In cadrul Congresului Automobilwoche de la Berlin, Volkmar Denner, presedinte al comitetului director al Robert Bosch GmbH, a prezentat viziunea unei calatorii de afaceri in era mobilitatii conectate. El a estimat ca intre 2017 si 2022 piata globala pentru mobilitate conectata va creste cu aproape 25% pe an. Peste cativa ani, masinile vor deveni o parte activa a Internetului lucrurilor (IoT), care are capacitatea de a comunica si cu alte mijloace de transport conectate, si chiar cu casa inteligenta. „Masina, asa cum o cunoastem, va fi in curand de domeniul trecutului. Astazi folosim internetul pentru a rezerva o camera la hotel, pe viitor vom planifica si mobilitatea online”, a afirmat Denner.
Pentru a realiza acest lucru, vehiculele personale vor face parte dintr-o solutie integrata, care include transportul in comun si chiar intregi infrastructuri urbane. „Peste cativa ani, mobilitatea va fi perfect conectata,” a afirmat Denner.
Pentru a face acest lucru posibil, s-au stabilit trei etape de dezvoltare:
1) Conectivitatea incepe din spatele volanului. Chiar si azi, toate masinile noi vandute in Germania sunt activate in retea. Datele despre trafic, in timp real, serviciul eCall, de apelare in situatii de urgenta, si redarea de muzica necesita acces la internet. Bosch face posibila conducerea conectata a automobilelor in doua moduri: prin integrarea smartphone-urilor si prin instalarea de cutii de comunicare. Drept urmare, soferii de vehicule conectate isi pot utiliza sistemele de infotisment pentru a transmite atat date in timp real, cat si …