Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața se concentrează în jurul marilor jucători

După ani de pionierat și dezvoltare liniară, FAN Courier este provocat de noii jucători creați prin investițiile externe ale grupului Dante International, în cazul Delivery Solutions, creat prin preluarea Sameday, și ale fondului de investiții Mid Europa Partners, care a preluat Cargus. Reinvestirea constantă a profitului face din FAN Courier în continuare cel mai important curier la nivel național, însă intuiția importanței lockerului în livrările de e-commerce a creat un avantaj competitiv imens pentru Sameday, care a depășit 3.000 de lockere instalate la nivel național și alte 1.000 pe piețele internaționale. FAN Courier încearcă să recupereze teren, la fel și Cargus, fiecare dintre cei trei dorindu-și să fie prima opțiune a cumpărătorului de e-commerce, care momentan aduce cele mai multe volume de comenzi. O altă tendință o reprezintă dezvoltarea unei companii de fulfillment. Dacă Sameday își permite să dezvolte servicii dedicate pentru volumele imense care vin de la eMAG, cu care împarte aceiași acționari, Cargus a internalizat unul dintre cei mai importanți fulfilleri independenți, QeOPS, iar FAN Courier vizează extinderea spațiului de depozitare destinat activităților de fulfillment, prin inaugurarea unui nou depozit dedicat, în Ștefăneștii de Jos. Câțiva jucători încearcă să se nișeze pe servicii de livrare speciale – pentru produse agabaritice, cross-border sau B2B – neținând pasul cu bugetele de zeci de milioane de euro investiți anual de top 3 în digitalizare, depozite, automatizări, rețele de lockere, mașini sau diferite aplicații care să ridice calitatea serviciilor. Iar celorlalți le rămâne calea parteneriatelor, concurența fiind extrem de mare pe o piață de puțin peste un miliard de euro, al cărei potențial de creștere este însă încă foarte mare.

La sfârșitul lui 2021 în România erau înregistrate peste 4.000 de companii cu cod CAEN 5320 – Alte activități poștale și de curier – care au realizat împreună o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de euro (0,29% din cifra de afaceri a României) și un profit de 139,4 milioane de euro (0,31% din profitul net realizat în România) cu 22.436 de angajați (0,58% din totalul de angajați la nivel național).

Primii 63 de curieri în funcție de cifra de afaceri obținută în 2021 au înregistrat în total aproape 1,17 miliarde de euro – deci circa 90% din cifra de afaceri realizată de toate cele 4.000 de firme din segment – cu 141,33 de milioane de euro mai mult decât în 2020.

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, topul curierilor este condus de FAN Courier Express, cu 211,5 milioane de euro, urmat de Delivery Solutions (Sameday) – 121,5 milioane de euro, Cargus – 91,11 milioane de euro, DHL International Romania – 84,35 de milioane de euro și GLS General Logistics Systems – 68 de milioane de euro.

Practic, primii 5 curieri realizează împreună jumătate din cifra de afaceri a celor peste 4.000 de firme de pe acest segment, mulți dintre cei din top 50 fiind, de fapt, subcontractori care lucrează pe diferite regiuni ale țării pentru cei mari, astfel că businessul de curierat este în realitate mult mai mic decât cele 1,3 miliarde de euro consemnate în dreptul firmelor cu codul CAEN reprezentativ.

Peste 60 de milioane de euro au mai făcut DPD (65,58) și Fedex Express Romania Transportation (64,66), următoarele clasate coborând la 27,86 de milioane – Nemo Express Logistic – sau sub 20 de milioane – DSC Express Logistic (17,25), Pink Post Solutions (16,34 de milioane de euro) și Pink Post Office (15 milioane de euro), pe locurile 11-20 fiind firme cu cifre de afaceri medii de 3-4 milioane de euro.

Cele mai mari creșteri ale cifrelor de afaceri în 2021 le-au înregistrat Delivery Solutions – 47,8 milioane de euro (până la 121,5 milioane de euro) și FAN Courier Express – 42,5 milioane de euro (până la 211,5 milioane de euro). DPD a avut o creștere de 27%, până la 65,6 milioane de euro (+14,28 de milioane de euro). GLS a crescut, de asemenea, cu 20% (+11,73 de milioane de euro), ajungând în 2021 la 68,1 milioane de euro. Fedex Express Romania Transportation și Cargus au avut evoluții mai modeste cu 9, respectiv 6%, ajungând la creșteri de 7, respectiv 6,5 milioane de euro: 64,66 de milioane de euro (Fedex) și 91,11 milioane de euro (Cargus).

Creșteri de 2-3 milioane de euro au înregistrat DHL International Romania (+3,3 milioane de euro), care a ajuns la 84,35 de milioane de euro cifră de afaceri în 2021, și DSC Express Logistic (+2,37 de milioane de euro) – 17,25 de milioane de euro cifră de afaceri în 2021. Peste două milioane de euro creștere a mai avut Pink Post Solutions, care a ajuns în 2021 la 16,34 milioane de euro. O creștere de peste 1,5 milioane de euro în planul cifrei de afaceri în 2021 au mai avut Pandoras Courier (4,17 milioane de euro), Caffe Corint (2,56 de milioane de euro), World Courier Romania (2,71 de milioane de euro) și Sipro Textile (2,12 milioane de euro). Bulgarii de la Econt For You au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 1,26 de milioane de euro, ajungând anul trecut la 9 milioane de euro.

Top 63 curieri realizează 56% din profitul total al firmelor din segment

Faptul că piața de curierat e mult mai mică decât lasă să se vadă numărul mare de firme înregistrate cu cod CAEN 5320 este evident și din profitul obținut la nivelul întregului segment. Dacă cifra de afaceri se dublează într-o oarecare măsură la nivel de ramură – cifrele de afaceri subcontractate de cei mici de la cei mari apărând și în dreptul curierilor principali și al subcontractorilor lor – profitul cumulat e cel real pe ramură și se ridică la numai 130,4 milioane de euro pe toată piața. Mai mult de jumătate din profit îl realizează cele mai mari 63 de companii de curierat – 73,71 de milioane de euro în 2021, în scădere cu 1,75 de milioane de euro față de 2020. Și asta ținând cont că circa 10 companii din cele 63 cu cele mai mari cote de piață au înregistrat pierderi în 2021. Cea mai mare pierdere, de 11 milioane de euro, a înregistrat-o Cargus, care, deși a fost cumpărată în 2018 de fondul de investiții Mid Europa Partners, nu a avut timpul necesar pentru a reveni. Din acest an, însă, cu mai multe hub-uri nou deschise și cu mai multe opțiuni de livrare (inclusiv la punct fix), Cargus își propune să revină nu numai ca opțiune principală pentru clienți, cât și în planul profitabilității.

Pierderi mai mici au înregistrat și Pink Post Office – 550.771 de euro – și Nemo Express Logistic – cu o pierdere 384.000 de euro. Pierderea înregistrată împreună cu Nemo Prod Com Express a atins aproape 450.000 de euro, iar anul acesta Nemo și-a adâncit pierderile, și-a schimbat acționariatul și apoi a anunțat intrarea în insolvență în octombrie 2022, semn că livrările B-to-B nu au mers foarte bine în ultimii ani și că totuși câștigători pe segmentul de curierat sunt mai ales cei care și-au crescut foarte mult volumele e-commerce.

Poșta Română și Sameday au revenit pe profit

Din punct de vedere al profitului, cea mai mare creștere în 2021 a înregistrat-o Compania Națională Poșta Română, care și-a crescut profitul cu 2,5 milioane de euro, urmată de GLS (General Logistic Systems România), cu o creștere de 2,1 milioane de euro.

Delivery Solutions a avut un profit net de 882.388 de euro în 2021, după ce în 2020 înregistrase o pierdere de 2,28 de milioane de euro, iar în 2019 a avut o pierdere de 10,7 milioane de euro. Bookster Experience este pe locul al patrulea din punct de vedere al creșterii profitabilității, cu un profit de 719.739 de euro în 2021, după ce în 2020 a înregistrat o pierdere mică de 171 de euro. Econt For You a avut o creștere a profitului de 607.256 de euro de la 151.824 de euro în 2020. Cu peste 100.000 profit, au mai crescut în planul profitabilității 10 firme: Ak Post Courier Services, Pascal, Dynamic Parcel Distribution, Top Prestport Com, Pink Post Solutions, Total Post Solutions, Curiera Transport Solutions, Craiss Logistik, Andav Logistic Expert și Transilvania Post.

FAN Courier a diminuat profitul, dar crește investițiile

Pentru FAN Courier, 2021 a fost un an în care eficientizarea rețelei operaționale a fost prioritară, aceasta însemnând creșterea investițiilor în rețea și în consolidarea proiectelor de digitalizare și automatizare începute anterior. În consecință, marja de profit a fost inferioară celei din 2020, atingând un profit net de aproximativ 32 de milioane de euro.

„FAN Courier s-a dezvoltat de-a lungul timpului și și-a consolidat poziția de lider al pieței locale de curierat, alocând permanent fonduri pentru investiții, indiferent că vorbim de investiții pentru extinderea pe orizontală a afacerii sau pentru dezvoltarea pe verticală – creșterea productivității, automatizare, digitalizare, introducere de soluții inovative. Dacă la finalul lui 2018 investițiile consolidate ale companiei depășeau 135 de milioane de euro, în ultimii trei ani nivelul acestora a crescut cu încă aproape 50 de milioane de euro. Doar în 2021, planul de investiții a totalizat aproximativ 25 de milioane de euro, iar sumele alocate au mers pe mai multe direcții de dezvoltare: creșterea calității serviciilor, productivitate, resursă umană, resurse operaționale (parc auto și echipamente), depozite. De asemenea, au fost alocate sume importante pentru modernizarea tehnologiilor IT și digitalizare și pentru securizarea datelor. Așadar, investițiile sunt menite să ne ajute să creștem calitatea serviciilor prestate, să sporim securitatea cibernetică a sistemelor noastre, dar și securitatea fizică a angajaților, să dezvoltăm echipele și să creștem productivitatea”, a precizat FAN Courier într-un răspuns oficial pentru revista Tranzit.

Investiții masive ale principalilor jucători

Cele mai mari active le deține Poșta Română (peste 209 milioane de euro, în scădere cu aproape 5,8 milioane de euro), urmată de FAN Courier (155,15 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2020, adică cu 13,76 de milioane de euro). Multe dintre investițiile din 2021 au mers în capacități noi de depozitare și în autovehicule.

„FAN Courier își dezvoltă constant flota auto, pe măsura extinderii dezvoltării teritoriale, flota auto fiind unul dintre activele importante ale companiei. Anual, investițiile în flotă urmăresc extinderea prin achiziții noi și siguranța, prin servicii de mentenanță. În prezent, flota auto numără 4.577 de vehicule, dintre care aproximativ 270 de camioane. În București, FAN Courier operează cu 1.900 de vehicule, iar în țară cu 2.677.”

Compania a continuat investițiile și în 2022, bugetul de investiții fiind estimat la 30 milioane de euro. Direcțiile principale de dezvoltare au inclus finalizarea hub-urilor din Brașov și Cluj-Napoca, demararea lucrărilor pentru construcția noului centru logistic de la Ștefăneștii de Jos, pentru activități de fulfillment, spații de birouri și extinderea rețelei de lockere la nivel național. De asemenea, FAN Courier a continuat digitalizarea și tehnologizarea, principalele două direcții de dezvoltare și în 2021. Compania a inaugurat în mai hub-ul din Cluj-Napoca, pe un teren de 44.000 m2, în construcția căruia a investit 14,5 milioane de euro. Acesta a fost primul proiect din România prevăzut cu o soluție care optimizează fluxul de curierat și reduce timpii de sortare și tranzit. Hub-ul din Cluj-Napoca este al doilea ca mărime deținut de FAN Courier, după cel din Ștefăneștii de Jos, construit acum 10 ani, dar modernizat recent.

Iar investițiile continuă prin construcția unui alt hub de sortare/încărcare/descărcare la Sibiu, unde s-a achiziționat deja un teren, în timp ce la Ștefăneștii de Jos va fi deschis curând un centru logistic.

Pe locul al treilea în topul activelor se situează Cargus, cu active la finalul lui 2021 în valoare de 121,26 de milioane de euro (în scădere cu 17,27 de milioane de euro față de 2020).

După ce în 2020 și 2021 a investit circa 4 milioane de euro în dezvoltarea aplicației de mobil și peste 8,5 milioane de euro în infrastructura logistică, firma a anunțat investiții de 55 de milioane de euro pentru următorii 2,5 ani: 40 de milioane sunt destinate instalării de APM-uri, iar restul de 15 milioane sunt alocați digitalizării și dezvoltării activității logistice.

Sameday a avut cea mai mare creștere a activelor în 2021, când practic și-a dublat valoarea lor de la 38,69 la 75,32 de milioane de euro.

Spre deosebire de Cargus, care și-a extins rețeaua de depozite prin închirierea de locații noi, Sameday urmează aceeași „rețetă” ca și eMAG. A început atât cu depozite închiriate – unul la Rudeni, de 22.000 m2, și unul în cadrul unui fost showroom auto din Tunari – cât și construite pe cont propriu: un centru complementar de la Rudeni este construit de compania Dante International, a grupului sud-african Naspers și a antreprenorului Iulian Stanciu, care deține și eMAG. Astfel, împreună cu cele două depozite eMAG – fiecare de circa 130.000 m2 – portofoliul logistic al Dante International depășește deja 170 de milioane de euro, fiind, astfel, unul dintre principalii dezvoltatori de parcuri logistice din țară. Și probabil că vor urma și alte depozite în curând, tot pentru nevoi proprii.

Pentru extinderea regională, Sameday a înființat anul acesta o companie de consultanță în zona tehnologiei informației, cu care va pregăti dezvoltarea internațională a companiei.

Investiții foarte mari au mai făcut în 2021 GLS (+5,87  de milioane de euro) și DPD.

DPD România a investit în 2021 aproximativ 3,5 milioane de euro în dezvoltarea flotei de mașini de livrare, în modernizarea centrelor logistice, relocarea depozitelor, precum și în benzile de sortare și automatizare a proceselor din depozitele companiei. În prezent flota DPD (proprie și a francizorilor) include aproximativ 300 de camioane pentru long haulage și 1.500 de mașini pentru curierat.

Compania operează la nivel național o suprafață de depozitare de 39.000 m2, închiriată în proporție de 100%.

Migrația către lockere a determinat investiții importante ale marilor jucători

Unul dintre factorii care au determinat creșterea activelor în industrie l-a reprezentat popularitatea pe care a câștigat-o livrarea la punct fix. Sameday a intuit cel mai bine tendința pieței și a investit masiv în rețeaua de lockere, acest serviciu disponibil în oferta sa contribuind major la creșterea din 2021 și cea pe care o vom vedea la finalul lui 2022.

„Sameday a evoluat constant, iar investițiile în tehnologie, procesul de extindere a rețelei de lockere easybox, dar și digitalizarea rămân în continuare prioritățile noastre. Acestea ne permit să le oferim clienților flexibilitate, predictibilitate, viteză de livrare, dar și o atenție sporită mediului prin easybox-uri independente energetic și utilizarea pentru livrările în interval a unei flote de mașini cu emișii de carbon 0”, au precizat reprezentanții Sameday.

Aceștia au adăugat că în 2021 investițiile companiei au crescut la 50 de milioane de euro, cu o pondere semnificativă în zona de tehnologie, în vederea optimizării capacității de sortare și livrare și a armonizării proceselor interne cu așteptările clienților. „Am continuat să investim în tehnologia hardware și software, precum și în deschiderea de noi centre logistice, agenții noi în București și în țară. Anul precedent am extins flota cu peste 20% și am continuat expansiunea rețelei easybox, care a depășit anul acesta 3.000 de unități în România și 1.000 în Ungaria.”

Potrivit Sameday, easybox este metoda de livrare cu cea mai mare creștere în preferințele consumatorilor online din România.

„Livrarea la lockerele easybox a schimbat paradigma în domeniul de curierat, în last mile-ul european, dar și global. Serviciul easybox a devenit un nou standard de livrare în România pentru magazinele online, iar gradul de adopție a acestui serviciu se reflectă în creșterea semnificativă a volumelor la easybox. Peste 60% dintre consumatori preferă magazinele cu livrare la easybox, iar un procent de peste 81% dintre consumatori au testat și preferă acest serviciu datorită flexibilității (comenzile pot fi ridicate oricând, în termen de 36 până la 72 de ore, iar peste 35% dintre consumatori preferă să ridice comenzile noaptea).”

În ceea ce privește capacitatea de depozitare, Sameday folosea la începutul lui 2022 mai multe huburi regionale cu o cuprafață totală de peste 50.000 m2.

„Viteza rămâne un obiectiv cheie în curierat. De aceea, modelul de business al Sameday nu presupune depozitarea coletelor transportate. Hub-urile și agențiile locale sunt zone de tranzit pentru colete, aici derulându-se procese specifice de sortare, încărcare, descărcare a comenzilor. Accentul cade pe optimizarea spațiului și pe tehnologizare, în detrimentul suprafeței totale deținute sau închiriate.”

Având direcții clare de dezvoltare și volume garantate din partea acționarilor majoritari, Sameday își poate eficientiza activitatea investind în benzi de sortare automatizate specifice tipului de livrare (la locker sau la domiciliu), precum și tipului de ambalaje folosite de clienții săi (în special eMAG, care este cel mai mare client și care folosește ambalaje specifice).

FAN Courier relansează rețeaua de lockere

La 5 ani de la lansarea primelor lockere din România – eBOX – FAN Courier investește peste 10 milioane de euro în noua rețea FANbox. Cu 300 de lockere deja instalate în București și în principalele orașe din țară, rețeaua se extinde constant. Lockerele FANbox sunt amplasate în zone comerciale, de business sau rezidențiale, astfel încât destinatarul să își poată ridica ușor coletul, la orice oră. Toate lockerele FANbox permit plata cu cardul și pot fi folosite pentru drop-off și pick-up, atât de clienții persoane fizice, cât și persoane juridice.

Pentru a crește productivitatea și pentru a scădea emisiile de CO2, FAN Courier continuă să investească în rețeaua de puncte de predare/ridicare (PUDO), atât prin extinderea rețelei Collect Point (care are deja peste 1.000 de puncte), cât și prin rețeaua de sedii FAN Courier (140 de locații proprii, în toată țara).

Cargus investește 40 de milioane în rețeaua de livrare la punct fix

Cargus a anunțat, de asemenea, instalarea a 300 de lockere până la finalul anului, toate în București, pentru viitor intenția fiind de a ajunge la 7.000 de lockere la nivel național. Primele sunt amplasate în rețele de retail (Kaufland, Carrefour), benzinării (OMV, Petrom), și, de asemenea, în zone rezidențiale dense, dar ușor accesibile.

De asemenea, Cargus a dezvoltat o rețea de 2.600 de puncte de predare/colectare (PUDO) la nivel național, stabilite în cadrul unor parteneriate cu mici întreprinzători cu business-uri diferite (magazine, florării, centre de wellness, coafor) și rețele de retail naționale, care înglobează acest business suplimentar. Creșterea rețelei de livrare la punct fix se datorează parteneriatelor strategice stabilite cu companii importante, precum cel cu PayPoint.

Până la finalul anului, Cargus își propune să aibă în funcțiune o rețea de 3.000 de puncte fixe, care are un potențial de peste 75.000 de colete livrate pe zi.

Mii de angajați lucrează în curierat

Cel mai mare număr de angajați din sector îl avea la final de 2021 CN Poșta Română (23.144), urmat de FAN Courier (3.386, cu 352 mai mulți decât în 2020) și Sameday (1.114, cu 389 mai mulți decât cu un an în urmă).

Potrivit Top Firme, FAN Courier este unul dintre cei mai mari angajatori la nivel național, fiind pe locul al 52-lea la final de 2021, însă între timp numărul de angajați a crescut și mai mult.

În martie 2022, FAN Courier avea „7.600 de angajați și colaboratori, 3.602 fiind numărul angajaților care acoperă serviciile furnizate în București și județul Ilfov. Politica de personal a companiei vizează creșterea numărului salariaților și colaboratorilor cu minimum 5%, dar acest procent diferă de la un an la altul. În perioada pandemiei, ca efect al închiderii altor business-uri, numărul angajaților a crescut cu un procent mai mare.”

În martie 2022, Sameday declara că a ajuns la o echipă de 4.500 de angajați și un parc auto de peste 3.200 de vehicule care deservesc toate zonele de activitate, iar echipa DPD România numără peste 2.100 de angajați, dintre care 700 proprii și 1.400 ai francizorilor.

Creșterea calității serviciilor, o preocupare continuă pentru top 10

FAN Courier și Sameday monitorizează constant gradul de satisfacție a clienților, precum și așteptările pe care aceștia le au de la partenerul și furnizorul lor de servicii de curierat.

„Oriunde, cu plăcere.”, sloganul FAN, reflectă realitatea activității curente a echipelor companiei. „Numeroasele servicii pe care le oferim au fost răspunsul nostru la nevoile identificate pe piață cu ajutorul clienților. Măsurăm anual nivelul de satisfacție a clienților și calitatea serviciilor pe care le oferim, iar cercetările calitative pe care le realizăm periodic urmăresc mai mulți indicatori, printre care respectarea termenului de livrare, securitatea și integritatea expedițiilor, interacțiunea clienților cu compania (customer journey, de la onboarding până la plata serviciilor), flexibilitate în livrare (posibilitatea schimbării adresei de livrare în sistem, livrarea în intervalul convenit cu clientul, livrarea la punct fix și altele), flexibilitatea modalității de plată a serviciului/produsului (cash sau cu card). Din fiecare raport descoperim zonele unde mai avem de lucrat, iar eforturile și investițiile pe care le decid acționariatul și managementul companiei au ca scop tocmai îmbunătățirea acestora. Relaționarea directă și onestă cu clienții noștri se vede în concluziile cercetărilor. Ultima, cea din 2021, a confirmat încă o dată popularitatea brandului, încrederea publică de care se bucură în rândul clienților. Utilizatorii curenți ai serviciilor FAN Courier evaluează pozitiv persoana dedicată din FAN cu care țin legătura pe toate atributele – promptitudine, disponibilitate, pro-activitate și înțelegerea nevoilor”, au menționat reprezentanții FAN Courier.

Și acțiunile Sameday sunt orientate către crearea de valoare pentru consumatori. „Studiile noastre ilustrează dorința clienților de a beneficia de servicii de calitate, care să răspundă exigențelor în materie de timp de livrare, integritate a coletelor și flexibilitate. Cercetările noastre confirmă că viteza de livrare a devenit un standard așteptat de clienți, rapiditatea livrării și respectarea promisiunii de livrare plasându-se în top 5 indicatori urmăriți de consumatori în definirea serviciului ideal de curierat. Totodată, urmărim asigurarea integrității coletelor, aspectul considerat de clienți ca fiind cel mai important în evaluarea performanței de livrare și unul dintre indicatorii unde Sameday este lider.”

Flexibilitatea în alegerea metodei de livrare preferate, controlul asupra timpului propriu, proximitatea și conveniența sunt aspecte pe care clienții le urmăresc constant, dar și elemente definitorii ale livrării la easybox. „Într-una dintre cercetările noastre am constatat că peste 60% dintre persoanele care comandă online preferă easybox întrucât îl consideră o opțiune excelentă, o alternativă pentru livrările la domiciliu (78%), foarte ușor de folosit (84%). Asta face ca existența livrării în locker să impacteze decizia de cumpărare în 60% din cazuri.”

În urmă cu aproximativ 14 ani, diferențiatorul Sameday pe piață îl reprezenta viteza, iar promisiunea de valoare o constituia livrarea în aceeași zi. Și astăzi, în zona București-Ilfov oferă livrare în interval, în aceeași zi, într-un termen de două ore de la ridicare. „Odată cu maturizarea businesului, am diversificat portofoliul de servicii pentru a răspunde nevoilor pieței și ale clienților din toată țara și din Ungaria, începând cu 2020. Livrarea în 24 de ore este un standard pentru Sameday oriunde în România și un serviciu însoțit de beneficiile unei interacțiuni digitalizate.”

În prezent, serviciul Sameday care oferă predictibilitate la scară și control celui mai mare număr de clienți este easybox. „Din 2018, când ne-am propus să revoluționăm experiența din last-mile prin instalarea primelor easybox-uri, am ajuns la o rețea de peste 3.000 de unități în România și Ungaria, și la milioane de clienți deserviți. Adopția easybox a depășit de la finalul anului trecut pragul de 50% în București și vedem un trend crescător și în țară, indiferent de regiune principala piedică în calea utilizării serviciului fiind existența unui easybox în proximitate. De aceea, continuăm ritmul accelerat al instalărilor, mergând către noi localități. Ne propunem să atingem peste 3.500 de easybox-uri în România și 1.000 în Ungaria.”

DPD România a implementat în iunie 2021 serviciul PREDICT, cu ajutorul căruia clienții pot afla cu precizie intervalul de 60 de minute în care urmează să le fie livrat coletul. Astfel, în momentul preluării comenzii de către curier, destinatarul primește prin SMS și e-mail un link către aplicația Smart Control. În acest fel, are control total asupra livrării coletului (confirmare adresă, redirecționare către oficiu sau automat DPDbox). În dimineața livrării, destinatarul află intervalul precis de 60 de minute în care va avea loc livrarea. Serviciul PREDICT, disponibil în martie 2021 în Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Sibiu, Timișoara, București și județul Ilfov, a fost deja implementat la nivel național.

Din octombrie 2021, curierii DPD pot accepta plăți contactless la livrarea coletelor printr-o soluție IT oferită de Mastercard, OTP Bank și Honeywell, fiind pentru prima dată când un dispozitiv destinat întreprinderilor, Honeywell ScanPal, este transformat într-un POS, datorită aplicației Tap on Phone oferite de OTP Bank. Plățile pot fi efectuate cu orice card contactless sau folosind un portofel electronic, caz în care nu este solicitat codul PIN, autentificarea tranzacției fiind realizată direct în wallet. Serviciul este disponibil atât pentru companii, cât și pentru consumatori. Această soluție a fost deja implementată în majoritatea orașelor mari.

În privința soluțiilor care îmbunătățesc experiența comercianților și consumatorilor de ecommerce, Cargus a investit în multiple opțiuni de integrare și în crearea unui ecosistem de beneficii și a unei echipe de consultanți dedicați. De asemenea, asigură o vizibilitate integrată asupra experienței consumatorilor prin dezvoltarea unui client dashboard, care oferă flexibilitate, transparență, control.

Mai mult, în ceea ce privește soluțiile de plată, Cargus oferă clienților posibilitatea de a plăti cash, cu cardul la curier și prin soluția de plată Pay by Link.

Articole similare

Ad