Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata isi revine din criza

Dupa ce au fost puternic loviti de criza economica, producatorii de semiremorci isi revin incet-incet. Desigur, volumele nu sunt nici pe departe la nivelele din 2007 si 2008, dar cresterile de la an la an au fost sustinute. Producatorii au prezentat la IAA numeroase inovatii si, desi ofertele au fost concentrate, asa cum era de asteptat, catre piata germana si celelalte piete occidentale stabile, Europa Centrala si de Est este privita din nou cu interes. Mai mult, se cauta distribuitori, inclusiv pentru Romania.


In prima jumatate a anului, Kögel a fost in crestere pe majoritatea pietelor europene, comparativ cu perioada similara din 2011. Iar daca 2011 s-a incheiat cu 11.960 de unitati, estimarea pentru anul acesta este ca pana la final sa se comercializeze intre 13.000 si 14.000. De altfel, cresterea Kögel in ultimii ani a fost remarcabila, de la 2.000 de semiremorci in 2009 la 5.000 in 2010 si peste dublu anul trecut.
Aproximativ 33% din productie merge pe piata germana, restul fiind pentru export. Italia este singura tara unde carosierul german si-a pastrat acelasi nivel ca in 2011 si inclusiv in Romania vanzarile au crescut in acest an. Principalele categorii de produse care au generat volume au fost basculantele si semiremorcile cu prelata.
La IAA, Kögel a prezentat in premiera noua semiremorca frigorifica PurFerro, care poate transporta orice categorie de produse, indiferent de temperatura de pastrare. Gratie unei circulatii imbunatatite a aerului rece la interior, unde spatiul util a fost marit cu 20 mm, iar stratul de izolatie este mai gros, consumul de energie a fost scazut cu 2-4%. Greutatea proprie a semiremorcii a fost redusa, astfel ca sarcina utila a crescut cu 2%. Per total, reprezentantii Kögel au aratat ca, utilizand noua semiremorca, se obtine anual o economie de aproximativ 1.000 de euro.
O alta noutate este semiremorca avand suport incorporat pentru rezervoarele de gaz natural comprimat pentru camioanele cu motorizare CNG. Capacitatea rezervoarelor incarcate pe suprastructura este de 1.800 l, ceea ce asigura o autonomie de peste 1.000 km. Consumul de combustibil este redus la camionul pe CNG cu circa 10% fata de cel pe motorina, iar emisiile de CO2 sunt diminuate cu 70%. La acest lucru contribuie si aerodinamica imbunatatita a semiremorcii. De asemenea, zgomotul este mult mai mic.
Remorca basculabila cu doua axe asigura o economie in exploatare de pana la 12%. La constructia ei se foloseste un mix de otel, aluminiu si materiale compozite in diferite combinatii, cu diverse grosimi ale peretilor laterali, astfel ca volumul util poate fi de 24 sau 27 m3. Vopsirea catodica asigura rezistenta de durata la coroziune, iar designul modular permite inlocuirea rapida a componentelor la nevoie.
Printre alte noutati la IAA se numara Kögel FlexiUse (sa de cuplare cu reglare a inaltimii intre 965 si 1.150 mm si tavan cu reglare independenta pe inaltime in partea din fata si in spate), Kögel Port 45 Multiplex (sasiu cu extensii glisante …

Articole similare