Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii, dezavantajați în UE pentru că nu beneficiază de sprijin guvernamental în tranziția energetică

Asociația poloneză de transport și logistică TLP consideră că una dintre cele mai mari provocări pentru industria de transport rutier în 2024 și ulterior este tranziția energetică cerută de UE, care face ca tot mai mulți clienți să solicite reducerea emisiilor de dioxid de carbon din transport și ca la licitații factorul climatic să conteze tot mai mult, din cauza obligației de a întocmi rapoartele ESG.

Pentru a rămâne pe piață și a fi competitiv, un transportator polonez ar trebui să poată utiliza întregul spectru de tehnologii disponibile în prezent, este de părere TLP. Acestea includ tehnologii ce presupun utilizarea biocombustibililor în transportul pe distanțe medii și lungi, precum și electrificarea în distribuție și transport local.

Din păcate, standardele tehnice și juridice relevante nu au fost modificate în Polonia pentru a permite distribuția celui mai promițător combustibil, uleiul vegetal hidrotratat (HVO), potrivit pentru alimentarea majorității camioanelor moderne utilizate de transportatorii polonezi și a cărui vânzare nu necesită construirea unei noi infrastructuri de distribuție. HVO este aprobat pentru comerț în țări UE precum Belgia, Olanda, Italia, Germania, Spania, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și chiar Lituania, Letonia și Estonia.

O altă problemă gravă, arată TLP, este lipsa sprijinului financiar pentru achiziționarea de vehicule cu emisii zero (electrice, cu hidrogen ș.a.) de către transportatorii polonezi, în condițiile în care în multe state comunitare se oferă astfel de subvenții, uneori chiar de 80% din diferența dintre prețul unui vehicul cu emisii zero și prețul unui vehicul ce folosește combustibili fosili.

Incapacitatea de a achiziționa biocombustibili și lipsa sprijinului pentru transformarea energetică a flotei transportatorilor polonezi pentru a furniza servicii pe piața UE pot duce în viitorul apropiat, așa cum concluzionează TLP, la pierderea poziției de lider pe piața comunitară, pe care această țară a atins-o și a păstrat-o în ultimii 20 de ani.

Prin urmare, TLP a făcut apel la ministrul climei și mediului și la ministrul infrastructurii din Polonia să ia imediat măsuri pentru a facilita introducerea HVO pe piața locală și a oferi sprijin financiar pentru achiziționarea de vehicule cu emisii zero pentru transport rutier de mărfuri și pasageri.

Articole similare

Ad