Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata romaneasca, strategica pentru Otokar

Otokar este prezent pe piata romaneasca de multi ani, fiind reprezentat de diferiti dealeri, care, de-a lungul timpului, au avut si perioade bune, si mai putin bune in vanzari. A lipsit insa constanta, dar si forta financiara pentru unii dintre furnizori pentru a sustine cu servicii post-vanzare competitive produsele plasate pe piata. Acum, odata cu livrarea flotei de 400 de autobuze Kent catre Societatea de Transport Bucuresti, Otokar Otomotiv a intrat direct pe piata si doreste sa dezvolte, pe langa transportul urban, segmentele intercity si turistic. Despre planurile Otokar Otomotiv in Romania am discutat cu Denis Toublanc, Marketing Director Otokar Europe SAS France.


Tranzit: Cum este Otokar organizat in Romania? Cati angajati lucreaza la acest moment pentru companie si pe ce segmente de piata doriti sa va concentrati?
Denis Toublanc:
Otokar si-a deschis subsidiara romaneasca in primavara anului trecut. Numele companiei nou infiintate este Otokar Europe Filiala Bucuresti SRL, iar biroul nostru este localizat in Capitala. Echipa a fost extinsa pentru a putea realiza activitatile de vanzare din Romania, avand in vedere ca reteaua de service-uri autorizate pentru autobuze interurbane/turistice era deja stabilita si raspandita pe intreg teritoriul Romaniei, cu 12 centre de reparatii. Detaliile acestora din urma sunt disponibile pe site-ul nostru. Astfel, incluzand personalul post-vanzare ce deserveste transportul public din Bucuresti, in prezent suntem o echipa de 40 de persoane si intentionam sa crestem.
In ceea ce priveste vanzarile de autobuze, ne concentram asupra tuturor achizitiilor din cadrul portofoliului de produse Otokar, iar in privinta vanzarilor de retail, vom fi prezenti la evenimentul Expo Tranzit din Cluj, de la sfarsitul lui mai, ceea ce reprezinta o mare oportunitate de a ne prezenta oficial clientiilor romani.

Veti continua, asadar, sa urmariti licitatiile de autobuze urbane in paralel cu dezvoltarea business-ului in directia sectorului privat?
Da, planul nostru este sa ne concentram atat pe piata de retail, cat si pe viitoarele licitatii de autobuze din Romania. Consideram ca este un avantaj atat pentru clientii romani din zona de retail, cat si pentru autoritatile publice de a avea un alt producator care sa aiba o entitate aici si vedem aceasta oportunitate ca fiind cruciala pentru toate partile implicate, pentru a crea si utiliza solutii de afaceri mai eficiente.

Cine a gestionat activitatea pe piata romaneasca inainte de castigarea licitatiei pentru STB si infiintarea filialei Bucuresti?
Inainte de infiintarea Otokar Europe Filiala Bucuresti, activitatile de vanzare si marketing ale autobuzelor Otokar in Romania au fost gestionate de Otokar Europe SAS, iar distributia de piese de schimb pentru clientii de retail a fost sustinuta de partenerii nostri autorizati, Megarosa Trade SRL.

Veti continua colaborarea cu partenerii anteriori?
Otokar Europe SAS si Otokar Europe Filiala Bucuresti SRL sunt singurele companii responsabile pentru distributia autobuzelor Otokar pe piata romaneasca.

Sunteti multumiti cu notorietatea brandului Otokar in Romania? Cum sunt vehiculele primite pe piata?
In ceea ce priveste performantele operationale ale autobuzelor din Bucuresti, am avut cateva incidente care s-au transformat in cazuri mai putin placute, fiind mediatizate asiduu de presa care cauta senzationalul. Interventia in baza garantiei face parte insa din raspunderea noastra contractuala, iar pana in acest moment ne-am conformat pe deplin acestei obligatii.
Ne simtim increzatori sa ne indeplinim sarcinile pentru operatiunile din Bucuresti pentru urmatorii opt ani si vom continua sa depunem eforturi pentru a servi cetateni din Capitala in cel mai bun mod posibil.
Din punct de vedere al clientilor romani din industria autobuzelor, produsele Otokar sunt bine primite datorita robustetei si fiabilitatii acestora, aspect confirmat si de vanzarile repetate de autobuze Otokar. Pe de alta parte, avem avantajul apartenetei la grupul KOÇ si suntem pe deplin dedicati sa impartasim identitatea si cultura noastra organizationala cu clientii, sa ii ascultam si sa cream un canal de comunicare bidirectional pentru succes mutual.
In plus, avem experienta Otokar Europe SAS, infiintata in 2011 in Franta, pentru a deservi pietele de autobuze din Europa de Vest, care sunt si principalele piete de export pentru Otokar – Franta, Italia, Spania, Germania, Belgia. Credem ca vom avea acelasi succes si in Romania.

Care sunt urmatorii pasi in vederea consolidarii pozitiei Otokar in Romania?
Vom fi in stransa legatura cu clientii care au o acoperire directa, vom urmari tendintele pietei, vom folosi experienta noastra pe piata europeana si ne vom folosi de capacitatea de productie si de calitatea produselor. In acelasi timp, ne vom concentra pe operatiunile de post-vanzare ale proiectului din Bucuresti, precum si pe noile achizitiile publice de autobuze.

Cum apreciati importurile de autobuze Otokar in Romania de la diversi dealeri turci? Veti face ceva in acest sens? Este o problema daca vehiculele intra pe piata pe aceste canale?
Afacerea transfrontaliera cu vehicule uzate este comert liber si, in calitate de producator, nu putem sa-l reglementam legal, dar clientii stiu deja ca acest lucru nu este un proces continuu si fiabil si poate fi afectat de schimbarea reglementarilor dintre Turcia si Uniunea Europeana. Vom incerca sa oferim clientilor o solutie fiabila prin intermediul entitatii noastre romanesti, astfel incat operatorul de autobuz sa ramana transportator, asa cum stim ca ar prefera.

Ce angajamente va luati pe segmentul post-vanzare? Cum asigurati furnizarea de piese de schimb in Romania?
Partenerul nostru a stabilit o retea de 12 puncte de service dedicate vanzarilor de retail si furnizarii pieselor de schimb pe intreg teritoriul Romaniei. Pe de alta parte, echipa noastra de servicii post-vanzare, care este dedicata in prezent proiectului din Bucuresti, poate fi consolidata si utilizata in cazul unor noi livrari de autobuze catre clienti.

Este Romania cea mai importanta piata est-europeana pentru Otokar la acest moment? In ce alte tari vecine derulati operatiuni?
Intr-adevar, Romania este cea mai importanta piata est-europeana in prezent, impreuna cu Serbia si Polonia. Am avut livrari in orase ca Sofia, Plovdiv, Zagreb, Praga, iar Belgrad si Varsovia sunt printre primele in topul vanzarilor. Recent, am livrat 66 de autobuze Kent si 34 Vectio C low-entry (9 m lungime) catre ZTM Varsovia, care sunt operate de Arriva Polska.

Articole similare