Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Planul investitional pentru infrastructura de transport, conditie esentiala in atragerea banilor europeni

Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – conditie esentiala pentru realizarea cresterii economice a tarii – obiectivele Romaniei trebuie sa se concentreze pe trei paliere, a declarat ministrul transporturilor, Lucian Bode. Primul este mentinerea tuturor santierelor deschise si, in ciuda perioadei dificile generata de pandemie, lucrarile de infrastructura s-au efectuat conform contractelor, iar platile sunt la zi.
In al doilea rand, este necesara deschiderea de noi santiere si semnare de contracte noi pe obiective de infrastructura strategice. In acest sens, de la inceputul anului au fost demarate lucrari pe 70 km de santiere de autostrazi si drumuri expres: Sibiu-Boita – 14 km (parte din autostrada Sibiu-Pitesti), varianta de ocolire Timisoara Sud – 25 km,
DN2 A2 – 11 km si primul tronson al autostrazii Craiova-Pitesti – 17 km.
Pana la sfarsitul anului sunt premise clare pentru deschiderea altor 80 km de santiere, a declarat Lucian Bode. Este vorba despre Centura de Sud a Capitalei (3 tronsoane, 52 km – proiectul tehnic este in curs de evaluare la CNAIR), Targu Mures-Ungheni (10 km), tronsonul Biharia-Chiribis (30 km din autostrada Transilvania – contractul va fi semnat vineri, 12 iunie a.c, la Oradea si va include 6 luni de proiectare si 14 luni de executie.
Nu in ultimul rand, va fi realizat unui plan investitional pentru infrastructura de transport pe urmatorii 10 ani. Acesta va fi parte integranta din planul de dezvoltare economica a Romaniei, ce urmeaza sa fie prezentat de catre Guvern in curand, si este esential pentru a putea accesa fonduri europene prin exercitiul 2021-2027.
 

Articole similare

Ad