.

Peste 100 de unităţi au mai vândut Volkswagen (336, faţă de 249 în 2021), Mercedes-Benz (322/332), Fiat (318/230), Toyota (207/188), Peugeot (146/57), Dacia (115/490 – este pentru prima dată când producătorul român, care îşi disputa locul întâi la această categorie cu Ford, este atât de departe de poziţiile fruntaşe) şi Citroën (105/90). Iar alte 13 mărci au vândut sub 100 de unităţi.

Dintre cele 120 de şasiuri de până la 3,5 t (în 2021 au fost 157), 31 sunt Ford (21 de platforme de lucru la înălţime, 3 vehicule funerare, 3 vehicule accesibile scaunelor rulante, 2 vehicule pentru pompieri, 1 vehicul funerar ş.a.), faţă de 19 în 2021, 20 sunt Renault (10 blindate, 4 ambulanţe, 4 platforme de lucru aeriene şi 2 vehicule funerare), faţă de 2, şi 14, toate blindate, sunt Veicoli Blindati Nom. Alte 19 mărci au mai înmatriculat sub 10 unităţi.

În total din cele patru categorii de greutate s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform, datelor DRPCIV, 5.050 de unităţi noi (4.788 de autoutilitare şi 262 de şasiuri) şi 10.894 rulate (10.354+540), iar 26.764 au fost reînmatriculate, faţă de 4.915, 15.210, respectiv 27.742 în primul trimestru din 2021. Iar conform calculelor noastre, care includ la categoria autovehiculelor noi şi pe cele rulate la prima înmatriculare în România, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult şase luni mai devreme de data înmatriculării în România, este vorba de 5.218 autovehicule noi în 2022 şi 5.102 în 2021.

Piaţa de semiremorci a crescut cu 27%

În primele trei luni din 2022 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 1.015 semiremorci noi şi 1.630 rulate, iar 3.690 au fost reînmatriculate, faţă de 785, 2.124, respectiv 3.445 în perioada similară din 2021. Iar conform calculelor noastre este vorba despre 1.174 de semiremorci noi în 2022 şi de 924 în 2021.

Liderul pieţei este Schmitz Cargobull, cu 349 de semiremorci (187 de prelate, 131 de basculante, 19 cu temperatură controlată, 8 izoterme, 3 pentru transport de containere şi 1 furgon), în scădere însă faţă de cele 404 din perioada similară a anului trecut. Urmează în clasament Krone, cu 151 (145 de prelate, 3 pentru transport de containere, 2 furgoane şi 1 pentru transport la temperatură controlată), faţă de 150 în 2021, şi, în revenire, Kögel, cu 135 (132 de prelate, 1 pentru transport de containere, 1 basculantă şi 1 cu temperatură controlată), faţă de 52.

Clasamentul continuă cu Schwarzmüller, cu 91 (47 de basculante, 24 de prelate, 16 cu obloane rabatabile şi 4 pentru transport de lemn), faţă de 72 în 2021, Wielton, cu 74 (56 de basculante, 17 suprastructuri deschise şi 1 pentru transport de containere, faţă de 38 în 2021), Mega (70 de basculante şi 1 pentru transport de lemn, faţă de 19 semiremorci în 2021), Meiller (61/27 de basculante), Kässbohrer, cu 36, (12 cisterne – dintre care 6 ADR – 8 basculante, 6 pentru încărcături lungi DA99, 4 platforme, 3 pentru transport de containere, 2 prelate şi 1 pentru încărcături excepţionale), faţă de 16, Berger (27 de prelate), Magyar (25 de cisterne ADR) şi Zaslaw (8 pentru transport de lemn şi 3 basculante). Iar alţi 48 de producători au vândut sub 10 semiremorci noi.

La acestea se adaugă 3.969 de remorci noi şi 2.370 rulate la prima înmatriculare în România, precum şi 4.812 reînmatriculate, faţă de 4.775, 2.649, respectiv 4.649 în aceeaşi perioadă din 2021. Cu alte cuvinte, mai puţine vehicule noi şi rulate au intrat pentru prima dată în România comparativ cu 2021, dar numărul celor care au trecut, pe piaţa internă, de la un proprietar la altul a fost mai mare decât în 2021.

Mult mai multe vehicule dezmembrate

În primul trimestru din 2022 au fost radiate 31.830 de vehicule, dintre care 23.964 au fost dezmembrate şi 7.866 au fost exportate, faţă de 21.356, 9.594, respectiv 11.762 în primul trimestru din 2021, când se remarcă, aşadar, un procent neobişnuit de mare de exporturi, peste cel al dezmembrărilor.

Printre vehiculele comerciale radiate sunt 2.882 de autoutilitare, faţă de 2.319 în 2021 (dintre care au fost exportate 1.561 în 2022 şi 1.188 în 2021), 270/277 de semiremorci (195/174 exportate), 129/131 de remorci (67/87 exportate), 101/85 de autospecializate (15/2 exportate), 96/151 de autovehicule speciale (21/31 exportate), 80/59 de autobuze (10/15 exportate), 70/54 de microbuze (11 exportate atât în 2022, cât şi în 2021), 56/81 de autotractoare (28/39 exportate), 42/30 de autospeciale (din care câte 1 exportată atât în 2022, cât şi în 2021), 13/14 remorci speciale (10/7 exportate), 5/2 semiremorci speciale, toate exportate, şi 1 remorcă lentă exportată atât în 2022, cât şi în 2021.

Articole similare