Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Piata spaniola iese usor din criza

161 de expozanti s-au reunit la sfarsitul lui octombrie la Madrid, pentru o noua editie a salonului international de autobuze si autocare FIAA. Printre noutatile prezentate anul acesta se numara gama Iveco Daily Minibus Euro 6, Scania Citywide, destinat transportului urban si suburban, autobuzul electric Irizar i2e si minibusul electric Car-Bus.net, dezvoltat in colaborare cu Rampini. Oferta de autobuze, autocare si sasiuri a fost acompaniata de o gama completa de componente si accesorii. In spatiul exterior amenajat special pentru teste vizitatorii au putut sa incerce 15 vehicule Iveco, Mercedes-Benz, Setra, Otokar, Vectia, MAN si XMQ.
 

Piata spaniola de autobuze si autocare iese usor-usor din criza, dupa ce in ultimii patru ani carosierii locali, cu capacitati modeste de productie, s-au zbatut sa evite falimentul. Pe segmentul vehiculelor de transport persoane de peste 8 t se estimeaza anul acesta vanzarea a 1.350 de unitati, dupa ce 2013 s-a inchis cu 1.265 de vehicule. Iar pentru anul viitor se preconizeaza comercializarea unui numar suplimentar de 300 de unitati. In primele noua luni din 2014 autobuzele intercity si autocarele au reprezentat 79% din vanzari, iar autobuzele urbane, 21%.
Tendinta pozitiva a pietei s-a reflectat si in expozitia de profil FIAA Madrid, care are loc in capitala Spaniei la fiecare doi ani. Producatorii au trecut cu bine la Euro 6 si au deschis caietele de comenzi pentru anul urmator.
Castrosua si Indcar, doi carosieri de referinta pentru piata iberica, au anuntat cu prilejul FIAA incheierea unei aliante strategice, care sa le permita sa fie mai competitivi. Cele doua companii isi vor uni fortele, incepand cu anul viitor, atat pentru comercializarea vehiculelor ambelor marci, cat si pentru dezvoltarea de produse, fabricatie, marketing si post-vanzare.
Indcar si Castrosua produc impreuna aproximativ 1.000 de vehicule anual, vanzarile depasind 75 de milioane de euro. In cele patru fabrici din Europa lucreaza peste 500 de angajati.
Gama de produse Indcar include microbuze StradaMB de 13-23 de locuri, in configuratii pentru transport elevi, turistic si mixt, minibuze turistice cu capacitate intre 27 si 34 de locuri, pe sasiu Iveco (modelele Next, Mago2, Wing si Mobi) si minibuze de transport urban de 23-39 locuri, diesel, pe gaz natural comprimat (CNG) sau electrice (modelele MCity, SCity, DCity, Cytios si Mobi). „Cele mai multe carosari sunt pe platforma Iveco Daily, iar din cauza ca producatorul italian a intarziat cu Euro 6 am intampinat ceva probleme cu productia“, a declarat Gaël Queralt, director general Indcar.
Noutatea la FIAA a reprezentat-o modelul Next, pe sasiu Mercedes-Benz Atego de 10 t, care inlocuieste versiunile pe Vario. Vehiculul este disponibil si pe sasiurile Mercedes-Benz, MAN, Iveco si Renault Trucks de 14 t si, in prezent, se lucreaza si la modelul pe sasiu Atego de 12 t.
Indcar va inchide anul cu 100 de unitati produse la fabrica de la Brasov, dintre care 80 sunt destinate pietei franceze, …

Articole similare